VEŞTI BUNE PENTRU ŞOFERI: Străzile Galaţiului vor avea sistem "undă verde"
Foto: Foto Bogdan Codrescu

VEŞTI BUNE PENTRU ŞOFERI: Străzile Galaţiului vor avea sistem "undă verde"
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Intersecţiile vor fi corelate între ele şi va dispărea aşteptarea la semafor * 35 de intersecţii vor fi modernizate, iar 26 de treceri de pietoni vor avea parte de semafoare cu buton * Inelul de Rocadă va fi semaforizat, iar două intersecţii vor deveni sensuri giratorii


Odată cu creşterea numărului de maşini din oraş, şoferii au început să resimtă lipsa unui sistem de semaforizare care să reducă timpii de aşteptare şi numărul de opriri. Cozile formate la semafoare în timpul orelor de vârf îi scot din pepeni chiar şi pe cei mai calmi dintre conducătorii auto.

După ani buni de când s-a vorbit de „unda verde” şi fluidizarea traficului rutier, un astfel de proiect a fost scos, în sfârşit, la licitaţie. Finanţat prin Programul Regional Operaţional (Regio), proiectul „Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii” a fost publicat pe Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP), săptămâna trecută, de către Primăria Galaţi. Proiectul, în valoare de 14.921.763 lei, prevede modernizarea a nu mai puţin de 35 de intersecţii şi 26 de treceri de pietoni de pe arterele principale din Galaţi.

Pe lângă crearea sistemului „undă verde”, prin corelarea intersecţiilor, investiţia va include şi montarea de camere video pentru supravegherea traficului, realizarea unui Centru de Comandă şi Control unic pentru coordonarea activităţilor de management trafic şi supraveghere video, realizarea unor detectori de trafic în carosabil, pentru a determina instantaneu numărul de vehicule din trafic, dar şi montarea de butoane la trecerile de pietoni unde traficul este crescut. De asemenea, vom avea şi semafoare cu dispozitiv acustic, un ajutor în plus pentru persoanelor nevăzătoare. Firele electrice ale semafoarelor vor fi în carosabil, nu vor mai fi la vedere, iar semafoarele noi vor cu LED, nu cu bec, după cum notează proiectanţii de la Smart Telecom Consulting SRL. Toate imaginile surprinse în trafic de camere video vor fi înregistrate şi arhivate.

Ce intersecţii vor fi modernizate

Cum spuneam, 35 de intersecţii vor fi modernizate, fie prin semaforizare, fie prin transformarea în sensuri giratorii. Toate vor fi dotate cu una sau două camere de luat vederi, după caz, vor avea detectori de trafic şi, cel mai important, potrivit proiectanţilor, la toate aceste intersecţii va fi scăzut timpul de aşteptare, datorită corelării în timp real ale acestora.

Intersecţiile vizate pentru modernizare sunt Brăilei - Bulevardul Dunărea, Brăilei - Oţelarilor, Brăilei - Mioriţei, Brăilei - Stadionului, Inelul de Rocadă, Brăilei - Saturn, Brăilei - Regiment 11 Siret, Brăilei - Coşbuc, Coşbuc - Kogălniceanu, Coşbuc - Tecuci, Coşbuc - Basarabiei, Coşbuc - Aurel Vlaicu - Stelei, Coşbuc - Drumul Viilor, Coşbuc - Al.Măcelaru, Traian - Ştefan cel Mare - Al.Măcelaru, Siderurgiştilor - Doja, Siderurgiştilor - Saligny, Siderurgiştilor - Basarabiei, 1 Decembrie 1918 - Tecuci, 1 Decembrie 1918 - Aurel Vlaicu, Milcov - Vuia, Vuia - Coandă, Coandă - Ventura, Brăilei - Roşiori, Brăilei - Traian, Brăilei - Bălcescu, Brăilei - Domnească, Domnească - Lahovary, Domnească - Eroilor, Domnească - Gării, Domnească - Basarabiei, Traian - Prundului, Basarabiei - Tecuci şi Traian - Basarabiei.

Intersecţii care nu sunt semaforizate, dar vor fi

Prima intersecţie vizată de proiect este strada Brăilei - bulevardul Dunărea, unde vor fi montate patru semafoare pentru vehicule şi opt pentru pietoni, cu buton şi dispozitiv acustic, iar carosabilul va fi dotat cu senzori de detecţie a traficului pe sensul de ieşire din intersecţie, pe bulevardul Brăilei, în partea de nord. Va avea de asemenea şi o cameră de luat vederi.

