Centura Galaţiului, COŞMARUL ŞOFERILOR/ Traficul greu se desfăşoară pe orbecăite (FOTO)

Centura Galaţiului, COŞMARUL ŞOFERILOR/ Traficul greu se desfăşoară pe orbecăite (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Lipsa indicatoarelor de orientare îi bagă în ceaţă pe mulţi şoferi de vehicule grele care ajung pentru prima dată în Galaţi * Municipiul nostru a intrat, recent, în rândul oraşelor unde nu doar circulaţia vehiculelor care au peste 3,5 tone este interzisă, ci şi staţionara acestora


Cu ieşire la un drum european (DE 87, spre Giurgiuleşti) şi la trei drumuri naţionale, respectiv DN 26, DN 25 şi DN 2 B, Şoseaua de Centură a Galaţiului este una dintre cele mai circulate artere din oraş, datorită în principal traficului greu, de peste 3,5 tone. În astfel de condiţii, este lesne de înţeles că multe din vehiculele de mare tonaj care intră în ţară pe la vama de la Giurgiuleşti şi trebuie să tranziteze Galaţiul spre comunicaţiile cu alte drumuri naţionale, ori spre punctul de Trecere bac sau viceversa trebuie să parcurgă drumul care ocoleşte municipiul, numai că practica nu este atît de simplă precum teoria. Pentru a exemplifica cele spuse mai sus, să intrăm în pielea unui şofer aflat la volanul unui "mastodont" cu care trebuie să ajungă de la Giugiuleşti la Tulcea.

Indicator ascuns în frunze

Intrarea pe Drumul de Centură de pe DE 87 (Calea Prutului) se face virând la dreapta, vizavi de Menarom. Şoferul vehiculului de mare tonaj, nefamiliarizat cu drumurile din Galaţi, trebuie să intre pe Centură ajuns la intersecţia cu pricina, dar de acest lucru este avertizat printr-un simplu indicator amplasat dincolo de răscrucea arterelor şi parţial ascuns de frunzele unui copac. Niciun indicator de orientare, scris în limba română sau orice limbă de circulaţie internaţională, prin care conducătorul auto să ştie că acolo e Centura nu a răsărit deocamdată în zonă. "Ar fi util un astfel de indicator, dacă nu pentru străini, poate chiar şi pentru mulţi gălăţeni, care nu ştiu că aici este centura. Strada nu e semnalizată practic în nici un fel", este de părere Alexandru (32 ani), şofer din Galaţi.

Ajungem în zona Brateş, unde Centura face o curbă de aproape 90 de grade. În acest loc, din cauza unghiului mic, au fost numeroase accidente în care vehiculele de mare tonaj, pline cu marfă, s-au răsturnat, iar şoferii s-au trezit în situaţia de a-şi aduna tonele de marfă de pe carosabil. Să fi fost din cauza imprudenţei în conducere sau pentru că indicatorul care semnalizează "curbă periculoasă" zace îndoit şi bătut de vânt, probabil de la vreunul dintre evenimentele de genul celor mai sus menţionate?

Derută în Bariera Traian

Trecem de curba periculoasă de la Brateş şi ajungem în intersecţia din Bariera Traian. Nici intersecţia Centurii cu DN 26 nu este semnalizată mai breaz. Şoferul nu este avertizat prin indicatoare de orientare că trebuie să vireze dreapta, pentru a intra pe Coşbuc, sau stânga, pentru a merge spre porţiunea de centură de la Brateş. Sunt prezente doar aceleaşi indicatoare de avertizare, care restricţionează accesul vehiculelor cu masă mai mare de 3,5 tone.

Situaţia începe să dea semne de îndreptare la intersecţia Drumului de Centură cu bulevardul George Coşbuc. Nu aflăm că intrăm pe şoseaua ocolitoare, dar cel puţin acelaşi semn de avertizare privind masa vehiculului este însoţit de indicatoare de orientare prin care se arară că pe acolo e drumul ce duce spre Bucureşti, Tecuci şi Brăila.

Deplasându-ne, ipotetic, cu acelaşi vehicul de mare tonaj, ajungem în intersecţia de la Talcioc. Niciun indicator de orientare nu ne arată în ce direcţia am putea merge spre Smârdan, spre exemplu, sau pe unde trebuie să ieşim ca să ne continuăm drumul pe şoseaua ocolitoare. Nu mai vorbim de vreun semn care să ne indice încotro e centrul oraşului, dar asta ne interesează mai puţin, nu-i aşa, că circulaţia „mastodonţilor” pe străzile municipiului este interzisă, la fel ca şi staţionare acestora în intravilan.

Ochii în patru la "Cătuşa"

Intersecţia cu DN 25 se înscrie şi ea în rândul celor unde avertizarea pentru camionagii şi conducătorii de tiruri constă în semnalizarea cu bulina roşie. Aici regăsim, ce-i drept, şi panoul prin care şoferii care vin dinspre Tecuci sunt avertizaţi că trebuie să facă stânga pentru a ajunge la Trecere bac. Se întâmplă asta pentru că şoseaua ocolitoare nu are continuitate pe latura din Micro 21, ceea ce îi obligă pe conducătorii de vehicule grele să intre în oraş pe la Inelul de Rocadă şi să se descurce prin traficul infernal din această zonă aglomerată a Galaţiului.

Propunerile şoferilor, ideile autorităţilor

Vasile Ignat are 54 de ani şi este şofer de tir de 20 de ani. Nu-i sunt străine nici drumurile din ţară, nici cele din afară, iar Centura Galaţiului o parcurge, la figurat, cu ochii închişi. Cu toate acestea, nu poate să nu remarce, de fiecare dată, diferenţa uriaşă dintre „centura” noastră şi ceea ce a văzut în alte părţi. "Indicatoarele de orientare la noi lipsesc de parcă ar fi poleite cu aur. Nu e valabil numai pe centură, ci şi în oraş, şi în judeţ. Dacă eşti străin sau mai neumblat, nu ştii încotro să o apuci. Oricine ajunge pe centură ar trebui să fie ghidat încotro să o apuce. Nu te poţi opri cu tirul în mijlocul drumului să faci autostopul ca să întrebi încotro să mergi! În alte locuri sunt câte trei tipuri de indicatoare într-un loc, în condiţiile în care centurile nu sunt aşa complicate ca aici!", este de părere şoferul.

Alte voci susţin „rotunjirea” centurii în zona Micro 21, astfel ca vehiculele grele să nu mai fie nevoite să intre în oraş în drum spre sau dinspre bac. "Ar fi ideal ca centura să pornească de la Uzina de Apă, pe la Turnul de Televiziune, dacă s-ar face drum prin curtea Poliţiei (n.r. - Poliţia de Frontieră) şi să se ajungă la Centură. Ar scurta mult drumul şi ar fi mult mai simplu şi pentru şoferi", este de părere Mihai Amăriuţei (48 ani), şofer profesionist.

O idee apropiată de propunerea şoferului au avut-o şi autorităţile în timpul lucrărilor de refacere a străzii Oţelarilor, când traficul în zonă a fost grav afectat. Soluţia a venit însă târziu şi viza doar „croirea” unei străzi, nu a unei prelungiri a şoselei de centură. Aleşii locali au aprobat proiectul de hotărâre prin care porţiunea din curtea Poliţiei de Frontieră să fie trecută din domeniul public al statului în domeniul public al municipalităţii, dar cuvântul final ar fi trebuit să fie al Guvernului.

Citit 3243 ori Ultima modificare Joi, 06 Noiembrie 2014 18:35

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.