2015 - anul transportului normal?

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Ne-am obişnuit mereu cu modificări mai degrabă în rău, astfel încât suntem cu ochii cât cepele acum, când la Consiliul Local s-a stabilit un nou plan pentru transportul în comun. Am avut unul dintre cele mai bune sisteme de transport public din România, pentru că, unde nu făceau faţă maşinile Transurb, tot mai bătrâne, cam jumătate căzute la datorie după revoluţie, suplineau, la acelaşi preţ, „caşcarabetele”. Sistemul particular a fost eficient, asigurând inclusiv zone vitregite de sistemul de stat. Ca pieton, apreciasem şi faptul că puteam opri, ca pe un taxi, orice maxi-taxi, exact unde aveam nevoie, dar apoi, ca să se evite posibilele accidente într-un oraş cu străzi subdimensionate, şi maxi-taxi a oprit numai în staţii. S-a „umblat” pe urmă şi la mărirea capacităţii microbuzelor. Apoi, consilieri locali, care oricum au automobile proprii, başca şi de serviciu, au hotărât că, după 22,30, să nu mai circule caşcarabete: cică s-a dat o şansă în plus taxi-urilor. Acum, se pregăteşte iar ceva măreţ. Dotat cu noi autobuze europene, second-hand, dar performante (DAF-uri fabricate între 2002 şi 2004 şi două Mercedesuri vechi de zece ani), 23 de vehicule second-hand din Olanda fiind achiziţionate doar în octombrie anul trecut, Transurb S.A. îndrăzneşte să-şi ia oraşul înapoi! Va începe o bătălie concurenţială cu cele opt firme de microbuze? Căci, din mai, licenţele acestora vor fi din nou negociate. Cum? Rămâne încă un mister.

Până acum, la ore de vârf, autobuzele Transurb veneau grupate, ca să nu năvălească lumea pe un singur vehicul şi să-l avarieze. Este însă vizibil şi cu ochiul liber că sunt mai multe autobuze încăpătoare. Deja, Transurb a stabilit pentru 2015 şi o creştere semnificativă a numărului de trasee: 27 de autobuz, şapte de tramvai şi două de troleibuz, faţă de 19 trasee de autobuz în prezent, un singur traseu de tramvai şi tot două de troleibuz. Avem o singură linie de tramvai electric, deşi înainte de revoluţie aveam trei, iar la începutul secolului XX chiar cinci! Chiar pe site-ul Transurb scrie: „În anul 1900, a fost dată concesiunea tramvaielor societăţii pentru exploatarea tramvaielor în Galaţi”, pe traseele: Gara CFR - Docuri; Piaţa Mare - Tunel Barboşi; str. Brăilei; Palatul Comisiei Europene a Dunării - Gradina publică; str. Tecuci”. Şi oraşul era mai mic! Acum, vor fi înfiinţate tot cinci trasee de tramvai, pe liniile deja existente. Liniile vechi de pe Coşbuc au fost desfiinţate după revoluţie, ca şi cele care mergeau pe Mihai Bravu către Gara CFR. La fel şi cele care veneau din Ţiglina III, sau cele din panta străzii Tecuci, unde au fost şi accidente urâte în timp. Cele care coborau pe str. Navelor, spre port, au fost distruse la bombardamentele din ´44. Acum, ca noutate veche, tramvaiele vor merge din nou pe Calea Prutului, până la Bazinul Nou. Şi nicio idee de traseu turistic, cu tramvaie vechi!

Autobuzele vor intra şi în zone încă vitregite, cum ar fi bulevardul Coşbuc. Cei care vor să ajungă la „Eternitatea” vor avea mai multe opţiuni cu autobuzul: din Micro 19, din Piaţa Centrală, de la Grădina Publică sau Micro 13. Pe Mihai Bravu vor circula două trasee, venite de la Comat, respectiv Micro 19. Spre Cartierul Cantemir, tot o cursă. La Galaţi sunt mai multe autobuze, vor fi mai multe „numere” de ţinut minte şi mai mare acoperire. Şi o provocare pentru maxi-taxi?

Citit 1207 ori Ultima modificare Marți, 06 Ianuarie 2015 19:52

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.