Ce servicii la distanţă oferă ANAF

Ce servicii la distanţă oferă ANAF
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

"Spaţiul privat virtual" este doar unul dintre serviciile la distanţă oferite de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Acesta este un serviciu destinat persoanelor fizice, prin intermediul căruia, pe baza codului numeric personal, sunt comunicate electronic informaţiile şi înscrisurile privind situaţia fiscală a contribuabilului, precum şi depunerea formularelor 200, 220 şi 230. Există, de asemenea, serviciul „Acces controlat la dosarul contribuabilului”, prin care este facilitat accesul la informaţii cu privire la vectorul fiscal, situaţia sintetică şi declaraţiile depuse. Tot pe site-ul ANAF este funcţional serviciul „Asistenţă prin e-mail”. Prin intermediul formularului de asistenţă postat, puteţi obţine informaţii cu caracter general în legătură cu modul în care trebuie să procedaţi pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a vă conforma unei obligaţii fiscale.

Există şi două secţiuni informative cu caracter mai larg, „Buletinul informativ fiscal” (cu informaţii privitoare la actele normative publicate în Monitorul Oficial în săptămâna anterioară) şi „Ghiduri curente”, secţiune în care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri ţintă, care au scopul de a facilita îndeplinirea obligaţiilor fiscale declarative şi de plată ale contribuabililor.

Nu în ultimul rând, pe portalul www.e-guvernare.ro există serviciul "Depunere declaraţii on-line", care poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat.

Tuturor acestora li se adaugă şi serviciile telefonice, despre care „Viaţa liberă” a mai scris: „Call-center” (la numărul de telefon 031.403.91.60), „TelVerde” (0800.800.085, număr gratuit, disponibil 24 de ore din 24), şi „Acces date prin SMS” - prin transmiterea unui SMS la numărul 1300, pot fi obţinute informaţii publice despre un agent economic).

Citit 1913 ori Ultima modificare Duminică, 28 August 2016 16:16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.