Campanie VL - Afacerea ta: Business delicios. Primul Deli-Shop din Galaţi (GALERIE FOTO)
Foto: Foto: Vasile Caburgan

Campanie VL - Afacerea ta: Business delicios. Primul Deli-Shop din Galaţi (GALERIE FOTO)
Daniel Vişan
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Un tânăr din Galaţi, mare iubitor de mâncăruri rafinate şi băuturi fine, a rupt rândurile şi a deschis primul magazin cu delicatese din regiune


Aditivii, conservanţii şi potenţiatorii de aromă au cucerit industria alimentară mondială. Îi găsim în aproape toate produsele de pe rafturile supermarketurilor, fie că vorbim de conserve, sosuri, chipsuri, sucuri sau vinuri. În ultimii ani, însă, pe fondul scurgerilor de informaţii din industrie şi al creşterii vigilenţei consumatorilor, tot mai mulţi oameni au devenit fideli produselor bio sau organice. Cu un conţinut scăzut sau inexistent de e-uri, acestea sunt din ce în ce mai căutate, în ciuda preţurilor uşor mai ridicate decât cele ale produselor similare aditivate. În aceste condiţii, nu sunt surprinzătoare concluziile studiilor de piaţă care relevă că grupul de cumpărători ai produselor bio este constituit, în mare parte, din persoane care pun accentul pe calitate, nu pe cantitate, şi cărora le place să-şi satisfacă micile capricii.

Aceste persoane vor fi fericite să afle că un magazin care comercializează produse organice s-a deschis de curând la Galaţi. Amplasat pe strada Traian nr. 53, la jumătatea distanţei dintre Piaţa Centrală şi Complexul Potcoava de Aur, magazinul a fost inaugurat în urmă cu două săptămâni. Unitatea aduce în oraşul nostru conceptul "delishop". Popular în Occident, acest concept defineşte magazinele în care pot fi găsite produse alimentare naturale, băuturi fine sau tutun de calitate. Toate acestea şi multe altele se află pe rafturile magazinului din Galaţi, care se numeşte chiar aşa, Deli-Shop.

"Mi-am dorit altceva decât găsesc la supermarket"

Magazinul Deli-Shop a fost deschis de un tânăr din Galaţi, Dan Vişan. Unul dintre motivele pentru care s-a aventurat în afacerea cu delicatese este acela că el însuşi e un iubitor al mâncărurilor rafinate şi al băuturilor de calitate. Îl trădează "apetitul" cu care vorbeşte despre brânzeturile franţuzeşti, foie gras, salamurile spaniole, măslinele şi uleiurile greceşti, ciocolata belgiană, cafeaua arabică, ceaiurile asiatice, vinurile de colecţie sau trabucurile cubaneze de pe rafturi. Apoi, un magazin care să vândă toate aceste bunătăţi nu exista la Galaţi. "Mi-am dorit altceva decât găsesc la supermarket, iar ideea deschiderii unui astfel de magazin mi-a venit în timpul vizitelor în străinătate", spune Dan Vişan. Într-adevăr, Occidentul a dezvoltat o întreagă industrie a delishopurilor, acestea ajungând să funcţioneze şi pe internet.

Oarecum izolat în estul unei Românii în care delishopurile sunt la fel de rare ca mărfurile pe care le comercializează, lui Dan Vişan nu i-a fost uşor să pornească această afacere. "A fost şi este foarte mult de alergat. În cazul acestor produse e foarte important să vezi ceea ce cumperi, de aceea am procurat personal circa 80 la sută dintre cele aproape 1.000 de produse din magazin. Am făcut 5.000 km cu maşina în două săptămâni prin Europa", relatează tânărul om de afaceri.

Deocamdată, cumpără în cantităţi mici. Acum, de exemplu, a început să îşi facă stocul pentru perioada sărbătorilor de iarnă şi în magazin au apărut câteva cutii cu panettone – celebrii cozonaci italieni preparaţi, în mod tradiţional, de Crăciun.

