Cum puteţi face o reclamaţie la Protecţia Consumatorului

Cum puteţi face o reclamaţie la Protecţia Consumatorului
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Consumatorii care ajung la neînţelegeri cu vânzătorul sau cu operatorul economic ce comercializează produse sau prestează servicii pot face reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC). Dacă este vorba despre un caz reglementat de legislaţia privind protecţia consumatorilor, instituţia este obligată să intervină şi să soluţioneze problema. 

Cine, cum şi unde poate depune o reclamaţie

Orice persoană fizică sau organizaţie legal constituită, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale, poate adresa o reclamaţie sau o sesizare. Divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Totodată, potrivit legislaţiei, „petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează”.

Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile CJPC, în funcţie de raza teritorială în care îşi desfăşoară activitatea operatorului economic reclamat. Acestea se fac în format scris, electronic (formular afişat pe reclamatii.anpc.ro) sau se depun personal şi este obligatoriu să fie însoţite de toate documentele probatorii: factură fiscală, bon fiscal sau chitanţă, contract, certificat de garanţie sau ale documente, după caz. În caz contrar, acestea se clasează din lipsa de informaţii.

Potrivit raportului pentru anul 2015 al CJPC Galaţi, în decursul anului trecut, gălăţenii au făcut aproximativ 1.500 de reclamaţii, dintre care 60 la sută au fost fondate.

CJPC Galaţi se află pe strada Egalităţii nr. 2. Numărul de telefon pentru consumatori este 0336.802.016.

Citit 12218 ori Ultima modificare Vineri, 30 Septembrie 2016 18:20

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.