AUTOSTRADA Galaţiului a redevenit... drum-expres. VEZI noua hartă rutieră

AUTOSTRADA Galaţiului a redevenit... drum-expres. VEZI noua hartă rutieră
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Iar am fost lăsaţi pe margine: toate drumurile Galaţiului spre restul lumii duc la… Brăila


Chiar dacă Guvernul s-a întrecut în ultimul an în a promite mii de kilometri de autostradă, existând inclusiv angajamentul că şi Galaţiul va fi prins în această reţea rutieră, iată că, în varianta Master Planului de Transport adus, în sfârşit, spre dezbatere publică, gălăţenii sunt din nou lăsaţi pe margine. Practic, sigura îmbunătăţire de care eventual vor avea parte este… un drum expres Galaţi – Brăila. Mai departe, orice legătură modernizată cu restul ţării va fi asigurată doar prin Brăila. Asta pentru că, în timp ce Galaţiul visează tunele pe sub Dunăre, în Master Planul de Transport figurează deja podul de la Brăila, care va face din oraşul vecin un important nod al infrastructurii rutiere.

Un lucru care se remarcă în noua formulă rutieră propusă de Executiv în Master Planul de Transport, care va fi practic baza investiţiilor în domeniu până în 2030, este că majoritatea autostrăzilor din variantele vehiculate până acum au fost reduse la drumuri-expres. Ce-i drept, se promite că drumurile vor fi astfel realizate, încât să lase loc pentru o eventuală transformare ulterioară a lor în autostrăzi. Ar fi o variantă mai „ieftină”, au motivat unii dintre oficialii guvernamentali, deşi, până în prezent cel puţin, autorităţile au fost departe de fi prea grijulii cu banii publici în materie de construcţii de autostrăzi.

Bizar este că, în timp ce Guvernul clocea schimbarea întregii strategii rutiere, CNADR scotea la licitaţie, în urmă cu câteva luni, studiile de fezabilitate pentru 430 km de autostradă, printre care se număra şi autostrada Buzău-Brăila-Galaţi, cu o lungime de 120 km, finanţarea fiind asigurată atât din fonduri de stat, cât şi fonduri europene. Acum, dacă s-a sucit iar toată povestea, n-ar strica să ne (re)amintim că un studiu pentru un drum-expres Galaţi – Brăila există de ani de zile, din 2008, s-a cheltuit o căruţă de bani pentru realizarea lui, dar zace şi acum prin sertarele CNADR, invocată fiind lipsa de fonduri. Mai exact, pentru 12,28 km de drum, se estimau costuri de 140 milioane de euro.

 

 

După noua hartă rutieră prezentată în cadrul Master Planului pe Transporturi, Galaţiul ar urma să fie legat via Brăila cu Focşaniul şi Bacăul, printr-un drum expres ce în total ar avea 213 km şi ar necesita o investiţie de peste 1,02 miliarde de euro (fără TVA). Apoi, ar mai fi drumul-expres Brăila-Tulcea-Constanţa, de 186 km, ce ar necesita investiţii de 1,36 miliarde de euro (fără TVA), dar de interes pentru noi ar mai fi şi drumul-expres Brăila-Buzău-Ploieşti-Găeşti, de 245 km, evaluat la 1,28 miliarde de euro (fără TVA).

Ce va fi cu adevărat, vom mai vedea. Una peste alta, în Master Planul pe Transporturi Guvernul pune „pe hârtie” 479 de kilometri de autostradă şi 2.403 kilometri de drumuri expres.

Citit 10481 ori Ultima modificare Joi, 02 Octombrie 2014 09:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.