Drumul expres Brăila-Galaţi zace tot în sertare, de mai bine de cinci ani
Foto: Foto: Corina Dobre

Drumul expres Brăila-Galaţi zace tot în sertare, de mai bine de cinci ani
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Mega-proiectul, estimat la 140 de milioane de euro, este blocat din lipsă de bani, de mai bine de cinci ani * Reprezentanţii CNADNR ne-au declarat, în exclusivitate, că lucrările la drumul expres Brăila-Galaţi vor fi demarate doar atunci când va fi identificată o sursă de finanţare * Investitorii nu vor putea fi atraşi, însă, cu făgăduieli


Din anul 2008, atunci când a fost întocmit studiul de fezabilitate pentru drumul expres Brăila - Galaţi, iar Executivul de la acea vreme a aprobat indicatorii tehnico-economici ai proiectului, prin Hotărârea de Guvern nr. 1145, gălăţenii şi brăilenii s-au ales doar cu promisiuni. Proiectul se află şi astăzi în acelaşi stadiu şi este puţin probabil ca lucrările de construire a drumului expres să fie demarate în viitorul apropiat.

Un obiectiv major, dar lipsit de susţinere

Deşi proiectul este inclus în Strategia de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier din România, iar primii paşi pentru realizarea drumului expres Brăila-Galaţi au fost făcuţi în urmă cu cinci ani de zile, nu a fost identificată, nici până acum, o sursă de finanţare pentru implementarea proiectului, conform CNADNR. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ne-au declarat că realizarea drumului expres este cuprinsă la capitolul „Proiecte fără finanţare pentru execuţia lucrărilor”, iar „primul pas în demararea construcţiei acestui obiectiv este identificare sursei de finanţare”. „Imediat ce acest lucru va fi realizat, CNADNR S.A. va demara procedurile de achiziţie publică în vederea încheierii contractelor de lucrări şi servicii necesare construirii acestui obiectiv de infrastructură rutieră”, ne-au declarat reprezentanţii CNADNR.

O investiţie de peste 650 de milioane de lei

Conform CNADNR, drumul expres Brăila-Galaţi va avea o lungime de 12,28 de kilometri, iar pentru realizarea obiectivului de o importanţă majoră pentru Galaţi şi Brăila, din punct de vedere al dezvoltării economice şi nu numai, este necesară o sumă de peste 650 de milioane de lei. Conform Hotărârii de Guvern nr. 1145/18.09.2008, privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei, construirea drumului expres Brăila-Galaţi este strâns legată şi de cea a podului peste Dunăre, proiect susţinut, cel puţin la nivel declarativ, şi de actualul Guvern al României.

„CNADNR urmăreşte construcţia unei legături rutiere rapide (drum expres) sud-nord, între Brăila şi Galaţi, facilitând traficul dintre cele două oraşe şi scurtând totodată distanţa de parcurs. În “Planul de amenajare a teritoriului zonal interjudeţean Brăila - Galaţi – Tulcea” sunt specificate axele de circulaţie cu impact asupra dezvoltării spaţiale în zonă, odată cu apariţia Podului peste Dunăre la Brăila. Pe direcţia sud-nord, Drumul Naţional 21, legătura între Autostrada A2 şi Brăila, precum şi Centura Ocolitoare Vest Brăila se vor lărgi la profil de drum expres sau drum cu patru benzi de circulaţie. Pe direcţia est-vest, pe partea de nord a municipiului Brăila, odată cu apariţia podului peste Dunăre, apare necesitatea lărgirii la profil de drum expres sau drum cu patru benzi de circulaţie, atât Drumul Naţional 22 (Tulcea-Măcin-Varianta Ocolitoare Vest Brăila), cât şi Drumul Naţional 23 spre Râmnicu Sărat. Drumul Expres Brăila – Galaţi va funcţiona ca un tronson care să permită legătura între axele de circulaţie mai sus menţionate şi municipiul Galaţi. De asemenea Drumul Expres Brăila – Galaţi a fost proiectat astfel încât să lase perspectiva dezvoltării spre nord a traseului sau legăturii cu Drumul Naţional 2B spre Reni (punct de frontieră cu Ucraina), pe partea de vest a municipiului Galaţi şi a Combinatului Siderurgic. În stabilirea traseului optim al Drumului Expres Brăila-Galaţi a fost luată în calcul şi perspectiva dezvoltării zonei aflate între municipiile Brăila şi Galaţi şi drumurile naţionale 2B şi 22B, zona pentru care Consiliul Judeţean Brăila a realizat un Studiu de Urbanism în anul 2007. În acest studiu există un culoar aferent unei legături de transport (electric) uşor de suprafaţă care să facă legătura între municipiile Brăila şi Galaţi, culoar utilizat şi pentru realizarea Drumului Expres Brăila-Galaţi”, se arată în hotărârea Guvernului.

Conform notei de fundamentare a HG nr.1145/18.09.2008, potrivit recensământului de trafic din anul 2005, volumul de trafic de pe DN2B între Brăila şi Galaţi, este peste media naţională, capacitatea de circulaţie a actualului drum cu două benzi fiind deja depăşită. „Prin realizarea proiectului se va crea o nouă legătură rutieră, care va facilita traficul între municipiile Brăila şi Galaţi precum şi traficul de tranzit, asigurând creşterea vitezei de circulaţie, a capacităţii de trafic, o îmbunătăţire a siguranţei şi a confortului în trafic”, se arată în fundamentarea proiectului.

„Drumul expres rămâne o prioritate”

Gheorghe Bunea Stancu, preşedintele Consiliului Judeţului Brăila, ne-a declarat că drumul expres Brăila-Galaţi rămâne o prioritate, însă, la acest moment, proiectul podului peste Dunăre de la Brăila îl preocupă mai mult. „Am discutat cu domnul ministru Dan Şova despre aceste proiecte, în special cel al podului peste Dunăre, atunci când am participat la Consiliul Naţional al partidului. Avem susţinere şi sper să fie demarată cât mai repede această construcţie”, ne-a declarat şeful CJ Brăila.

Citit 4626 ori Ultima modificare Duminică, 17 Noiembrie 2013 16:42

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.