Lucrările de pe Basarabiei, "îngropate" la Consiliul Local/ Suspiciuni de fraudă la precedenta reparaţie

Lucrările de pe Basarabiei, "îngropate" la Consiliul Local/ Suspiciuni de fraudă la precedenta reparaţie
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Modernizarea străzii Basarabiei, o dovadă de gândire proastă şi păguboasă a proiectelor importante ale Galaţiului


Modernizarea străzii Basarabiei, care ar fi trebuit să fie gata la începutul lunii decembrie 2013, le-a scos peri albi şoferilor gălăţeni. Cu toţii se întreabă când se va termina lucrarea, mai ales că porţiunea restricţionată este de doar câţiva metri. Situaţia creată este o dovadă că nu doar în proverbe „buturuga mică răstoarnă carul mare”.

Vestea proastă este că Primăria nu ne-a putut spune când se va putea circula fără restricţii pe Basarabiei. Potrivit oficialilor, şina de tramvai de pe porţiunea cuprinsă între bulevardul Coşbuc şi strada Poşta Veche a fost expertizată şi a reieşit că trebuie înlocuită. Operaţiunea trebuie să primească aprobarea Consiliului Local, după care să se facă licitaţia pentru achiziţie. Cât ar putea dura toate acestea nu ne-a putut spune nimeni, aşa că am încercat să estimăm noi.

Ce începe prost se termină şi mai prost

Strada Basarabiei este încă o mostră de gândire proastă şi păguboasă a proiectelor de modernizare a arterelor importante ale oraşului. În 2010, fostul primar Dumitru Nicolae, tăind panglica de inaugurare pe strada Basarabiei, a recunoscut că porţiunea proaspăt modernizată - tronsonul dintre Piaţa Energiei şi bulevardul Coşbuc - contrastează cu cealaltă porţiune deteriorată: Coşbuc - Domnească.

Fostul primar i-a lăsat însă „moştenire” primarului Marius Stan un proiect care prevedea doar reparaţii la covorul asfaltic dintre arterele Coşbuc şi Traian. Pentru că asfaltarea nu rezolva complet problema străzii, în 2013, Primăria s-a apucat şi de reparaţii la liniile de tramvai şi la zidul de sprijin de pe strada Basarabiei, între Traian şi Coşbuc, inclusiv traversarea bulevardului Coşbuc. Lucrările au început la finele lunii septembrie 2013 şi ar fi trebuit să fie gata la începutul lunii decembrie. N-au fost, pentru că autorităţile au descoperit că şina de tramvai, de pe tronsonul cuprins între bulevardul Coşbuc şi strada Poşta Veche (360 metri liniari), nu mai poate fi refolosită. Şi că, paradoxal, deşi în acte linia de tramvai avea 13 ani, arată de parcă ar avea 60! În condiţiile date, aleşii locali au votat, la finele anului, o hotărâre potrivit căreia cheltuielile estimate ale investiţiei pot creşte de la 2,2 milioane la peste 3,4 milioane de lei, bani de la bugetul local, dar au cerut o expertiză clară a şinelor.

Expertiză la expertiză

Neoficial, am aflat că pentru şinele de tramvai s-a făcut nu o expertiză, ci două, pentru că aleşii s-au arătat suspicioşi faţă de primele constatări. Ambele rapoarte de expertiză (plătite din bugetul local) au spus acelaşi lucru, că şina nu mai poate fi refolosită, dar nimeni n-a putut spune dacă atunci când a fost montată era nou-nouţă, mai ales că durata normată de folosinţă pentru un astfel de mijloc fix este de 40 de ani! Primarul Marius Stan spunea, în cadrul unei şedinţe de CL, că va face sesizare împotriva constructorului gălăţean care a efectuat lucrarea şi nu a respectat termenul de garanţie a lucrării, dar a evitat să spună cine este executantul. „Calea de rulare trebuia să fie nouă. O să-i cerem daune interese, că ne obligă Curtea de Conturi, e un prejudiciu pe care ni-l creează”, a spus edilul.

Cât o să dureze

În varianta optimistă, la şedinţa de joi a Consiliului Local, aleşii îşi vor da votul pentru înlocuirea şinelor, se va face licitaţia pentru achiziţie, şi, cel târziu în vară, Basarabiei va fi redată în totalitate traficului rutier.

În varianta pesimistă, în care la şedinţa de joi nu se va vota nimic referitor la şine, iar licitaţia va dura cinci luni (cât a ţinut, de exemplu, cea pentru achiziţia de refugii în staţiile de autobuz) e posibil ca restricţiile să apuce toamna.

Autorităţile sunt cele care, prin rezolvarea situaţiei, ne pot contrazice, urgentând lucrările.

Citit 3422 ori Ultima modificare Marți, 25 Martie 2014 22:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.