INFRASTRUCTURĂ cu bani europeni: Zeci de milioane de euro pentru MODERNIZĂRI de DRUMURI

INFRASTRUCTURĂ cu bani europeni: Zeci de milioane de euro pentru MODERNIZĂRI de DRUMURI
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Consiliul Judeţului Galaţi are şanse să obţină nu mai puţin de 25 de milioane de euro pentru reabilitarea ca la carte a mai multor drumuri judeţene * Instituţia a stabilit deja care sunt căile de comunicaţii ce vor fi modernizate, iar anul viitor va afla dacă va primi banii de la UE


An de an, în judeţul Galaţi s-au alocat diverse sume de bani pentru drumurile judeţene, însă cele mai multe lucrări nu au vizat modernizarea căilor de comunicaţii, ci, mai degrabă, cârpirea acestora, prin astuparea gropilor de toate mărimile şi fisurilor din asfalt. Aşa se face că, nici acum, în anul 2014, reţeaua de drumuri judeţene a Galaţiului, care însumează 790 de kilometri, nu este nici măcar pe jumătate modernizată. Din contră, anul trecut, Consiliul Judeţului se „mândrea” cu 78 de kilometri de drumuri din pământ şi alţi 99 din piatră, în timp ce doar 10 la sută din totalul drumurilor era modernizat. Ca de obicei, motivul invocat de aleşii noştri pentru dezastrul de pe drumuri este lipsa banilor.

Dacă noi nu avem, să luăm de la UE

Consiliul Judeţului face demersuri, în această perioadă, pentru a pune pe picioare un proiect privind modernizarea a peste 100 de kilometri de drum judeţean, în acest sens fiind deja în derulare o expertiză tehnică pe căile de comunicaţii vizate. Pentru a avea şanse să pună mâna pe o parte din banii puşi la bătaie de Uniunea Europeană, instituţia publică a stabilit deja trei tronsoane de drumuri judeţene, de 67 de kilometri, 37 de kilometri şi 30 de kilometri.

„Prin reabilitarea unor sectoare de drumuri judeţene nu urmărim decât creşterea continuă a valorilor de trafic, siguranţa deplasării autovehiculelor asociată cu asigurarea posibilităţilor de preluare a valorilor ridicate de trafic şi asigurarea de legături de deplasare pe teritoriul judeţului Galaţi, cât şi cu judeţele limitrofe, căci, de fapt, asta cere Uniunea Europeană. Tu trebuie să demonstrezi că de la Vaslui şi până la Tulcea trebuie să faci un tronson. O parte a fost făcută, pe fonduri 2007-2013, şi acum noi continuăm. Odată cu realizarea lucrărilor se va realiza un acces mai bun la zonele forestieră, cinegetică şi la patrimoniul istoric, cultural şi folcloric al zonei”, ne-a declarat Cornel Hamza, vicepreşedintele Consiliului Judeţului Galaţi.

Iată care sunt tronsoanele stabilite de CJ

Primul tronson şi cel mai lung porneşte de la limita cu judeţul Vaslui - Buciumeni - Nicoreşti - Cosmeşti - Movileni - Barcea - Iveşti - Costache Negri, oprindu-se în acest punct, întrucât de la Costache Negri şi până la limita cu judeţul Tulcea a fost reabilitat. Cel de-al doilea tronson porneşte de la DN 25: Tecuci - Matca - Corod - Drăguşeni - se ajunge la DN 24 şi se continuă cu Bălăbăneşti - Cruceanu - Bereşti - Bereşti Meria - Cavadineşti, iar cel de-al treilea se întinde pe segmentul Oancea - DN 26 - Băneasa - Târgu Bujor - Vârlezi, până în DN 24.

„Intenţionăm să propunem aceste trei trasee, dar avem şi o rezervă, un al patrulea traseu, în cazul în care mai rămân bani: Pechea - Rediu - Cuca - Fârţăneşti - Măstăcani - până în DN 26. Aceste drumuri sunt plombate, dar nu sunt reabilitate, conform normelor europene, aşa cum este drumul Cudalbi - Băleni sau cel Costache Negri - Galaţi. Aceste investiţii presupun îmbrăcăminte bituminoasă, covoare asfaltice, şanţuri de drenaj, toate marcate şi semnalizate”, ne-a spus Cornel Hamza.

Potrivit vicepreşedintelui CJ, suma maximă pe care Consiliul Judeţului o poate obţine este de 25 de milioane de euro, dintre care 98 la sută reprezintă bani de la UE.

Vezi şi: Ce s-a realizat cu FONDURI EUROPENE în alte oraşe din ţară/ Galaţiul încă VISEAZĂ, în alte părţi SE LUCREAZĂ!

Citit 1920 ori Ultima modificare Duminică, 15 Iunie 2014 17:56

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.