Iaht de lux proiectat de două firme gălăţene!

Iaht de lux proiectat de două firme gălăţene!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
  • Destinată unei clientele exclusiviste, nava „Kay” este modernizată după proiectele realizate de Retec şi Ship Design Group * Iahtul aparţine unui armator elveţian şi va putea naviga din mările tropicale până în zonele arctice
Două firme gălăţene au dat lovitura anului în materie de proiectare navală la standarde de cinci stele. Ship Design Group, una dintre cele mai puternice companii gălăţene din domeniul arhitecturii navale, şi compania Retec, specializată în instalaţii şi echipamente electrice pentru industria navală, au încheiat un contract cu un armator elveţian (Kay Group) pentru reconversia mega-iahtului „Kay”, o navă destinată unei clientele exclusiviste. Bazat pe un concept britanic, mega-iahtul are o lungime de nu mai puţin de 120 de metri şi o lăţime de 17,2 metri şi fără îndoială că apariţia sa va face senzaţie pe mările şi oceanele lumii. „Nava nu este pentru uzul personal al armatorului, ci va fi închiriată pentru diverse evenimente sau călătorii în condiţii de lux. Iahtul poate primi la bord 35 de pasageri, dar echipajul este format din 50 de persoane, ceea ce spune multe despre atenţia care este acordată potenţialilor oaspeţi. De asemenea, mai trebuie spus că nava are inclusiv clasă de gheaţă şi, prin urmare, va putea naviga în siguranţă din mările tropicale până în zonele arctice”, ne-a explicat Ştefan Giuglea, manager în cadrul Ship Design Group.

Din Singapore la Split via Galaţi

Construcţia mega-iahtului „Kay” a început în urmă cu câţiva ani în Singapore, dar la un moment dat lucrările au fost sistate şi au fost reluate abia anul acesta, când nava a fost adusă în Europa, în Croaţia, fiind în prezent într-un şantier naval din Split. „Noi am intrat în acest proiect graţie partenerilor noştri din cadrul firmei Retec. Ei au fost cei care au intrat prima dată în legătură cu armatorul elveţian. Ideea este că se doresc o reconversie şi modernizare a acestei nave şi noi ne-am pliat foarte bine pe acest proiect pentru că, dincolo de partea ce ţine de Retec, referitoare la echipamente electrice, armatorul avea nevoie şi de o serie de servicii ce ţineau de partea de proiectare a instalaţiilor. Astfel, ne-am completat reciproc şi am reuşit să oferim un pachet complet pentru realizarea acestei reconversii. De asemenea, un lucru care a contribuit foarte mult la bunul mers al proiectului este că am lucrat direct cu armatorul şi astfel am ştiut în permanenţă care sunt doleanţele sale”, a arătat managerul Ship Design Group.

Şi aspectul contează

Spre deosebire de navele obişnuite, proiectarea instalaţiilor unui mega-iaht pentru „Kay” ridică o serie de probleme deosebite. „Până în prezent ne-am ocupat mai mult cu proiectarea navelor tehnice. Comparativ cu acestea, standardele de proiectare pentru iahtul „Kay” sunt mult mai ridicate. La o navă comercială clasică nu se pune atât de mult accent pe aspect, cât mai ales pe funcţionalitate şi eficienţă. În cazul acestui mega-iaht, inclusiv în cazul compartimentelor tehnice se pune mult accent pe estetică şi confort. Iar confort înseamnă, de exemplu, un nivel redus al vibraţiilor şi al zgomotului. Prin urmare, şi procesul de proiectare trebuie să ţină cont de aceste cerinţe. Noi ne ocupăm de partea de proiectare pe zona de maşini, instalaţii şi compartimentele tehnice. Partenerii noştri de la Retec se ocupă de partea electrică, dar nu numai pe partea de proiectare, ci şi pe partea de furnizare a echipamentelor electrice şi instalarea lor la bord”, a mai arătat managerul Ship Design Group. Finalizarea lucrărilor la mega-iahtul „Kay” este programată pentru anul viitor. Va fi, fără îndoială, o navă de care armatorul elveţian va avea de ce să fie mândru. Dar va fi un motiv de mândrie şi pentru inginerii navalişti gălăţeni pentru că – nu-i aşa? – proiectanţi de cinci stele nu se găsesc pe toate… mările.

Citit 3931 ori Ultima modificare Marți, 03 Iulie 2012 18:31

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.