Campanie VL „Ei ţin Galaţiul în viaţă!”: Cosmeticele de la Asil Group, exportate în 46 de ţări

Campanie VL „Ei ţin Galaţiul în viaţă!”: Cosmeticele de la Asil Group, exportate în 46 de ţări
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

* Cu un portofoliu de aproape 1.000 de produse, compania gălăţeană este printre cele mai moderne din ţară în domeniul producerii de şerveţele, cosmetice şi detergenţi * Ali Yildirir a pornit de la o „afacere mică” şi a construit un grup de firme fără frontiere * Diversificarea producţiei şi exporturile, cheia pentru a rezista provocărilor crizei economice


Piaţa cosmeticelor şi detergenţilor este una în care concurenţa este printre cele mai puternice. Perseverenţa, pasiunea pentru lucrul bine făcut şi, nu în ultimul rând, viziunea în afaceri au făcut din grupul de firme Asil o forţă în domeniu, cu 800 de angajaţi, o cifră de afaceri de peste 37 milioane de euro şi un portofoliu de aproape 1.000 de produse.

Ideile simple fac marile afaceri

„Nimeni n-a urcat scara stând cu mâinile în buzunar”, ne spune fondatorul Asil Group, Ali Yildirir. De loc din Izmir, domnul Ali este de mai bine de două decenii un gălăţean dedicat consolidării unor branduri care au adus faimă nu numai Galaţiului, ci şi României, produsele realizate aici regăsindu-se în magazinele de pe toate continentele.

Afacerea a fost construită plecând de la o simplu stand cu bunuri de uz general în Piaţa Centrală, pornind de la lucruri la care „nimeni nu se gândea”. „Comerţul a fost la început, iar pe partea de producţie am început, în 1994, cu un utilaj de făcut şerveţele. La vremea aia, toată lumea alerga doar după „mari afaceri” şi nimeni nu băga în seamă o idee simplă, aceea de a produce aici şerveţele, în loc să le importăm”, ne mărturiseşte Ali Yildirir.

De la şerveţele, pas cu pas, firma s-a extins şi şi-a diversificat activitatea, intrând cu succes în domeniul cosmeticelor şi al detergenţilor, nefiind însă neglijate nici partea de comercializare sau distribuţie de produse.

Profitul reinvestit

În prezent, Asil Group are la Vânători nu mai puţin de cinci hale de producţie: de şerveţele umede, şerveţele uscate şi produse din hârtie, detergenţi şi săpunuri lichide, bureţi şi ambalaje. Totul a însemnat investiţii de 12 milioane de euro. Iar producţia a crescut de la an la an, chiar şi în perioada crizei economice. „Este adevărat, într-o primă fază piaţa s-a restrâns, mai ales la micii comercianţi. Dar am reuşit să contracarăm acest fenomen prin diversificarea ofertei şi creşterea exporturilor. De altfel, în ultimii ani, aproape ne-am dublat numărul de angajaţi, la aproape 800 de salariaţi”, ne spune managerul Asil Group.

Piaţa de desfacere

Rezultatele s-au văzut în creşterea cifrei de afaceri la aproape 37 milioane de euro, în 2012, cu mai bine de 35 la sută mai mult faţă de anul precedent. Piaţa internă este, deocamdată, baza. „Cea mai mare parte dintre produse se desface prin intermediul reţelelor de supermarketuri, unde avem un rulaj mare, la preţuri rezonabile. Aici este vorba şi de brandurile pe care le-am dezvoltat noi, dar şi de o serie de branduri pe care le-am dezvoltat la cererea clienţilor, sub mărci deţinute de ei”, ne explică Ali Yildirir.

Pe altă parte, exporturile sunt în expansiune, grupul gălăţean având în prezent desfacere în nu mai puţin de 46 de ţări. „Suntem prezenţi la toate marile târguri internaţionale, în Dubai, Rusia, Italia, acolo le prezentăm clienţilor produsele noastre. Apoi sunt clienţii care îi găsim noi, pe internet, şi cu care luăm legătura sau clienţi care ne găsesc ei pe noi. Şi desigur, lanţurile de supermarketuri care ne solicită o serie de produse inclusiv pentru reţelele lor internaţionale”, ne spune managerul Asil Group.

