Consultarea gălăţenilor continuă. Planuri şi reguli noi pentru Faleza Dunării

Consultarea gălăţenilor continuă. Planuri şi reguli noi pentru Faleza Dunării
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Şi astăzi, la sediul Parcului de Soft, între orele 10.00 şi 15.00, puteţi discuta cu arhitecţii, proiectanţii şi urbaniştii care au realizat planul de revitalizare a Falezei Dunării


Amenajarea, separată de zona pietonală, a două piste de biciclişti, organizarea unui muzeu în aer liber care să protejeze şi să pună în valoare cele 32 de lucrări de sculptură monumentală ce dau unicitate Falezei (care trebuie, înainte de toate, consolidată) - acestea sunt, în mare, propunerile formulate de arhitecţi, proiectanţi, peisagişti, urbanişti, pe scurt, specialiştii au care au realizat Planul Urbanistic Zonal pentru Faleza Dunării. Documentul mai poate fi consultat până pe 27 iunie la sediul Parcului de Soft şi pe site-ul Primăriei Galaţi.

Interes modest

O parte din echipa asocierii SC Quattro Design SRL - SC Halcrow Romania SRL, care a realizat acest PUZ contra sumei de 199.000 de lei, a stat ieri la dispoziţia gălăţenilor interesaţi de planurile pe care Primăria le are cu Faleza Dunării. Din păcate, doar o mână de gălăţeni a venit, cel puţin în cele două ore pe care le-am petrecut noi acolo, să  vadă panourile expuse în holul de la etajul I al Parcului de Soft şi să discute cu specialiştii. Panourile expuse identifică, pe rând, tarele zonei: amenajări precare, accese dificile, aglomerare de construcţii lipsite de valoare estetică, risc de inundare şi degradare de care suferă cel mai emblematic loc al Galaţiului. PUZ-ul trasează clar zona unde nu se (mai) poate construi şi stabileşte un regulament de construire. "Nu ştiu cum s-au dat autorizaţii de construire înainte, dar au încărcat taluzul, care şi aşa este supus eroziunii apei. Pe lângă consolidare, trebuie făcut un sistem de drenaj", ne-a declarat arhitectul Alexandrina Retegan.

La încheierea consultării, urna în care s-au adunat propunerile gălăţenilor legate de Faleză va fi desfăcută. O comisie din cadrul Primăriei va analiza punctele de vedere exprimate de cetăţeni şi va decide pe care le ia în calcul şi pe care nu. PUZ-ul va pleca apoi, în periplu pentru avizele şi autorizaţiile instituţiilor care au un cuvânt de spus - reţele, mediu, cadastru, poliţie, ISU şi, după ce le va obţine, va fi supus aprobării Consiliului Local.

Citit 2031 ori Ultima modificare Joi, 20 Iunie 2013 21:34

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.