Modernizări în PORTURILE dunărene pentru transporturile de cereale

Modernizări în PORTURILE dunărene pentru transporturile de cereale
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

APDM Galaţi va depune în acest an spre finanţare prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) o serie de proiecte ce vizează îmbunătăţirea capacităţilor de operare a transporturilor de cereale în porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea.

Transportul de cereale a reprezentat, în 2016, un volum de 676.974 de tone, din care 202.241 tone pe fluvial şi 474.713 tone pe maritim, potrivit APDM Galaţi. „Sunt solicitări din partea operatorilor de îmbunătăţire a infrastructurii portuare. Am propus o serie de proiecte spre finanţare, după încheierea unor contracte de colaborare cu operatorii portuari prin care şi ei se angajează să dezvolte o serie de investiţii”, a precizat directorul APDM Galaţi, Luigi Ciubrei.

La Galaţi se are în vedere modernizarea Danei 32, din Portul Docuri, aferentă silozului Anghel Saligny, investiţia fiind evaluată la aproximativ 8 milioane de euro. Un proiect asemănător s-a derulat în urmă cu câţiva ani la Dana 31. Unul dintre obiectivele principale este de a moderniza cheiul, de a face unul vertical, în locul celui pereat (înclinat), dificil de folosit în perioadele în care Dunărea este scăzută. „Am avut o discuţie cu proprietarii silozului (Grupul TTS - n.r.) şi această modernizare a Danei 32 va fi însoţită şi de o investiţie a lor într-o instalaţie de încărcare automatizată care va duce la creşterea capacităţii de operare, în condiţii de productivitate mai mare”, a arătat directorul general al APDM Galaţi. Anul trecut, prin portul Galaţi au tranzitat 203.244 tone de cereale (153.433 tone maritim, 49.811 tone fluvial).

La cereale, Portul Brăila a stat, în 2016, mai bine, cu un tranzit de 458.733. Şi sunt în continuare cereri de modernizare a infrastructurii. „În prezent se realizează un studiu de fezabilitate, care vizează atât infrastructura portuară propriu-zisă, cât şi modernizarea drumurilor, reţelelor electrice, a canalizării. Proiect este inclus şi în Master Planul de Transport”, a arătat directorul APDM Galaţi.

În Portul Tulcea se doreşte dezvoltarea unui terminal de cereale, dat fiind faptul că, în prezent, produsele cerealiere care se adună în zona respectivă trebuie transportate la Constanţa, la costuri mai ridicate. De altfel, anul trecut prin Portul Tulcea au tranzitat doar 14.977 tone, doar traficul fluvial.

Citit 4014 ori Ultima modificare Duminică, 29 Ianuarie 2017 18:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.