În curând, liber la amendamentele populaţiei şi asociaţiilor: Contractele cu Calorgal vor putea fi negociate

În curând, liber la amendamentele populaţiei şi asociaţiilor: Contractele cu Calorgal vor putea fi negociate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Niciun gălăţean nu a semnat până acum convenţiile de facturare individuală! * Oamenii sunt nemulţumiţi de faptul că în convenţii nu se stipulează clar toate obligaţiile noului operator de termoficare * În replică, conducerea societăţii spune că unele dintre clauze invocate sunt cuprinse în contractele generale, încheiate cu Asociaţiile de proprietari * De asemenea, eventualele obiecţii pot fi menţionate de cetăţeni la încheierea convenţiilor, forma finală urmând să fie stabilită de comun acord


Ani la rând au cerut să aibă contracte individuale cu furnizorul de apă caldă şi căldură ca să nu mai rămână fără aceste utilităţi laolaltă cu vecinii rău-platnici, iar acum, când acest lucru este în sfârşit posibil, dau înapoi. Niciun gălăţean nu a semnat până acum convenţiile de facturare individuală pe care noul operator de termoficare al oraşului, Calorgal, le-a distribuit încă de săptămâna trecută şi care ar trebui semnate de toţi cei peste 70.000 de consumatori din sistemul centralizat de încălzire până în februarie, când Calorgal îşi începe activitatea.

Oamenii s-au arătat nemulţumiţi de conţinutul acestor convenţii, criticând în special faptul că ele nu stipulează în clar obligaţiile operatorului de a furniza servicii la anumiţi parametri, stabiliţi de lege, şi dreptul consumatorilor de a rezilia convenţiile. Pe gălăţeni nu i-au liniştit nici explicaţiile oferite de Calorgal şi susţinute de Protecţia Consumatorilor, potrivit cărora aceste convenţii sunt anexă la contractele care trebuie încheiate simultan cu asociaţiile de proprietari şi ele sunt întocmite în spiritul şi litera contractelor-cadru elaborate de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice. Între timp, însă, Calorgal susţine că a găsit o soluţie care mulţumeşte ambele părţi - pe locatarii şi administratorii asociaţiilor de proprietari care, spune conducerea societăţii, vor putea semna cu inima împăcată convenţiile sau contractele, dar şi pe Calorgal, care îşi va face astfel "stocul" de clienţi. Despre ce soluţie este vorba?

Obiecţiunile consumatorilor, parte integrantă a convenţiilor

"Formăm acum o comisie de conciliere la nivelul societăţii, din care vor face parte reprezentanţi ai serviciilor Juridic şi Comercial. Comisia va lua în discuţie cazurile consumatorilor nemulţumiţi de conţinutul convenţiilor de facturare individuală", a declarat, ieri, directorul interimar de la Calorgal, Mircea Ispas. Cum va funcţiona această comisie? "În primul rând, locatarii care au nemulţumiri vizavi de aceste convenţii le pot semna cu obiecţiuni. Odată semnate, convenţiile vor ajunge la Serviciul Contracte, de unde vor fi dirijate către comisia de conciliere împuternicită de societate. Aceasta invită locatarul în cauză la discuţii asupra punctelor aflate în divergenţă. Părţile pot ajunge la una din următoarele soluţii: fie rămâne formularea din convenţie, fie este introdusă formularea propusă de consumator, dacă aceasta este legală. În ultima situaţie, procesul verbal de conciliere conţinând amendamentul propus de client devine parte integrantă a convenţiei de facturare individuală", a explicat Ispas.

La fel se va proceda şi cu asociaţiile de proprietari nemulţumite de contractele pe care trebuie să le semneze cu Calorgal. "Reprezentanţii împuterniciţi ai asociaţiilor pot semna contractul cu obiecţiuni, după care vin în faţa comisiei de conciliere pentru a-şi susţine amendamentele propuse la contract", a afirmat directorul interimar de la Calorgal, mărturisind că, la fel ca în cazul locatarilor, entuziasmul faţă de semnarea contractelor cu noul operator de termoficare nu este ridicat nici în rândul asociaţiilor de proprietari. "Dintre cele aproape 700 de asociaţii, doar două sau trei au semnat contractele până acum", a spus Ispas.

Asociaţiile fără contracte nu vor primi căldură

Administratorul unei asociaţii de proprietari din Micro 14 ne-a declarat că refuză să semneze contractul cu Calorgal deoarece nu are acordul tuturor locatarilor, câţiva dintre aceştia manifestându-şi rezervele faţă de soluţia propusă de operator, aceea a semnării documentului cu obiecţiuni. "Să presupunem că semnez contractul cu obiecţiuni. La un moment dat pe durata derulării contractului, Calorgal dă apă neagră. S-a întâmplat de multe ori cu Apaterm şi se va întâmpla şi cu Calorgal, pentru că reţeaua rămâne aceeaşi. Refuz să plătesc apa neagră, Calorgal mă dă în judecată şi judecătorul mă întreabă de ce am semnat contractul", a afirmat administratorul.

Reafirmând că parametrii de furnizare a serviciilor sunt stipulaţi în contract şi în contractul-cadru, conducerea Calorgal avertizează că asociaţiile care nu vor semna documentul nu vor primi apă caldă şi căldură. "Nu le vom putea furniza servicii asociaţiilor de proprietari care nu vor semna contractele cu noi până la 1 februarie, atunci când ne începem activitatea", a declarat directorul interimar al societăţii, Mircea Ispas.

Sunt, însă, şi asociaţii care nu numai că abia aşteaptă să semneze contractul cu Calorgal, dar vor mai ales ca membrii lor să semneze convenţiile de facturare individuală. "80 la sută din locatarii asociaţiilor pe care le administrez vor semna convenţiile. De 20 de ani ne dorim lucrul ăsta, pentru că nu ne convine să rămânem fără apă caldă şi căldură din cauza câtorva vecini care nu plătesc. Până la urmă, scopul convenţiei este acela de a ajuta şi asociaţia, şi locatarii, şi tânăra mireasă Calorgal ca să nu ajungă în 10-15 ani în situaţia în care a ajuns Apaterm", a spus Costică Neagu, administrator al asociaţiilor 404 bis, 433 şi 830.

Citit 5341 ori Ultima modificare Joi, 24 Ianuarie 2013 18:22

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.