Regulamentul asociaţiilor de proprietari, în dezbatere publică / Cine vă poate lua la puricat administratorul

Regulamentul asociaţiilor de proprietari, în dezbatere publică / Cine vă poate lua la puricat administratorul
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Până pe 11 octombrie, gălăţenii îşi pot spune părerea, pot face amendamente sau modificări la Regulamentul de înfiinţare, organizare şi funcţionare a asociaţiilor de proprietari din municipiul Galaţi, aflat în dezbatere publică. Documentul cuprinde şi prevederi exprese cu privire la exercitarea controlului de către compartimentele specializate din cadrul aparatului de specialitate al primarului asupra activităţii asociaţiilor. Pentru că aproape nu există locatar care să nu aibă suspiciuni, temeri sau chiar acuzaţii legate de modul de facturare, de împărţire a cheltuielilor comune aşa cum sunt ele calculate de către administratorul asociaţiei, vă prezentăm, pe scurt, în ce condiţii poate fi efectuat controlul activităţii acestuia de către autorităţi.

Control din oficiu, inopinat sau la cerere

Regulamentul prevede că exercitarea controlului asupra activităţii financiar-contabile din cadrul asociaţiilor de proprietari se realizează de către personalul din cadrul compartimentului specializat al Primăriei, din oficiu, sau la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei. Obiectivul controlului este de a reda erorile, deficienţele, lipsurile, pentru a le remedia şi a le evita pe viitor. Controlul va fi efectuat prin sondaj şi în baza documentelor şi actelor justificative puse la dispoziţie şi, în situaţia în care se constată deficienţe, se va extinde verificarea şi asupra documentelor anilor anteriori. Serviciul specializat din Primărie poate face control financiar-contabil şi de gestiune, control inopinat, dar şi control tematic. Mai mult, Primăria poate încheia parteneriate cu Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, în vederea efectuării expertizei financiar-contabile a gestiunii fondurilor asociaţiilor de proprietari, la solicitarea unuia sau a mai multor membri ai asociaţiei, ulterior efectuării controlului de către comisia de cenzori.

Ce riscă administratorul care nu se lasă verificat? Obstrucţionarea şi eschivarea de la controlul financiar, contabil şi de gestiune efectuat de către reprezentanţii compartimentului din Primărie sau refuzul prezentării documentelor solicitate pentru control constituie contravenţie şi se sancţionează cu avertisment sau amendă între 200 şi 2.500 de lei.

Citit 9783 ori Ultima modificare Duminică, 15 Septembrie 2013 16:14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.