NOI TRASEE pentru Transurb şi operatorii privaţi/ Strategia privind TRANSPORTUL PUBLIC, în dezbatere

NOI TRASEE pentru Transurb şi operatorii privaţi/ Strategia privind TRANSPORTUL PUBLIC, în dezbatere
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Din 19 trasee pe care circulă autobuzele Transurb, vor mai rămâne doar 13, şi acestea modificate * Operatorii privaţi s-ar putea bate pentru cinci trasee secundare


Până la finele acestui an, aleşii locali trebuie să stabilească traseele de transport  persoane şi cui vor fi atribuite acestea. Tocmai de aceea, pe portalul Primăriei Galaţi a fost publicată, spre dezbatere publică, Strategia privind transportul public pentru perioada 2014-2020. Documentul a fost schiţat împreună cu consultanţii Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), de la care Primăria este pe cale să obţină un credit destinat îmbunătăţirii condiţiilor de transport urban, reabilitării infrastructurii rutiere şi achiziţionării de mijloace de transport persoane noi şi nepoluante. La finalul documentului sunt propuse trasee noi: 13 principale - destinate Transurb, şi cinci secundare - pentru operatorii privaţi, trasee care ar urma să intre în funcţiune din luna mai 2015.

După cum v-am mai informat, BERD a cerut ca traseele Transurb să nu se mai suprapună cu cele private, acoperite în prezent de maxi-taxi. Şi asta pentru că, potrivit recomandărilor BERD, societatea urbană de transport trebuie revigorată şi rentabilizată, ceea ce ar putea presupune chiar delegarea directă a traseelor principale din municipiu, lucru pe care legea îl permite, cu aprobarea Consiliului Local. Iată care sunt noile trasee propuse:

Rutele autobuzelor Transurb

În acest moment, Transurb acoperă 19 trasee de autobuz. Dacă propunerile din Strategie vor fi transpuse în realitate, din luna mai 2014 societatea publică de transport va acoperi doar 13 trasee principale. Trebuie spus că şi rutele care poartă acelaşi număr ca în prezent sunt modificate.

Astfel, 18 autobuze ar putea acoperi Traseul nr. 11 : Micro 13B - I. Fernic - Centură - T. Vuia - 1 Decembrie 1918 - Siderurgiştilor - Brăilei - Domnească - Grădina Publică (şi retur pe Gării - Bălcescu - Brăilei...).

Traseul nr. 29 (Gara CFR - A. Ipătescu – Portului – Dogăriei – Alex. Moruzzi – A. Ipătescu – Gării – Mihai Bravu – Basarabiei – Siderurgiştilor – Inelul de Rocadă – Brăilei – Stadionului – Oţelarilor – Galaţi – Dunărea – Brăilei şi retur) va fi deservit de opt autobuze.

Alte şase ar putea circula pe Traseul nr. 9: Gara CFR – Gării – Mihai Bravu – Basarabiei – Nae Leonard – Gh. Doja – Brânduşei – Lebedei – Gh. Asachi – Prelungirea Brăilei – Cimitir “Sf. Lazăr” şi retur.

Tot şase autobuze ar urma să facă Traseul nr. 22: Micro 13B – Ionel Fernic – Drumul Viilor – Traian Vuia – Milcov – 1 Decembrie 1918 – Tecuci – Basarabiei – Mihai Bravu – Gării – Ana Ipatescu – Portului – Dogăriei – Alex. Moruzzi – Ana Ipătescu – Gării – Mihai Bravu – şi retur.

Traseul nr. 34, Metro – Traian – Alex. Măcelaru – Coşbuc – Mall – Coşbuc – Brailei – Inelul de Rocadă – Brăilei – Regiment 11 Siret – Coşbuc şi retur, ar urma să fie parcurs tot de şase autobuze.

Patru autobuze vor acoperi Traseul nr. 35: Bariera Traian – Traian – Prelungirea Traian – b-dul Marii Uniri – Portului – Navrom şi retur.

Neschimbat ar rămâne Traseul nr. 31: Gara Barboşi – Brăilei – Oţelarilor – Galaţi – cartierul Dimitrie Cantemir şi retur, parcurs de patru autobuze.

Câte două autobuze vor acoperi trasele Auchan 1 (Auchan – Danubius - Galaţi – Dunărea – Incubatorului – Oţelarilor – Stadionului – Brăilei – Cloşca – Saturn – Parc VIP – Regiment 11 Siret – Porumbescu – Alex. Cernat – Armata Poporului – Roşiori – Prelungirea Traian – Elice şi retur) şi Auchan 2 (Danubius - Galaţi – Dunărea – Drumul de Centură – Oltului – Barboşi – Prelungirea Brăilei – C. Levaditti – Blaj – Şcoala nr. 10 – Gh. Doja – Siderurgistilor – Piaţa Energiei şi retur).

