SUBFINANȚAREA, problema principală a Educaţiei | Ce aşteaptă elevii şi studenţii de la noul ministru

SUBFINANȚAREA, problema principală a Educaţiei | Ce aşteaptă elevii şi studenţii de la noul ministru
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Şaptesprezece organizaţii ale studenţilor şi elevilor din România s-au reunit la sfârşitul anului trecut la Timişoara şi au adoptat "Rezoluţia tinerilor", document ce cuprinde o serie de măsuri pe care tinerii le solicită de la noul Guvern în principal, dar şi de la nou desemnatul ministru al Educaţiei, în special.

„Rezoluţia tinerilor” cuprinde schimbările pe care studenţii şi elevii le consideră necesare pentru o şcoală românească mai bună. "Sistemul preuniversitar din România se află într-un punct critic, un moment la care este imperioasă intervenţia tuturor actorilor din educaţie, în conturarea, implementarea şi monitorizarea unei reforme de fond. Pornind de la o nerespectare generală a legislaţiei, se remarcă lipsa de finanţare adecvată a Educaţiei, finanţare care ar consolida infrastructura şcolară, ar actualiza suporturile didactice şi ar majora salariile personalului didactic, creând astfel motivare - corelată cu o pregătire şi formare continuă a cadrelor didactice modernă şi fundamentată pe nevoile și caracterul elevului", se arată în documentu respectiv.

Totodată, tinerii solicită regândirea programelor şcolare şi corelarea acestora cu realităţile la care trebuie să se raporteze un elev al secolului XXI. Tinerii consideră că digitalizarea şcolilor, dotarea corespunzătoare, adaptarea specializărilor la cerinţele de pe piaţa muncii, interdiciplinaritatea sunt câteva dintre urgenţele de care ar trebui să ţină cont noul ministru  pentru a scoate Educaţia din impas.  

Locuri de  muncă, nu doar diplome

Studenţii cred că principalele valori pe care facultăţile româneşti ar trebui fundamentate sunt etica, transparenţa, echitatea, accesibilitatea şi calitatea. Din păcate, mulţi dintre aceştia se lovesc de o realitate dură. După trei ani petrecuţi în cămine mizere şi examene susţinute, rămân doar cu diplome pe care nu le pot valorifica. Subfinanţarea rămâne în continuare  principala problemă şi în învăţământul superior, una dintre consecinţe fiind faptul că bursele nu acoperă necesităţile unui student, acesta fiind adesea nevoit să lucreze pentru a se putea descurca, lucrul acesta având efecte negative asupra pregătirii.

O "legislaţie clară coerentă, completă şi predictibilă" e o altă hibă pe care tinerii o reproşează politicienilor şi celor care s-au perindat la cârmele Educaţiei.  

Se mai solicită crearea unui program eficient de susţinere a tinerilor antreprenori aceştia fiind cei care pot crea locuri de muncă pentru valorificarea generaţiilor care rămân cu diplomele puse în ramă.

Citit 1952 ori Ultima modificare Marți, 03 Ianuarie 2017 18:26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.