În cartierul Dimitrie Cantemir | DNA anchetează staţia de epurare plătită, dar inexistentă
Foto: Foto ”Viața liberă”, Florin Răvdan

În cartierul Dimitrie Cantemir | DNA anchetează staţia de epurare plătită, dar inexistentă
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

O staţie de epurare inexistentă, dar plătită cu 2,3 milioane de lei, o microstaţie de epurare de 483.870 de lei pe care nimeni n-a vrut s-o realizeze, dar şi o nouă staţie, de 3,2 milioane de lei, a cărei construcţie a fost votată de aleşi - aceasta este realitatea „neepurată” din Cartierul Cantemir.

„Vedeţi dumneavoastră staţia de epurare pe aici? Că eu sigur nu o văd! Asta e haznaua cartierului. Dacă se strică pompa, ne umplem de rahat”, ne declara, la finele anului trecut, Florea Gabriel, unul dintre locuitorii Cartierului Cantemir. Povestea staţiei de epurare a început în august 2005, când Primăria condusă de Dumitru Nicolae a încheiat contractul cu SC Unicom pentru realizarea acestei investiţii, şi a explodat în iulie 2012, când primarul Marius Stan a dezvăluit că s-a plătit ceva ce nu există: „Vorbim de încasări în valoare de peste 2,3 milioane de lei din totalul de 3 milioane, pe care Unicom le-a făcut. A încasat până şi garanţia de bună execuţie a lucrării, în situaţia incredibilă în care pe acel loc nu se află nimic!”.

În august 2012, Stan a înaintat către Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi o plângere „pentru recepţia şi plata unor lucrări a căror materializare în teren nu există”. Pentru că, totuşi, cartierul avea nevoie de o staţie de epurare, în 2015, Primăria a organizat două licitaţii pentru achiziţia şi montajul unei microstaţii de epurare, cu o valoare estimată de 483.870 de lei, dar, în lipsa ofertelor, au fost anulate.

Problema a fost moştenită de primarul Ionuţ Pucheanu care a supus votului aleşilor un proiect de hotărâre privind construcţia unei noi staţii de epurare.

Ce-au spus aleşii

Liberalul Onuţ Atanasiu a ţinut să afle care este stadiul dosarului privind staţia de epurare, ajuns la DNA. „Iniţial dosarul a fost trimis la Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi. În anul 2014, printr-o decizie de declinare a competenţei, DNA a fost învestit să soluţioneze acest dosar. Iar ultima adresă primită de la DNA este că s-a început urmărirea penală in rem, şi că dosarul este în lucru”, a declarat juristul Primăriei.

Numai că, documentul prezentat lui Onuţ Atansiu data din… aprilie 2016 şi consemna că "La DNA - Serviciul Teritorial Galaţi se efectuează cercetări, fiind începută urmărirea penală in rem sub aspectul săvărşirii infracţiunii de abuz în serviciu".

Întrebat de consiliera PMP, Oana Iurescu, dacă există un proces-verbal de recepţie a acelei staţii de epurare, primarul Pucheanu a răspuns că nu ştie. „Şi cu ce afectează dacă ar exista sau nu, actuala investiţie? Nu construim pe acelaşi loc, e un proiect cu totul şi cu totul nou, n-are nicio legătură cu ceea ce s-a încercat a se face acum 10-12 ani. Este un proiect nou, pe un cu totul alt amplasament, cu o cu totul altă infrastructură necesară. Vom face altul pe mal în jos, unul mai trainic şi mai frumos...”.

Ce s-a votat

Aleşii locali au aprobat documentaţia de avizare şi indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Staţie epurare ape uzate cartier Dimitrie Cantemir”. Documentul precizează că „în prezent în cartierul Dimitrie Cantemir sunt construite 15 blocuri de locuinţe cu un sistem de canalizare divizor, conceput să funcţioneze gravitaţional. Apele uzate menajere nu sunt epurate, ele fiind deversate direct în râul Siret. În aceste condiţii, pentru a răspunde exigenţelor legale privind condiţiile de deversare a apelor uzate într-un emisar natural, proiectantul a stabilit soluţia de epurare a apelor uzate menajere”.

Conform deciziei aleşilor, valoarea totală a investiţiei este de 3.213.069 de lei, de la bugetul local, iar durata de realizare este de 24 de luni.

Cât a costat documentaţia

Potrivit datelor furnizate la solicitarea noastră, documentaţia de avizare a construcţiei noii staţii de epurare în Cartierul Dimitrie Cantemir a fost realizată de firma Proiect SA. Este vorba, de fapt, despre actualizarea unei documentaţii, pentru care Primăria a plătit 58.900 de lei. Tot conform Primăriei, valoarea totală a plăţilor efectuate de în perioada 2007-2009 către SC Unicom SA este de 2.397.719 de lei - sumă nerecuperată.

Citit 7151 ori Ultima modificare Joi, 02 Martie 2017 00:17

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.