Bătaie de joc supremă la Apă Canal/ Şi cu banii luaţi, şi cu apa rece tăiată

Bătaie de joc supremă la Apă Canal/ Şi cu banii luaţi, şi cu apa rece tăiată
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Câţiva locatari de la blocul S11, scara 3 din IC Frimu, au investit înainte de Paşte sume de peste 1.000 de lei fiecare în instalaţii de individualizare a reţelei la apă rece şi s-au trezit că robinetul a secat


Mai mulţi consumatori gălăţeni s-au plâns în ultima vreme că, deşi au plătit bani buni ca să nu mai depindă de alţii, Apă Canal îi tratează în continuare "la comun" şi le taie apa rece, pedepsindu-i laolaltă cu datornicii.

"Ne-au zis să ne facem branşament individual"

"Este cea mai mare bătaie de joc. Înainte de Paşte, ne-au tăiat apa rece, aşa că ne-am hotărât să facem ceva, că avem în scară unul cu datorii mari. Eu şi cu alţi opt vecini am mers la asociaţie, am mers la Apă Canal şi am întrebat "dacă ne facem branşament individual ne mai tăiaţi apa?". Ne-au zis că nu se va mai întâmpla asta, că să ne facem şi o să avem. Am avut apă de Paşte, că s-a dat pentru toată lumea, iar acum au tăiat-o. Noi am rămas şi cu banii daţi, şi cu apa luată", s-a plâns Ionel Jianu.

La fel de supărat era şi vecinul său Nelu Scutaru. "Am cheltuit 20 de milioane de lei (2.000 de lei noi, n.r.), am făcut cu firmă, totul legal, toate avizele, tot, tot. Iar acum mă spăl şi gătesc cu apă plată. E strigător la cer. De ce ne-am mai făcut instalaţie separată? Nu putea să taie doar la cei care sunt la comun?", s-a întrebat Nelu Scutaru.

În aceeaşi situaţie sunt Zanfira Andrei, Virgil Mocanu şi alţi patru vecini, hotărâţi acum să-i ceară socoteală distribuitorului local de apă potabilă.

Singura soluţie: ţeava datornicilor / ţeava bun-platincilor

Explicaţia pentru această situaţie este în felul în care se aplică noua procedură de branşare individuală, aprobată de Agenţia de Dezvoltare Intercomunitară şi Consiliul Local Galaţi. Practic, toţi cei care vor branşament individual trebuie să se lege la reţea după ceasul asociaţiei, ceea ce înseamnă că vor primi apă rece tot prin intermediul asociaţiei. Dacă cineva din asociaţie are datorii la Apă Canal, societatea poate să taie legal apa tuturor proprietarilor, pentru că există contract semnat doar între Apă Canal şi asociaţie. Singura soluţie ar fi o "inginerie" tehnică, cumva la limita legii, prin care rău-platnicii să fie izolaţi pe o ţeavă separată, care să poată fi întreruptă în cazul în care aceştia au datorii. Practic, susţin surse din cadrul unor asociaţii de proprietari, e nevoie ca după ceasul asociaţiei să se facă o bifurcaţie pentru două tipuri de consumatori: bun-platnici şi rău-platinci. "Pe măsură ce rău-platnicii vin la zi cu datoriile şi îşi fac branşament individual, sunt scoşi de pe ţeava rău-platnicilor şi trecuţi pe branşamentul celor cu plăţile la zi. Este singura soluţie în condiţiile în care legea actuală este cum nu se poate mai proastă", ne-a declarat un preşedinte de asociaţie care a dorit să îşi păstreze anonimatul.

Convenţii individuale, doar cu toţi locatarii

Toate aceste "inginerii" sunt necesare din cauză că regulamentul serviciului public de alimentare cu apă prevede că se pot face convenţii individuale de plată cu Apă Canal numai după ce toţi proprietarii dintr-o asociaţie sau un bloc sau scară îşi fac branşamente individuale. Până atunci, oamenii rămân în continuare la cheremul vecinilor rău-platnici şi al conducerii Apă Canal, care, în goana după profit, îi încurajează pe oameni să investească în branşamente individuale şi, în acelaşi timp, le taie apa fără nicio remuşcare atunci când se adună câteva facturi neplătite.

"Contractul se derulează între noi şi asociaţie. Asociaţia are 271.000 de lei datorie. Asociaţia a făcut aceste instalaţii individuale în interiorul blocului în ideea că vor reuşi să asigure apă celor care nu au datorii şi să îi sisteze pe cei care au datorii. Din păcate, asociaţia nu a respectat angajamentul de plată. Ar fi trebuit ca asociaţia să le închidă preventiv celor cu datorii ca să îi determine să facă plăţi. Cei care şi-au executat aceste instalaţii le-au făcut după contorul general al blocului. În aceste condiţii, imediat după punctul de racord al blocului ar fi trebuit să existe o vană unde asociaţia trebuia să execute blindarea pentru cei care au rămas în instalaţia comună, veche a blocului. Dacă asociaţia îi închidea pe cei cu datorii şi rămânea doar cu cei fără datorii, ar fi reuşit să respecte un angajament de plată", a explicat purtătorul de cuvânt al Apă Canal, Cornelia Arnăutu.

Citeşte şi: Petiţie online/ Gălăţenii cer demisia conducerii Apă Canal

Citit 13556 ori Ultima modificare Miercuri, 07 Mai 2014 16:18

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.