Sicrie pe roţi în traficul din Galaţi. Ce spun inspectorii RAR despre starea maşinilor

Scris de  Miercuri, 22 Februarie 2017 08:00
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

În urma controalelor făcute în judeţul Galaţi în cursul anului trecut, inspectorii Registrului Auto Român au decretat că peste 70 la sută din numărul maşinilor verificate aveau defecţiuni care puneau în pericol siguranţa rutieră. Peste 120 de şoferi şi-au pierdut permisele, pentru că au fost neglijenţi cu maşinile pe care le conduceau.

1.355 este numărul autovehiculelor de diferite tipuri care au trecut anul trecut prin filtrele verificărilor făcute de inspectorii Registrului Auto Român (RAR) în colaborare cu Poliţia Rutieră. De la motociclete la autoutilitare de mare tonaj, au fost trase pe dreapta acele vehicule care, la o primă vedere, prezentau indicii serioase că ar fi avut deficienţe de ordin tehnic, iar verificările specialiştilor au confirmat, în cea mai mare parte, aceste bănuieli. Cel mai frecvente nereguli au vizat sistemele de frânare, direcţie, instalaţia electrică şi de semnalizare sau starea caroseriei şi a pneurilor.

„În urma controalelor, inspectorii RAR au descoperit că 16,61 la sută, respectiv 225 dintre vehiculele controlate, prezentau pericol iminent de accident, în special din cauza defecţiunilor majore la sistemul de frânare şi la direcţie. Din totalul autoturismelor, autoutilitarelor, motocicletelor şi remorcilor oprite, 70,7%  au fost respinse pentru că au fost considerate neconforme din punct de vedere al securităţii rutiere”, precizează Roxana Chircu, purtător de cuvânt al Registrului Auto Român.

În cazul a peste 12 la sută din totalul vehiculelor controlate, inspectorii au constat că acestea depăşeau nivelul maxim admis de emisii poluante, în timp ce puţin peste trei procente este reprezentat de maşinile care nu aveau ITP-ul la zi. Drept consecinţă a constatărilor în trafic, 158 de şoferi au fost amendaţi, 125 au rămas temporar fără permisele de conducere, iar 622 au fost nevoiţi să predea certificatele de înmatriculare cu obligativitatea de a-şi repara maşinile de la trece mai apoi pe la RAR pentru a fi repuşi în dreptul de a circula.

Citit 4666 ori Ultima modificare Miercuri, 22 Februarie 2017 20:34

4 comentarii

  • postat de unu Vineri, 10 Martie 2017 10:55 5.13.197.*** Link la comentariu
    2
    1

    eu nu inteleg de ce te verifica rar-ul in strada daca tu ai itp valabil,e ca si cum te opreste politistul iti cere permisul vede ca e valabil da te bune la o bancuta si iti da un chestionar auto sa te verifice daca dai 22 de raspunsuri corecte din cele 26 de intrebari,daca nu.......CE????

    Raportează
  • postat de merg pe jos Joi, 23 Februarie 2017 03:28 79.116.98.*** Link la comentariu
    6
    6

    De transportul in comun "Autobuzele balene sh"nu zice nimeni nimic??daca autoturismele sunt sicrie,atunci aceste asa zise autobuze sunt cavouri pe roti,care pun in primejdie siguranta calatorilor,cat si a celor din jur.Au fost scoase maxi taxi din concurenta masini care macar aveau un euro 5 si au fost aduse autobuze vechi de 15 ani folosite si rasfolosite in alte tari.Ma intreb cand o sa se ia o masura si in acest domeniu??"Transportul in comun"??

    Raportează
  • postat de Programul prima rabla Miercuri, 22 Februarie 2017 12:19 217.64.42.*** Link la comentariu
    0
    10

    Sa vedeti de acum incolo , ce jafuri cu motor vor apare dupa inlaturarea taxei de inmatriculare !

    Raportează
  • postat de Ea Miercuri, 22 Februarie 2017 10:40 82.76.132.*** Link la comentariu
    5
    30

    Ar trebui sa amendeze si service-urile care au efectuat ITP-ul la aceste masini - cazul sistemelor de franare, directie, nivel poluare, etc - si poate sa le si suspende autorizarea de a efectua ITP-ul cateva luni si daca se repeta sa le suspende definitiv autorizarea de efectuare a ITP-ului.

    Raportează