Audit cu scântei comandat de CJ: 27 de angajări ilegale la Protecția Copilului Galaţi
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Audit cu scântei comandat de CJ: 27 de angajări ilegale la Protecția Copilului Galaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Din personal contractual, 27 de angajaţi ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului Galaţi au fost trecuţi pe funcţii publice fără actele necesare * State de personal din 2008 şi 2009 inexistente * Dosare incomplete şi cheltuieli pentru salarii fără a fi prinse într-o fundamentare bugetară * Pe de altă parte, Direcţia consideră că documentele sunt ţinute separat din considerente practice, iar în cazul celor 27 de salariaţi încă aşteaptă clarificări de la centru


La Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului Galaţi anul 2012 s-a încheiat cu un audit al Consiliului Judeţului care s-a dovedit cam nefericit pentru instituţie. Nu a scos la iveală decât abrambureli şi abureli în ceea ce priveşte managementul resurselor umane.

Prin aprobarea organigramei de către CJ, funcţiile a 27 de salariaţi contractuali au devenit funcţii publice, salariul fiind şi el modificat în consecinţă, dar fără actele necesare la dosar. Angajaţii nu au făcut o cerere în prealabil, aşa cum spune legea, şi nu au depus vreun jurământ. Nu au fost întrebaţi dacă vor sau nu şi nici dacă sunt de acord cu diminuarea salariului, aşa cum presupune trecerea pe funcţie publică. Surse din cadrul Consiliul Judeţului Galaţi ne-au spus că, în urma verificărilor la dosarele profesionale, a reieşit că angajaţii erau puşi pe posturi de funcţionari publici fără fişa aferentă postului şi fără o solicitare de a deveni funcţionari publici la dosar. Motiv pentru care, din 2010 până în 2012, DGASPC s-a confruntat cu 143 de procese litigii de muncă. Controlul a mai scos la iveală şi faptul că statul de personal nu se întocmeşte lunar în cadrul instituţiei, ceea ce face imposibilă verificarea fluctuaţiilor sau modificărilor de personal, dar şi că punerea la dispoziţia Instanţei de Judecată a statelor de personal din 2008 şi din 2009 a fost imposibilă, potrivit surselor noastre, pentru că aceste documente nu există.

Cheltuieli de personal după ureche

 „Datele puse la dispoziţie de către Serviciul Resurse Umane pentru fundamentarea bugetului pentru cheltuielile de personal sunt estimative”, se precizează în nota de constatare a auditului. Statul de funcţii este întocmit ulterior aprobării Organigramei prin Hotărârea Consiliului Judeţului Galaţi nr. 690/2011, după modelul cadru al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, fără informaţii cu privire la fundamentarea bugetului necesar pentru cheltuielile de personal, iar drepturile de natură salarială se stabilesc în cadrul Serviciului de contabilitate, ţinând cont de execuţia cheltuielilor privind anul precedent. „Respectă cadrul ANFP şi statul de funcţii, dar nu raportat la instituţia lor, nu au făcut o fundamentare. Este necesară o totalizare a valorilor salariale pentru a fundamenta bugetul”, mai explică sursa.

Cazier inexistent la dosar

Asistenţii maternali nu au la dosarul de personal al angajatului, aşa cum ar fi trebuit, şi cazierele, acestea fiind ţinute la Serviciul de Asistenţă Maternală. Acest lucru, spun sursele noastre, nu poate decât încurca şi poate obstrucţiona accesul la informaţii privind asistenţii, care poate nu sunt apţi pentru munca pe care o fac. De la dosarele funcţionarilor publici lipsesc, de asemenea, rapoartele de evaluare, declaraţiile de avere şi de interese, ori cupoane de pensii. De altfel, contractele de muncă ale angajaţilor pensionari erau întocmite incorect pe perioadă nedeterminată, lucru ce s-a remediat, totuşi, exact în momentul controlului, şi s-au încheiat contracte pentru o perioadă determinată de maxim 36 de luni.

Răspunsurile DGASPC

Directorul general al DGASPC, Manon Emilia Cristoloveanu, a evitat să dea un răspuns şi să ne prezinte soluţia pe care o propune pentru cei 27 de angajaţi prinşi neconform pe posturile de funcţionari publici. Aceasta spune doar că în timpul verificării s-a revenit cu o solicitare de clarificare la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici. De asemenea, ni s-a precizat că 126 de persoane au fost disponibilizate în 2010, dintre care 30 au făcut cereri către instanţele judecătoreşti. În acel an, Direcţia a plătit daune morale pentru două persoane, în valoare de 5.000 de lei, în schimb în urma recursului făcut de instituţie împotriva uneia dintre ele, suma de 2.500 de lei urmează a fi recuperată. Conform Direcţiei, statul de personal va fi întocmit în baza unei recomandări, iar statul de funcţii se întocmeşte aşa cum presupune modelul ANFP. De asemenea, proiectul de buget se întocmeşte cu Metodologia elaborată de Ministerul Finanţelor Publice, iar documentele sunt ţinute răsfirat - şi nu la dosar - din considerente practice şi de spaţiu.

Citit 8185 ori Ultima modificare Miercuri, 09 Ianuarie 2013 10:31

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.