Guvernul promite noi autostrăzi pentru Galaţi şi pod peste Dunăre... la Brăila

Guvernul promite noi autostrăzi pentru Galaţi şi pod peste Dunăre... la Brăila
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Potrivit planşelor orientative realizate de Ministerul Transporturilor, până în 2020 vom avea autostrada Galaţi - Brăila - Buzău - Ploieşti şi pod peste Dunăre * În plan figurează, până în 2022, şi o autostradă Galaţi - Brăila - Tulcea - Constanţa


Mult-aşteptatul Master Plan al Ministerului Transporturilor, ce va reprezenta cadrul general pentru realizarea investiţiilor din domeniu în următorii ani, ar putea avea o componentă care să cuprindă şi Galaţiului. Cel puţin aşa rezultă din primele planşe orientative ale Master Planului, făcute publice, ieri, de Ministerul Transporturilor, în cadrul unei prezentări la Palatul Parlamentului şi în care sunt cuprinse planurile Guvernului Ponta pentru construcţia de autostrăzi până în 2022.

Printre imaginile surprinse de HotNews cu ocazia prezentării se numără şi două care vin să le redea speranţa gălăţenilor că vor avea parte de o autostradă şi asta nu în viitorul foarte îndepărtat. Astfel, în proiecţia „Programul de construcţii autostrăzi - Master Plan” apar chiar… două autostrăzi ce au legătură cu Galaţiul. Prima dintre autostrăzi ar urma să fie pe traseul Galaţi - Brăila - Buzău - Ploieşti. A doua autostradă ar urma să fie pe traseul Galaţi - Brăila - Tulcea - Constanţa. Cireaşa de pe tort este că, pe hărţile orientative ale Master Planului întocmit de Ministerul Transportului figurează şi podul peste Dunăre... de la Brăila!

Ca orizont de timp, potrivit hărţii „Programul de construire autostrăzi - Autostrăzi în exploatare 2020”, gălăţenii ar avea de aşteptat doar… şase ani pentru a vedea gata autostrada Galaţi - Brăila - Buzău - Ploieşti, cu tot cu podul peste Dunăre pe deasupra.

În ce măsură planurile Guvernului sunt serioase, rămâne de văzut. Autostrăzile desenate pe la Galaţi s-au schimbat de câteva ori în ultimele luni, iar în programul de guvernare Ponta III, printre cele şapte proiecte de autostradă pe care şi le asuma Executivul nici nu se (mai) număra şi vreo autostradă care să lege Galaţiul de restul lumii. Ce-i drept, programul de guvernare era până în 2016. Poate că, prin acest Master Plan, s-a dat o „erată” la o strategie de dezvoltare regională ce nedreptăţea profund Galaţiul…

Forma finală a Master Planului pentru Transporturi urmează a fi analizată de Comisia Europeană. De altfel, acest document ar trebui să devină cheia de boltă a Programului Operaţional Sectorial (POS) Transporturi, prin care vor fi puse la dispoziţie fondurile europene în exerciţiul bugetar comunitar 2014-2020. După cum declarau oficiali europeni, „elaborarea Master Planul este o condiţie esenţială pentru investiţiile europene de durată, cu impact maxim posibil, concentrat în mod strategic”. Desigur, astfel de planuri strategice s-au mai făcut şi în trecut, dar (ne)respectarea lor s-a soldat cu un grad redus de absorbţie a fondurilor europene.

Citit 11047 ori Ultima modificare Marți, 08 Aprilie 2014 23:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.