În halbe, mai puţină BERE şi mai multe ACCIZE

În halbe, mai puţină BERE şi mai multe ACCIZE
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Chiar dacă este băutura preferată a românilor, fiscalitatea ridicată a dus la scăderea vânzărilor de bere


Berea rămâne băutura preferată de 80 la sută dintre români, berea la PET fiind pe primul loc ca vânzări, cu peste 53,1 la sută din piaţă, rezultă din datele prezentate, la Galaţi, de Asociaţia Berarii României. Care ar fi calităţile berii? Unul din doi români consideră că "berea are darul de a aduce oamenii dragi împreună", 52 la sută apreciază faptul că "berea nu îngraşă", iar peste 30 la sută consideră că "un consum moderat de bere poate avea efecte pozitive pentru organism".

Dacă lucrurile stau aşa, atunci un merit îi revine şi Fabricii de Bere "Martens" Galaţi, ale cărei sortimente de bere, produse atât sub marcă proprie, cât şi sub mărcile unor mari lanţuri de magazine sau supermarketuri, contribuie la buna dispoziţiei nu numai a gălăţenilor, ci şi a iubitorilor de bere din întreaga ţară.

De altfel, fabrica Martens Galaţi a încheiat anul acesta un ciclu mai amplu de investiţii care i-au permis atât optimizarea consumurilor de materie primă, cât şi diversificarea producţiei. "Cam de o lună şi jumătate, am dat drumul şi la linia de ambalare a berii la doză, aşa că, în prezent, suntem capabili să avem şi mai multe sortimente de produse, dar şi preţuri mai competitive", a arătat directorul Martens Galaţi, Vasile Joantă.

Fabrica gălăţeană este din luna noiembrie 2014 şi membră a Asociaţiei Berarii României, poziţie din care Martens va milita pentru dezvoltarea unei "culturi a berii", dar şi pentru realizarea unui mediu de afaceri cât mai favorabil industriei berii. Sub acest ultim aspect, directorul general al Asociaţiei Berarii României, Constantin Bratu, a atras atenţia că presiunea fiscală are efecte asupra producătorilor, dar şi asupra consumului. Berarii au arătat că, dacă până acum doi ani, piaţa berii a fost corelată cu puterea de cumpărare, piaţa reuşind în 2012 să revină la un oarecare echilibru, din 2013 preţul berii a crescut artificial din cauza creşterii accizelor în lei cu 16 la sută, trendul crescător al acestor taxe fiind resimţit şi în 2014. Efectul imediat a fost o scădere a vânzărilor de bere. "Piaţa berii s-a contractat în 2014 cu 8,6 la sută în volum faţă de anul precedent, atingând doar 14,9 milioane de hectolitri, un nivel inferior, de exemplu, celui din 2008 (20,2 milioane de hectolitri) sau chiar a celui din 2012 (18,2 milioane de hectolitri). Consumul pe cap de locuitor este 74 de litri, un consum mic faţă de alte ţări europene", a precizat directorul Bratu. Acesta a precizat că, urmare a creşterii accizelor, nu s-a ajuns la o creştere a veniturilor bugetare încasate de stat. Din contra, numai în 2014, statul a încasat cu 22 milioane de euro mai puţin la buget din acciză, TVA şi alte taxe aferente industriei de bere, ca efect al scăderii vânzărilor.

În prezent, potrivit Asociaţiei Berarii României, peste 97 la sută din berea consumată de români este produsă în ţară, iar 70 la sută din materiile prime agricole provin din surse autohtone. De asemenea, piaţa berii a însemnat în România investiţii de peste 1,3 miliarde de euro şi a generat direct sau indirect 69.700 de locuri de muncă.


MERCURIAL/ Cât îi COSTĂ pe gălăţeni GRĂTARUL DE 1 MAI

Citit 2089 ori Ultima modificare Vineri, 01 Mai 2015 01:57

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.