Patru autobuze sunt vizate pentru Traseul nr. 26: Gara CFR – Maramureş – Alex. Davilla – Mihai Bravu – Basarabiei – Domnească – Prundului – Traian – Alex. Măcelaru – George Coşbuc – Henri Coandă – Traian Vuia – Drumul Viilor – Ionel Fernic – Micro 13B – Milcov – Traian Vuia şi retur.

Pentru Traseul nr. 25, Fileşti – Calea Smârdan – Drumul Viilor – Feroviarilor – Milcov – Traian Vuia – Henri Coanda – Mall – Henri Coandă şi retur, sunt propuse două autobuze.

Un singur autobuz ar acoperi Traseul nr. 8 barat: Baia Comunală – Traian – Cerealelor – Basarabiei – Calea Prutului – Agrogal şi retur.

Ultimul traseu este 102, acoperit de opt autobuze.

Rute secundare

În acest moment, cei opt operatori privaţi acoperă 11 trasee de maxi-taxi. Strategia propune, însă, doar cinci trasee secundare, care, potrivit informaţiilor noastre, ar urma să fie acoperite nu de microbuze, ci de autobuze private. Pentru atribuirea acestora, Primăria va organiza, până la finele anului, o procedură competitivă de atribuire pe pachet de rute. Municipalitatea ar prefera să existe un singur operator privat puternic, capabil sa preia toate rutele. Iată-le:

Traseul nr. 1, Trecere Bac – Saturn – Parc VIP – Brailei – Constructorilor – Crizantemelor – Tecuci – Zilei (Piaţa Centrală) – Movilei – Tecuci şi retur, ar urma să fie acoperit de şase autobuze.

Traseul nr. 2, Grădina Publică – Bolintineanu – Rizer – Bucovinei – George Coşbuc – Milcov – 1 Decembrie 1918 – Aurel Vlaicu – George Coşbuc – Stelei – Rizer – Bolintineanu – Grădina Publică, ar urma să fie deservit de patru autobuze.

Pentru Traseul nr. 3, Billa 2 – Milcov – Drumul Viilor – Dr. Petrini – Ionel Fernic – Milcov – 1 Decembrie 1918 – Aurel Vlaicu – Alba Iulia – Nae Leonard – Tecuci – Feroviarilor – 9 Mai 1945 – 13 Decembrie – Feroviarilor – Milcov – Billa 2, sunt vizate şase autobuze.

Traseul nr. 4, Lidl (Micro 18) – Vrancei – Brăilei – Drumul de Centură – Oltului – Prelungirea Brăilei – Gh. Asachi – A. Saligny – Tecuci – 1 Decembrie 1918 – Piaţa Energiei – Siderurgiştilor – A. Saligny şi retur, ar putea fi acoperit de opt autobuze.

Ultimul, Traseul nr. 5, Damen – Marinei – Calea Prutului – Mihai Bravu – Alex. Davilla – Maramureş – Dogăriei – G. Enescu – Portului – Gara nr. 8 – Alex. Moruzzi – Pescari – Damen, ar urma să fie parcurs de trei autobuze.

Rămâne de văzut dacă propunerile Primăriei vor fi transpuse în realitate. Cert este că actualele contracte din transportul de persoane expiră în mai 2015, iar până atunci va trebui luată o decizie.

În ediţiile următoare vom continua prezentarea celor mai importante informaţii din Strategia privind transportul local.

CITEŞTE ŞI: Noua "hartă" a TRANSPORTULUI PUBLIC local/ Fără MAXITAXI pe Brăilei şi Domnească!

 

Şase trasee pentru tramvaie

Teoretic, în acest moment, în grila Transurb sunt zece trasee de tramvai, însă doar unul circulă, Traseul 39, alte trei sunt asigurate cu autobuze, iar restul sunt suspendate. Primăria propune, în Strategia privind transportul public, şase trasee, acoperite cu 42 de tramvaie.

Traseul nr. 5 va face legătura între Micro 19 şi Bazinul Nou. Traseul nr. 7 pleacă tot din Micro 19 pentru a ajunge în Piaţa Centrală. Traseul nr. 8 asigură legătura între Piaţa Centrală şi Bazinul Nou. Traseul nr. 39 leagă Micro 19 de Cimitirul Israelit. Traseul nr. 42 pleacă de la Comat pentru a ajunge în Bazinul Nou, iar Traseul nr. 44 tot de la Comat şi ajunge în Piaţa Centrală.
Citit 10877 ori Ultima modificare Luni, 22 Septembrie 2014 17:56

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.