ALARMĂ în învăţământul gălăţean/ S-a dublat numărul şcolilor cu promovare ZERO la evaluare
Foto: La Şcoala "Gh. Petraşcu" din Tecuci, niciun elev n-a promovat evaluarea naţională

ALARMĂ în învăţământul gălăţean/ S-a dublat numărul şcolilor cu promovare ZERO la evaluare
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Se pare că elevii gălăţeni din şcolile de gimnaziu învaţă din ce în ce mai puţin. În anul 2012, se înregistrase o singură şcoală în care niciun candidat la evaluarea naţională nu a obţinut medie de trecere, în 2013 erau trei şcoli, iar anul acesta numărul lor a ajuns la şase.

Şcoala din Toflea a fost cea care a obţinut promovabilitate zero în 2012, dar şi în 2014. Şcoala Nr. 3 din Iveşti este, de asemenea, recidivistă, elevii de aici obţinând această „performanţă” şi acum, şi anul trecut. Tot în mediul rural, mai sunt şi alte două gimnazii în care niciun elev n-a promovat evaluarea: Şcoala din Băneasa şi Şcoala din Măcişeni (comuna Corni). Alarmant este faptul că fenomenul s-a extins şi în mediul urban, la Şcolile „Gh. Petraşcu” şi „Nicolae Bălcescu” din Tecuci.

"Avem elevi condamnaţi la patru ani de închisoare"

Am încercat să aflăm cauzele acestui eşec şcolar chiar de la directorul Şcolii „Gh. Petraşcu”, învăţătorul Gheorghe Miron. Acesta susţine că totul porneşte de la faptul că elevii şcolii sale aparţin etniei rome, iar copiii nu sunt obişnuiţi din familie să înveţe, având alte preocupări. "Sunt elevi care provin din familii dezorganizate, care au părinţii plecaţi în străinătate, care lipsesc în mod frecvent de la şcoală şi comit tot felul de infracţiuni. Avem chiar doi elevi de clasa a VIII-a condamnaţi la patru ani de detenţie la Tichileşti, pentru tâlhărie. Noi depunem toate eforturile. Avem proiecte pentru sprijinirea lor, cu after-school, cu burse, cu rechizite, cu mediator de etnie romă", ne-a spus directorul, care susţine că i-a fost foarte greu să-i convingă şi să se prezinte la examen şi că din 13 absolvenţi au venit în final doar nouă.

"Poate nu vor mai fura"

Gheorghe Miron se laudă că şcoala sa are, însă, şi performanţe. "Avem o elevă calificată la olimpiada naţională de limba romani şi menţiune la nivel naţional la concursul „Diversitate”. Dar e mai greu când e să-i pui să scrie şi să citească", spune directorul. El susţine că, după ce i-a convins să vină la examenul de evaluare, i-a convins să se înscrie şi la şcolile profesionale. „Avem două fete care au dat test de admitere la şcoala profesională, la clasa de estetică. Una a luat testul a cincea, iar cealaltă s-a clasat a douăsprezecea. Şi băieţilor le-am recomandat specializări prin care să-şi găsească o meserie, poate aşa se vor integra şi nu vor mai fura”, speră Gheorghe Miron.

"O serie care n-a vrut să înveţe"

Deşi cele mai multe dintre unităţile cu promovabilitate zero au populaţie şcolară preponderent romă, la şcoala din Băneasa şi la cea din Măcişeni nu putem vorbi de aşa ceva. Iată ce ne spune directoarea de la Băneasa, profesoara Mihaela Stratulat: "Am avut probleme cu profesorul de matematică, se ştie situaţia şi la ISJ, am discutat-o şi în consiliul profesoral. Dar nu pot spune că aceasta este singura cauză. Anul acesta, am avut evi care n-au vrut să înveţe. N-au vrut să vină la orele de pregătire. Şi subiectele la limba română i-au dezavantajat. Am o fetiţă care la simulare a luat notă peste opt la română, iar acum abia a luat cinci şi ceva”, ne-a explicat directoarea. Un singur lucru nu a reuşit să ne facă să înţelegem: de ce, în condiţiile în care elevii nu vor să înveţe, au medii generale în cei patru ani de gimnaziu foarte mari, cuprinse între 9,47 şi 7,66? Poate dacă profesorii i-ar fi notat corect nu s-ar fi ajuns la situaţia în care mediile de la evaluare să fie cuprinse între 4,97 şi 2,20.

Inspectoarea generală Mioara Enache susţine că fiecare dintre cele şase cazuri de eşec şcolar va fi analizat în perioada imediat următoare pentru a fi descoperite cauzele şi a fi îndreptată situaţia.

Citit 2659 ori Ultima modificare Vineri, 11 Iulie 2014 19:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.