Campanie VL - Afacerea ta: Google şi “cei trei muşchetari” IT!

Campanie VL - Afacerea ta: Google şi “cei trei muşchetari” IT!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Din postura de angajaţi la o firmă cu profil informatic la debutul în afaceri * Multe idei, un program Start-up şi facilităţi pentru debutanţi * La doar o lună de la lansare, FaceWeb duce magia tehnologiei la limite extreme


Să te apuci de la zero de afaceri în perioadă de criză economică? Unii ar spune că nu este o idee bună. Alţii, din contra, ar merge pe principiul că orice criză ascunde, în fapt, o oportunitate. Şi atunci de ce nu ar fi vorba de oportunitatea de a deschide o afacere ? Printre cei care au preferat să meargă pe varianta optimistă a… crizei au fost Dragoş Ionică, Cătălin Chiriţă şi Daniel Prună. Sunt tineri, îndrăzneţi şi au în cap numai tehnologie informatică! Nici nu se putea altfel: Primii doi sunt încă studenţi la Facultatea de Automatică şi Calculatoare, cel de-al treilea este absolvent de Ştiinţe Economice, dar şi pentru el zona de IT s-a dovedit irezistibilă. Întâmplarea a făcut ca toţi trei să se angajeze la aceeaşi firmă cu profil informatic. Astfel s-au cunoscut şi au devenit un fel de « Cei trei muşchetari » în variantă supertehnologizată ! Pentru că nu s-au simţit motivaţi de contractul pe care îl aveau la firma unde erau angajaţi, cei trei au decis să-şi ia soarta în propriile mâini şi să demonstreze că pasiunea lor se poate transforma într-o afacere profitabilă. Aşa a apărut în urmă cu vreo lună de zile firma FaceWeb, iar gama de servicii oferite e deja pe gustul multor clienţi, fie că vorbim aici de crearea de pagini web, de optimizarea unor produse informatice sau promovarea unei companii în mediul on-line.

Oportunităţi pentru afacerile IT

Dacă de multe ori este nevoie de sume destul de mari pentru a demara o afacere, tinerii întreprinzători s-au bazat mai mult pe ce aveau în cap şi mai puţin pe ce aveau în portofel. Drept este că, în materie de « utilaje » stăteau destul de bine, calculatoarele lor personale fiind unele performante. Un alt noroc al celor trei informaticieni a fost că au ştiut să profite de un program dedicat special celor care vor să înceapă o afacere – « Start-up pentru tineri », program iniţiat de Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR), dar s-au interesat şi de eventualele facilităţi fiscale de care pot beneficia în calitate de tineri antreprenori. "Calculatoarele le aveam şi acesta era lucru cel mai important. Deoarece eram debutanţi nu am plătit taxe de înfiinţare, ci am deschis numai un cont de capital social de 200 de lei", ne-a explicat Daniel Prună, cel care deţine calitatea de administrator al firmei. În ceea ce priveşte colaborarea cu asociaţia patronală, elementul de bază a fost acela că, în cadrul proiectului li s-a dat o mână de ajutor şi li s-a pus la dispoziţie un Centru Start-up unde li se oferă un spaţiu în care să-şi desfăşoare activitatea, acces la Internet şi consumabile, totul pentru doar 300 de lei pe lună! Problemele de audit şi contabilitate le-au rezolvat simplu, prin colaborarea cu o firmă de profil din Galaţi.

Partener oficial Google

Una peste alta, firma celor « trei muşchetari » IT a crescut frumos. « Tu eşti important ! » - acesta este deviza sub care tinerii informaticieni relaţionează cu clienţii lor. Primul produs realizat la proaspăta companie de IT a fost un site pentru o grădiniţă particulară gălăţeană. Deşi firma se află abia la început, ea are deja relaţii de colaborare cu peste 20 de firme din Galaţi, de la clinici stomatologice, restaurante până la şcoli de şoferi sau farmacii! Ca să-şi onoreze blazonul, ei au grijă să vină şi cu elemente care să-i diferenţieze de celelalte firme de profil. De exemplu, Dragoş Ionică a reuşit să obţină recent o certificare Google AdWords pentru „Promovare pe cuvinte cheie”. Astfel, FaceWeb a devenit prima firmă gălăţeană partener oficial Google şi printre primele de acest fel din ţară, fapt ce e de un real folos în promovarea intereselor clienţilor pe care îi reprezintă. „O configurare AdWords este complexă, dar realizată corespunzător poate da rezultate spectaculoase. De exemplu, o campanie AdWords poate fi configurată în funcţie de potenţialii clienţi avuţi în vedere, de zona geografică în care se află sau de limba pe care o folosesc. De asemenea, definim cuvintele-cheie cele mai inspirate, astfel încât, la căutarea pe Internet a unor cuvinte produsul nostru să fie printre primele rezultate », ni se explică. Una peste alta, postura de tineri atreprenori pare că îi prinde foarte bine pe Dragoş, Daniel şi Cătălin. Mai nou, au început să colaboreze şi cu un fotograf profesionist, astfel încât imaginile ce apar pe site-urile făcute de ei să fie de cea mai bună calitate. Iar de planuri de viitor nu duc lipsă. Se gândesc acum la realizarea unor magazine virtuale sau la lansarea unor servicii de marketing pentru reţelele de socializare.

Costuri de început pentru o afacere IT 

Costurile de pornire pentru o afacere în domeniul informaticii, mai ales dacă este vorba de un SRL-D sunt rezonabile. Astfel de societăţi sunt scutite de taxa de înfiinţare. În cazul FaceWeb pentru formalităţile de pornire a fost nevoie doar de 255 lei (200 lei capital social, 55 lei ştampila). Cheltuielile lunare se ridică la 700 lei: chirie, utilităţi, consumabile – 300 lei, contabilitate – 200 lei, costuri on-line – 200 lei. La acestea se adaugă, ca investiţie iniţială, calculatoarele, unul din gama de vârf putând să ajungă la 1.000 de euro.

Citit 6214 ori Ultima modificare Duminică, 07 Octombrie 2012 21:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.