ŞOC în mediul de afaceri: Vega 93 Galaţi a intrat în INSOLVENŢĂ!

ŞOC în mediul de afaceri: Vega 93 Galaţi a intrat în INSOLVENŢĂ!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Veste şocantă pentru mediul de afaceri gălăţean. Tribunalul Galaţi a încuviinţat luni, 10 noiembrie 2014, începerea procedurii de insolvenţă la Vega 93, una dintre cele mai mari şi mai puternice firme din judeţ.

Potrivit ultimelor raportări financiare anuale, Vega 93 a obţinut, în 2013, un profit de aproape un milion de euro, la o cifră de afaceri de circa 60 de milioane de euro. Firma are aproape 1.600 de angajaţi şi activează în domeniul construcţiilor, fiind specializată în lucrări de infrastructură.

Şi-a cerut insolvenţa

Potrivit acţionarilor companiei, Vega a ajuns în incapacitate de plată din cauza statului român, care nu i-a virat sumele aferente contractului de modernizare a pistei aeroportului din Iaşi. "Am finalizat această lucrare încă din vară, pista a şi fost inaugurată, însă plăţile nu s-au făcut, iar din acest motiv noi nu ne putem achita furnizorii, creditele bancare, salariile angajaţilor", ne-au declarat surse din companie.

Corneliu Istrate, fondatorul Vega 93, s-a arătat destul de încrezător în soarta firmei care, în prezent, este controlată de cei doi copii ai săi, Anca şi Ionuţ. "Nu se pune problema unui faliment. Insolvenţa nu a fost cerută de creditori, ci chiar de firmă, pentru a putea să se reorganizeze. Estimez că, până în primăvară, lucrurile se vor rezolva, pe măsură ce se vor încasa banii de la cei care au datorii mari faţă de Vega", ne-a declarat Corneliu Istrate.

Totul a pornit de la Aeroportul din Iaşi

Construcţia celor 2.400 de metri de pistă flexilibă de la Aeroportul Internaţional Iaşi s-au finalizat în luna octombrie. După ce realizarea lucrării a fost împărţită în două, primii 1.800 de metri fiind finalizaţi şi inauguraţi la data de 21 august, adică exact segmentul pentru care au lucrat cei de la Vega, pe 16 octombrie au fost daţi în folosită toţi cei 2.400 de metri.

Noua pistă a aeroportului ieşean a fost finalizată cu câteva luni mai devreme decât era stabilit în contractul încheiat cu constructorii. Lucrările au început în 7 august 2013, câştigătoarea licitaţiei fiind asocierea Max Boegl România, SC Vega 93 SRL şi SC UTI Grup SA. Valoarea contractului este de aproximativ 139 de milioane de lei, fără TVA. Termenul iniţial de finalizare era de 25 de luni, în acest termen fiind inclusă şi proiectarea.

Reporterii "Vieţii libere" au trimis mai multe solicitări către reprezentanţii Ministerului Transporturilor, pentru a afla motivul pentru care plăţile către constructori au fost îngheţate. Din păcate, până la închiderea ediţiei, nu am primit niciun răspuns, aşa că ne rezervăm dreptul de a reveni cu precizări în ediţiile viitoare.

Cine este Vega 93

Dacă până în 2009 majoritatea lucrărilor executate de Vega 93 erau în judeţul Galaţi, în prezent doar în jur de 10 la sută sunt în Galaţi, restul de 90 la sută fiind în alte judeţe, în special din zona Moldovei, dar nu numai.

În anul 2011, la o cifră de afaceri de 361 milioane de lei, Vega ’93 obţinea un profit de 28,7 milioane de lei, iar în 2012, la o cifră de afaceri de 352 milioane de lei, profitul a fost de 328.261 lei. Potrivit datelor Ministerului Finanţelor, anul 2013 a fost unul destul de bun pentru firma gălăţeană, cifra de afaceri ridicându-se la 258.770.876 de lei, în timp ce profitul net s-a ridicat la suma de 4.023.785 de lei. În 2013, numărul mediu de angajaţi a fost de 1.587.

Citeşte şi: Aproape 3.000 de FIRME GĂLĂŢENE se află în INSOLVENŢĂ

Citit 15875 ori Ultima modificare Marți, 11 Noiembrie 2014 20:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.