Dar aprovizionarea nu a fost singura problemă de care Dan Vişan s-a lovit când s-a hotărât să deschidă delishopul. Spaţiul care să găzduiască magazinul cu delicatese a fost o chestiune destul de... delicată. "Am ales să închiriez un spaţiu pe Traian, nu în Centru, pentru că diferenţa de chirie s-ar fi reflectat în preţurile produselor, or, pentru mine este important să ies pe piaţă nu doar cu produse de calitate, ci şi cu preţuri rezonabile", explică tânărul.

Investiţia în spaţiu a fost, însă, infimă în comparaţie cu cheltuielile de aprovizionare, care s-au ridicat la câteva zeci de mii de euro.

Bunătăţi pe toate gusturile, la preţuri pentru toate buzunarele

De la plicuri de ceai asiatic până la accesorii pentru cei pasionaţi de vinuri sau de tabac, în magazinul Deli-Shop deschis de Dan Vişan se găsesc toţi agenţii desfătării. Iar clienţii îşi pot alege nu doar după poftă, ci şi după buzunar. Pastele italiene au preţuri cuprinse între 7 şi 11 lei, iar sosurile italiene şi spaniole pentru paste şi bruschete costă de la 6 la 14 lei. Uleiul de măsline – "Knossos", considerat cel mai bun ulei grecesc – costă 19 lei, la sticlă de 500 ml, şi 32 de lei, la 750 ml. Preţul unui borcan cu miere italiană din flori de lămâi şi portocali este 25-26 de lei, iar cel al ciocolatei belgiene variază între 9 şi 35 de lei. La băuturi, unde Dan Vişan se axează pe ediţii de colecţie şi ediţii limitate, preţurile pornesc de la câteva zeci de lei şi ajung până la câteva sute de lei sticla, în funcţie de marcă şi de vechime. "O sticlă de vin «Prince Vlad» din 2001 – vârful de gamă al podgoriei Vânju Mare – costă 43 de lei, în timp ce o sticlă de whiskey «Lagavulin», ediţie limitată, costă 470 de lei", exemplifică tânărul.

Tot după buget pot fi făcute diverse combinaţii de produse, pentru a fi oferite cadou. Un asemenea coş cu bunătăţi poate costa de la 30 până la 1.000 de lei. "Un coş pentru un iubitor de ceaiuri, de exemplu, care poate conţine o cutie de ceai, o cană de ceai şi o cutie de zahăr cristalizat pe băţ, costă 30 de lei", spune Dan Vişan. De aici, preţul coşului urcă, în funcţie de conţinut. "Un coş dietetic poate include o cutie de ciocolată fără zahăr şi un pachet de cafea fitness. Într-un coş pentru un iubitor de brânzeturi pot intra brânzeturi franţuzeşti, farfurii şi platou pentru brânzeturi, cu toate accesoriile. Un aşa-numit coş pentru gentlemen poate conţine un trabuc cubanez, accesorii pentru trabuc şi un coniac fin sau un vin de colecţie, un decantor şi un set de pahare", spune omul de afaceri.

Coşul, care poate fi personalizat de către clienţi, mai poate include tot soiul de accesorii: felicitări şi tuburi de confetti, lumânări de inspiraţie veneţiană sau figurine turceşti din fontă.

Dan Vişan îşi concentrează, deocamdată, eforturile pentru consolidarea afacerii cu delicatese. Dacă îi va merge bine, va deschide încă un magazin Deli-Shop într-unul din judeţele învecinate, Brăila sau Tulcea.

Fără autorizaţii speciale la Deli-Shop

Ca să deschidă magazinul cu delicatese, Dan Vişan a plătit taxele de înregistrare a firmei la Oficiul Registrului Comerţului şi a obţinut autorizaţiile cerute în mod normal (Sanepid, Pompieri), nefiind necesară obţinerea unor autorizaţii speciale.

Citit 7213 ori Ultima modificare Duminică, 04 Noiembrie 2012 16:07

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.