Apă Canal riscă să-şi piardă licenţa dacă nu rezolvă problema branşamentelor individuale

Apă Canal riscă să-şi piardă licenţa dacă nu rezolvă problema branşamentelor individuale
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Pentru că nu a respectat termenul-limită impus de ANRSC ca să rezolve problema branşamentelor individuale, Apă Canal riscă un nou control, de data asta cu consecinţe mult mai drastice * "Se poate merge chiar până la retragerea licenţei", susţine un reprezentant al ANRSC


Apă Canal Galaţi riscă să-şi piardă licenţa dacă nu va rezolva curând problema branşamentelor individuale. Este declaraţia unui oficial de la Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), instituţie care a constatat încălcarea mai multor termene pe care Apă Canal le-a avut ca să găsească soluţiile legale de individualizare a consumurilor membrilor asociaţiilor de proprietari.

Încă o adresă, apoi urmează controlul

"Nu s-au respectat termenele, este nevoie să se implice şi autoritatea publică locală. Deja am pregătit o revenire în scris pe tema branşamentelor individuale, care va fi trimisă Apă Canal, Primăriei şi Consiliului Local Galaţi. Vom aştepta 30 de zile un răspuns şi dacă nici de data aceasta nu vom avea vreo reacţie probabil că se va hotărî un nou control la Galaţi, aşa cum a fost cel din 2012. Însă de data aceasta rezultatele vor fi cu adevărat neplăcute. Se va merge chiar până la retragerea licenţei", ne-a declarat telefonic Constantin Stanciu, de la ANRSC, cel care a fost la Galaţi şi cu ocazia primului control.

Apă Canal a ignorat termenele-limită

Apă Canal trebuia să găsească o soluţie pentru branşamentele individuale încă din toamna anului trecut. Nu numai că nu a respectat termenul impus de ANRSC, ci l-a ignorat chiar şi pe cel prelungit ca urmare a unei cereri. "Prin adresa nr. 2381004 / 14.08.2012, ANRSC comunică furnizorului serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare al municipiului Galaţi, SC Apă Canal SA, toate aspectele nelegale constatate şi solicită totodată ca până la data de 15.09.2012 acesta să stabilească soluţiile tehnice care să conducă la individualizarea consumurilor pe apartamente în concordanţă cu legislaţia în vigoare. Deşi SC Apă Canal SA a solicitat în scris prelungirea termenului de 15.09.2012 impus de ANRSC pentru comunicarea soluţiei tehnice legale necesare pentru individualizarea consumurilor de apă la nivelul apartamentelor, respectiv termenul acceptat de 25.09.2012, până la această dată operatorul nu a transmis soluţiile de remediere a aspectelor constatate", se arată într-un răspuns al ANRSC, datat 14.02 2013, la petiţiile transmise de mai mulţi proprietari gălăţeni care doresc să încheie o convenţie individuală cu Apă Canal pentru consumul de apă rece.

Termenul a fost depăşit cu jumătate de an

Reprezentanţii ANRSC susţin că nici până acum, în luna mai, nu au primit vreun răspuns din partea Apă Canal sau din partea autorităţii publice locale din Galaţi. "Noi am primit zeci de petiţii de la gălăţeni în care ni se spunea că Apă Canal le-a transmis că de fapt noi nu le dăm voie să facă branşamente individuale. Fals! Noi le dăm voie, dar să găsească o soluţie legală, nu cum a fost cea pe care au adoptat-o până să venim noi în control. Tocmai asta le cerem şi noi, să găsească o soluţie legală. Dar uitaţi-vă că a trecut deja jumătate de an de când a trecut termenul şi încă nu am primit niciun semn", a mai spus Constantin Stanciu, de la ANRSC.

Ce trebuie să rezolve Apă Canal

Apă Canal trebuie să revizuiască Regulamentul serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare al judeţului Galaţi, regulament care trebuie corelat cu ultimele modificări aduse Legii  nr. 241/2006. De asemenea, Consiliul Local trebuie să aprobe acest regulament şi, în plus, să decidă ce se va întâmpla cu cele peste 8.000 de persoane fizice care au deja încheiate contracte individuale cu Apă Canal, ca urmare a acţiunii de branşare în paralel cu asociaţia de locatari, realizată până la data controlului efectuat de ANRSC, adică până în vara anului trecut. Potrivit legii, "operatorii pot solicita încheierea de convenţii individuale în baza metodologiei de repartizare şi facturare individuală a consumului de apă înregistrat la branşamentul condominiului, elaborate şi aprobate de autoritatea administraţiei publice locale", cu respectarea următoarelor condiţii cumulative:

- în baza hotărârilor aprobate de autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale;

- la nivelul întregului imobil / asociaţie;

- cu respectarea prevederilor contractului-cadru de furnizare / prestare a serviciului".

Când se va aproba un astfel de regulament? Greu de spus, având în vedere felul în care Apă Canal a respectat până acum termenele impuse de ANRSC. Până atunci, locatarii trebuie să se mulţumească cu branşamentul la comun, prin asociaţie, caz în care trebuie să plătească şi pierderile. În plus, din cauza unor eventuali vecini rău-platinci, trebuie să suporte lipsa apei, chiar dacă sunt cu plata la zi.

Citit 14663 ori Ultima modificare Vineri, 07 Iunie 2013 10:27

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.