Cum şi cui a împărţit Primăria banii de la Festivalul Scrumbiei
Foto: Foto: Anca Melinte

Cum şi cui a împărţit Primăria banii de la Festivalul Scrumbiei
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

*  Două firme cu activitate economică în stare de avarie au primit „cadou” contracte în valoare totală de 31.000 de lei plus TVA  *  Prestaţia firmelor pentru aceşti bani e mai mult decât modestă, ca să nu spunem cvasinexistentă


Primăria municipiului Galaţi a avut nevoie de trei săptămâni ca să afle şi să ne spună cui şi cum a împărţit fondurile europene - 408.332 de lei (cu TVA) - pentru organizarea „Festivalului Scrumbiei”. Paradoxal, cele trei contracte cu pricina fuseseră încheiate în aceeaşi zi, 7 aprilie 2014, cu fix şapte zile înainte de cererea noastră oficială de informaţii.

Interesant este că două dintre firmele care au fost „cadorisite” de municipalitate cu aceste contracte cu onorarii de sute de mii de lei vechi sunt de ani buni într-o situaţie economică de avarie, iar banii de la Primărie au constituit o adevărată gură de oxigen! Şi mai interesant este că, la conferinţa de lansare a proiectului “Festivalul Scrumbiei”, Costel Hanţă, directorul Direcţiei de Proiecte şi Finanţări Externe, ne spusese că sunt patru contracte încheiate pentru acest proiect (unul pentru organizarea evenimentului, al doilea de publicitate, un contract de audit şi unul de management de proiect), iar în răspunsul Primăriei nu apar decât trei contracte.

Asistenţă în management de la o firmă cu datorii

Potrivit Primăriei, pe 7 aprilie s-a încheiat contractul cu SC Solutions GC SRL, pentru servicii de asistenţă în managementul proiectului "Festivalul Scrumbiei", cu o valoare financiară de 18.000 de lei plus TVA. Atribuirea a fost făcută prin cumpărare directă, întrucât valoarea estimată a contractului nu depăşeşte pragul de 30.000 de lei.

Pe site-ul propriu, firma, care îl are ca asociat unic şi administrator pe Cristian Liviu Ilie, promite că "noi vă ajutăm să vă perfecţionaţi afacerea". Pe site-ul Ministerului Finanţelor, indicatorii financiari ai firmei nu sună chiar încurajator. În 2009, firma avea patru angajaţi, o cifră de afaceri netă de 141.474 de lei, datorii de 180.633 de lei (grad de îndatorare de 159 la sută) şi o pierdere netă de 121.934 de lei. În 2012, cu şase salariaţi, societatea raporta o cifră de afaceri netă de 195.867 de lei, datorii de 295.534 de lei (grad de îndatorare de 363 la sută!) şi o pierdere netă de 74.357 de lei. Anul trecut, cu patru salariaţi, la o cifră de afaceri netă de 179.959, firma înregistra datorii de 241.986 de lei, dar a obţinut un profit de net de 57.078 de lei!

Rapoarte şi cereri

Administratorul Cristian Liviu Ilie ne-a explicat în ce constă asistenţa în managementul proiectului „Festivalul Scrumbiei”: întocmeşte rapoarte de progres ale implementării proiectului, în care transpune în documente ceea ce se întâmplă în realitate, face documente pe baza cărora se efectuează plăţile către furnizori şi întocmeşte cererile de rambursare a sumelor din fonduri europene. Nu este primul contract pe un proiect pe fonduri europene cu Primăria, ci al treilea. Mai exact, firma face acelaşi lucru şi în cadrul proiectelor „Modernizare Centru Multifuncţional de Servicii Socio-medicale pentru persoane vârstnice”, şi “Centrul Multicultural Dunărea de Jos”.

Firma juniorului Pâslaru

Conform Primăriei, tot pe 7 aprilie s-a încheiat şi contractul de furnizare cu SC Paf Media SRL, cu obiectul „Materiale de informare şi publicitate aferente proiectului Festivalul Scrumbiei, cu o valoare financiară de 13.000 de lei plus TVA”. Atribuirea s-a făcut tot prin cumpărare directă întrucât valoarea estimată a contractului nu depăşeşte 30.000 de euro.

Aşa cum am mai scris, Paf Media SRL este firma controlată de Pâslaru Alexandru Florin (PAF), fiul deputatului PSD Florin Pâslaru şi îşi are sediul pe strada Cuza Vodă nr. 60, adică în vila pe care politicianul i-a donat-o fiului său. La fiecare declaraţie de avere, deputatul precizează că a încasat zero dividende de pe urma firmei. Nici nu e de mirare. Ultimii indicatori financiari ai firmei datează din 2009, când firma avea o cifră de afaceri impresionantă - 1.352.900 de lei, cinci angajaţi, datorii de 188.404 de lei şi o pierdere de 94.277 de lei. Apoi, până 2012, firma apare cu cifră de afaceri, datorii şi profit egale - zero.

Ce a făcut Paf Media SRL de cei 16.000 de lei (cu tot cu TVA) e mai greu de spus. În afara unor pliante, şepcuţe, tricouri şi pixuri inscripţionate cu „Festivalul Scrumbiei”, care s-au distribuit participanţilor la conferinţa de lansare a proiectului, nu am văzut nimic din ceea ce ar însemna informarea publicului şi publicitate. Dar mai avem timp, că doar proiectul se derulează (!) până în septembrie.

Alegere din două oferte

Cu SC Dunărea SA Galaţi, Primăria a încheiat contractul pentru servicii de organizare evenimente cu profil pescăresc pentru proiectul "Festivalul Scrumbiei", cu o valoare financiară de 276.450 de lei plus TVA. Primăria precizează că, potrivit legii, ar fi trebuit să facă licitaţie doar dacă valoarea contractului era egală sau mai mare de 130.000 de euro. Aşa că a trimis invitaţii de participare către doi ofertanţi, SC Concept Events SRL Galaţi şi SC Dunărea SA Galaţi. Întrucât oferta cu preţul cel mai scăzut a fost prezentată de SC Dunărea SA Galaţi, Primăria a ales-o pe aceasta din urmă.

Obiectiv vorbind, SC Dunărea SA este singura firmă a cărei contribuţie s-a văzut în Duminica Floriilor, pe 13 aprilie, la "Festivalul Scrumbiei, prin cele trei evenimente organizate: târgul de tradiţii pescăreşti, concursul gastronomic şi expoziţia culinară, plus momentele artistice care au dat un plus de culoare evenimentului.

   

Citit 3586 ori Ultima modificare Vineri, 09 Mai 2014 11:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.