Pentru a-şi consolida prezenţa pe piaţa externă, Asil Group are inclusiv o serie de filiale în Ungaria, Slovacia, R.Moldova, iar în prezent este în plan deschiderea unei filiale în Spania. „Avem şi persoane care ştiu câte două, trei limbi străine, sunt şapte persoane care se ocupă strict de operaţiunile de import-export, fiecare are alocate nişte ţări şi se ocupă de relaţiile cu clienţii din ţările respective. Ce are căutare? Marfă bună şi ieftină. E ca la noi, mai ales de când cu criza şi lumea este mai atentă cum cheltuieşte banii”, arată Ali Yildirir.

Exportul, sufletul comerţului

Până în prezent, exporturile au avut o pondere de 20-25 la sută în afacerile Asil Group, dar anul acesta s-ar putea chiar să se depăşească pragul de 30 la sută. Totul ţine în special de respectarea unor standarde de calitate ridicate. Numai în cursul acestui an, produsele cosmetice realizate la Galaţi au fost auditate de nu mai puţin de 14 specialişti ai unor parteneri din străinătate. Iar dacă este vorba de standarde de calitate, cei de la Asil Group sunt mândri că au reuşit să exporte inclusiv pe pieţe extrem de exigente, precum cea a Germaniei. „A fost o ţintă a noastră: marfa românească să fie şi la rafturile nemţeşti. Asta pentru că se tot vorbeşte de „calitatea nemţească”, de „standardele nemţeşti”, uite că putem să facem şi noi la fel, ba unele produse sunt chiar mai bune. De asemenea, nimeni nu credea că vom reuşi să exportăm vreodată în Turcia, care este ea însăşi un mare exportator de tot felul de produse, dar uite că am reuşit să ne facem loc şi acolo. Acum, cei mai mulţi clienţi îi avem în Grecia, dar pentru anul care vine vrem să ne dezvoltăm şi mai mult în Spania şi Portugalia”, ne dezvăluie patronul Asil Group.

Diversificarea gamei de produse este în continuare considerată cheia succesului. Compania se pregăteşte să lanseze o gamă de cosmetice de lux, de „pietre preţioase”, în care esenţa Trandafirului de Damasc este asociată cu Rubinul, iar liliacul reprezintă esenţa Diamantului, dar are în curs de realizare noi game de loţiuni de corp, loţiuni de bărbierit, produse dedicate copiilor şi lista ar putea continua.

Puncte slabe: transportul şi utilităţile

Succesul Asil Group se reflectă şi în nivelul taxelor şi impozitelor plătite către stat. Astfel, numai în perioada ianuarie - octombrie 2013, firmele din Grupul Asil au virat peste 2.780.000 lei către bugetele publice. „În ceea ce priveşte fiscalitatea, nu cred că putem să spunem ceva. Impozitele şi taxele trebuie plătite, pentru că altfel nu poate să trăiască nici statul. Întrebarea este dacă taxele şi impozitele care sunt adunate de la oameni, de la firme, sunt folosite aşa cum trebuie. Dacă taxele şi impozitele plătite se întorc în beneficii pentru societate”, arată managerul Asil Group.

În acest sens, poate că nu ar fi o idee rea dacă autorităţile ar lua în calcul înfiinţarea mai multor zone industriale în care să fie asigurate toate utilităţile pentru investitori. „Pentru un agent economic, la o investiţie, acesta e chinul cel mai mare: să tragă curent, gaze, canalizare. Durează mult şi stai cu stres. Cel mai bine ar fi să se pregătească nişte spaţii în care să se spună: aici se poate face o fabrică, un atelier. Ar încuraja mult investiţiile”, ni se explică.

Un alt punct slab este cel al infrastructurii de transport. „Pe fluxul de mărfuri, de materii prime sunt greutăţi. Galaţiul este văduvit din acest punct de vedere. În primul rând, nu avem o autostradă din Bucureşti până aici. Apoi, nu avem aeroport. Sunt furnizori care au refuzat să colaboreze cu noi din cauza asta, pentru că e greu de ajuns aici”, precizează managerul Asil Group. Altfel spus, pieţe de desfacere există, trebuie însă să şi putem ajungem la ele.

Citit 12780 ori Ultima modificare Marți, 03 Decembrie 2013 18:12

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.