Va fi introdusă semaforizare şi la intersecţia Brăilei cu Oţelarilor. Vor fi montaţi doi stâlpi cu consolă, ce vor conţine două semafoare pentru autovehicule, pentru a creşte vizibilitatea la minimum 50 de metri, patru semafoare pe stâlpi, două semafoare clipitor dreapta şi opt semafoare pentru pietoni cu dispozitiv acustic, fără buton. De asemenea, nici această intersecţie nu va scăpa de detectorii de trafic şi camera video.

Sensul giratoriu nesemaforizat Siderurgiştilor - Basarabiei va fi şi el semaforizat şi va avea două camere video. Vor mai fi semaforizate intersecţiile 1 Decembrie - Aurel Vlaicu şi Traian Vuia - Milcov, Henri Coandă - Ventura, Brăilei - Domnească, Prundului - Traian şi toate vor avea câte o cameră video. Inelul de Rocadă va fi şi el semaforizat şi va avea două camere de luat vederi. Aici vor fi nu mai puţin de şapte semafoare pentru vehicule pe stâlpi şi patru semafoare pentru pietoni, cu buton şi dispozitiv acustic. Pe de altă parte, intersecţiile Traian - Al.Măcelaru - Ştefan cel Mare şi Basarabiei - Tecuci vor fi transformate în sensuri giratorii şi vor avea câte două camere de luat vederi.

26 de treceri de pietoni cu buton

Se pare că noul sistem al traficului a luat în calcul şi siguranţa pietonilor, nu numai confortul şoferilor. Nu toate intersecţiile incluse în sistemul „undă verde” vor avea semafoare cu buton pentru pietoni, dar toate vor avea sistem de avertizare sonoră. Printre intersecţiile care vor avea semafoare cu buton sunt Brăilei - Dunărea, Inelul de Rocadă, Traian - Ştefan cel Mare - Al.Măcelaru, Siderurgiştilor - Basarabiei şi Basarabiei - Tecuci.

În schimb, pe lângă acestea, în oraş vor fi 26 de treceri de pietoni semaforizate şi sincronizate la sistem, care vor fi dotate cu buton, pentru a le lăsa cale liberă pietonilor, dacă şirul de maşini este interminabil. Iată, mai exact, care sunt trecerile de pietoni care vor avea semafor cu buton: Brăilei - Galaţii Noi, Brăilei - Costache Conachi, Coşbuc - Eternităţii, Coşbuc - Bucovinei, Coşbuc - Zefirului, Siderurgiştilor - Gheorghe Asachi, 1 Decembrie 1918 - 9 Mai, trecerea pietoni de la blocul L4, trecerea de pietoni către depozitele Galgros, Brăilei - Alexandru Cernat, Brăilei - Lăpuşneanu, Brăilei - Caragiale, Domnească - Fraternităţii, Domnească - Gamulea, Domnească - Universităţii, Domnească - Melchisedec Ştefănescu, Domnească - Bolintineanu, trecerea de pietoni de la căminele studenţeşti, Domnească - Cezar, Domnească - Radu Negru, Domnească - Şarpelui, Domnească - Lacului, Basarabiei - Anghel Saligny, Basarabiei - Libertăţii, Basarabiei - Poşta Veche şi trecerea de pietoni spre Şcoala nr 25.

Monitorizare continuă

Întregul trafic va fi supravegheat, monitorizat şi controlat prin Centrul de Comandă şi Control, care va funcţiona 24 de ore pe zi, timp de şapte zile pe săptămână. Aici, accesul la informaţiile din teren este direct, printr-un soft care centralizează datele. Centrul de Comandă va fi amenajat într-un corp al clădirii din Traian 254, unde funcţionează Poliţia Rutieră şi Poliţia Comunitară, la etajul 1. Vor fi patru oameni, maxim opt, care vor avea privilegiul de a lucra în cadrul acestui Centru de Comandă. Vor fi doi operatori permanenţi, un administrator şi o rezervă.

Citeşte şi: De ce sunt aşa de multe ACCIDENTE PE ZEBRĂ la Galaţi (FOTO)

Citit 9240 ori Ultima modificare Miercuri, 21 Ianuarie 2015 18:35

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.