SE REVOLUŢIONEAZĂ ŞCOALA: Lecţii fără frontiere la Galaţi

SE REVOLUŢIONEAZĂ ŞCOALA: Lecţii fără frontiere la Galaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Elevii de la CNCN au cântat colinde alături de copii din SUA, prin intermediul unei aplicaţii informatice


"Skype la clasă" reprezintă o resursă accesibilă ce ne oferă posibilitatea de a deschide uşa sălii de clasă elevilor şi cadrelor didactice din întreaga lume, pentru a face cunoştinţă, pentru a împărtăşi elemente de cultură şi civilizaţie, pentru a crea noi experienţe de învăţare şi pentru a comunica autentic într-o limbă străină.

O "sesiune Skype”, în premieră, a fost susţinută cu elevii clasei a VI-a B de la Colegiul Naţional "Costache Negri” şi de elevii de la Şcoala Primară "Pine Valley" din Wilmington, SUA. Activitatea a fost interactivă, elevii având ocazia să se cunoască, să participe activ la prezentările legate de tradiţiile şi obiceiurile de Crăciun, să cânte un colind împreună cu elevii din Wilmington şi să exerseze, în acelaşi timp, deprinderi de comunicare în limba engleză.

Prieteni albaştri pe mai multe continente

Doamna învăţătoare Beverly Ladd a mărturisit că utilizează frecvent această aplicaţie, deoarece este convinsă că elevii au parte astfel de o experienţă unică, de succes, cu o mare încărcătură emoţională şi, de aceea, de neuitat. În sala lor de clasă există o hartă a lumii pe care deja au colorat cu albastru regiunile din SUA, dar şi Australia, Africa, Suedia, Ungaria şi Italia. Acea hartă se transformă într-un jurnal de bord al călătoriei lor cu aplicaţia Skype. Iată că acum se pot lăuda că au reuşit performanţa de a fi lărgit grupul lor de prieteni, depăşind atât barierele geografice, cât şi pe cele legate de fusul orar, între România şi SUA existând o diferenţă de şapte ore.

Pentru elevii colegiului nostru, o astfel de iniţiere în utilizarea resursei "Skype la clasă" constituie o ocazie deosebită de a extinde experienţa de învăţare dincolo de zidurile şcolii. Pentru noi, profesorii, utilizarea unor astfel de instrumente reprezintă o provocare care ne îndeamnă să ne regândim permanent strategiile de predare-învăţare, astfel ca noua generaţie de "nativi digitali” să îşi formeze cât mai eficient abilităţile cheie ale secolului 21.

Citit 2215 ori Ultima modificare Marți, 16 Decembrie 2014 00:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.