Vot la foc automat/ Aleşii locali au aprobat CONCEDIERI la Transurb

Vot la foc automat/ Aleşii locali au aprobat CONCEDIERI la Transurb
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Vor pleca acasă un şef de birou financiar, salariaţi TESA, contabili, secretare, tehnicieni, agenţi de pază, impiegaţi de mişcare şi vânzători de bilete


De 88 de ori au ridicat mâna aleşii locali pentru a aproba, contra cronometru, 88 de hotărâri, în şedinţa ordinară de ieri a Consiliului Local.

Una dintre cele mai importante decizii luate de aleşi vizează concedieri la SC Transurb, proiect introdus pe ordinea de zi la solicitarea primarului Marius Stan. Totodată, Transurb a primit încuviinţarea aleşilor pentru a-şi angaja un avocat şi i-a fost schimbat un membru al Consiliului de Administraţie al societăţii, fiind desemnat Cristian Lăpuşneanu în locul lui Maricel Constandache.

Cine şi când pleacă acasă

În urma votului din CL, organigrama Transurb se reduce de la 786 de posturi la 647 de posturi. Din cele 139 de posturi desfiinţate, 85 sunt vacante, iar 54 sunt ocupate de salariaţi care vor fi concediaţi. Vor pleca acasă 15 salariaţi TESA - patru inspectori, doi ingineri şi doi subingineri, un şef de birou financiar, doi contabili, două secretare şi doi tehnicieni. Celelalte 39 de posturi desfiinţate sunt ocupate de personal muncitor - 15 agenţi de pază, 15 impiegaţi de mişcare, opt vânzători de bilete şi un arhivar.

Planul de disponibilizare va fi înaintat Ministerului Transporturilor pentru alocarea de către Guvern a unor sume pentru plata venitului lunar de completare, care se va adăuga indemnizaţiei de şomaj de care vor beneficia disponibilizaţii.

Concedierea salariaţilor se va face după evaluarea lor profesională. Listele cu disponibilizaţii se vor întocmi pe 17 iunie, dată la care cei care vor pleca vor primi preavizul. La data expirării perioadei de preaviz, în luna iulie, contractele individuale de muncă vor înceta.

Ca urmare a reorganizării şi restructurării, Transurb va rămâne cu 647 de posturi, din care 476 de posturi personal muncitor, 110 posturi personal operativ, 61 posturi cu activităţi permanente. Societatea va fi condusă de patru directori: un director general, unul tehnic, unul economic şi unul de exploatare.

Singurul comentariu în privinţa noii organigrame a venit din partea Victor Dobrea: „Văzând organigrama, chiar şi după dispariţia celor 54 de persoane, îmi dau seama de ce este aşa de scump şi de ce trebuie să dăm atâţia bani la Transurb”.

În aceeaşi şedinţă, aleşii locali au alocat bani pentru 32 de biserici şi 15 reviste şi publicaţii culturale, au înfiinţat Fundaţia Sportul Gălăţean şi au modificat zonele de impozitare ale oraşului. Asupra acestor subiecte vom reveni.

CITEŞTE ŞI:  Primăria a anunţat rezultatele anchetei de la Transurb

Citit 4518 ori Ultima modificare Joi, 29 Mai 2014 19:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.