Solicitările cetăţenilor, gestionate printr-o aplicaţie informatică

Solicitările cetăţenilor, gestionate printr-o aplicaţie informatică
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Serviciile furnizate cetăţenilor de Primăria Galaţi vor intra într-o nouă etapă de modernizare, după modelul Smart City, graţie unui proiect în valoare de aproape 1 milion de euro ce are drept principal obiectiv implementarea unui sistem informatic de management integrat al documentelor.

Pe lângă managementul informatic al documentelor, proiectul, finanţat prin PO Creşterea Capacităţii Administrative, mai are drept scopuri, printre altele, dezvoltarea unei arhive electronice şi gestionarea mai eficientă a relaţiei cu cetăţenii şi mediul de afaceri.

„Ideea este că ne dorim ca, într-un viitor nu foarte îndepărtat, transferul de documente de la un biroul la altul al municipalităţii să nu se mai facă pe suportul acesta obişnuit – coala de hârtie – ci prin intermediul calculatoarelor, într-o formă, să spunem, de intranet. Vom avea şi semnături electronice. Asta înseamnă că vom vedea în timp real unde este documentul, la cine a ajuns, de cât timp stă acolo - ştiţi că au fost situaţii în care un document a zăcut zile, săptămâni, luni uitat într-un birou... Sistemul informatic ne va permite să avem o radiografie exactă a ceea ce înseamnă activitatea Primăriei, la ce birou este un document, de la cine mai trebuie luat un aviz sau o semnătură. Sperăm noi că, în modul acesta, va fi eficientizată activitatea funcţionarilor publici, iar timpul de aşteptare pentru cetăţean, când va veni cu o solicitare, va fi cu mult scurtat”, a explicat primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu.

La rândul său, managerul de proiect POCA, Cristi-Marian Ochiu, a precizat că viitorul sistem de management informatic al documentelor va deveni funcţional până la sfârşitul acestui an şi va fi gestionat prin intermediul unei aplicaţii inserate în portalul de internet al Primăriei: „Această aplicaţie va avea o parte de front-office, pentru cetăţeni, ce va putea fi accesată prin intermediul unor conturi securizate, cu parolă, precum şi o parte de back-office, pentru instituţii şi funcţionarii din primărie, prin care va fi gestionat acest circuit intern al documentelor”.

Pe lângă această aplicaţie, în cadrul proiectului se va asigura formarea profesională pentru 123 de angajaţi din cadrul municipalităţii, aceştia urmând să se ocupe de punerea în practică şi funcţionarea efectivă a sistemului. Nu în ultimul rând, proiectul va permite şi conturarea unei strategii mai ample pe ceea ce înseamnă dezvoltarea durabilă a municipiului într-un concept de Smart City.

Rămâne, totuşi, de văzut până unde va putea merge Primăria Galaţi cu acest concept Smart, dat fiind faptul că legislaţia actuală încă mai are goluri în cea ce priveşte gestionarea informatizată a documentelor, un exemplu în acest sens fiind normele privind semnătura electronică vs semnătura olografă. Asta pentru a nu mai spune că informatizarea e sublimă, dar hârtia e încă „sfântă” în multe dintre instituţiile care, într-un fel sau altul, au legătură cu administraţia publică.

Citit 2110 ori Ultima modificare Marți, 12 Februarie 2019 00:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.