REPARAŢII de trei milioane de euro pe DRUMURILE judeţene

REPARAŢII de trei milioane de euro pe DRUMURILE judeţene
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Volumul redus al lucrărilor de întreţinere este una din cauzele pentru care cele mai multe din drumurile judeţene ale Galaţiului sunt jalnice, au concluzionat specialiştii


Consiliul Judeţului Galaţi promite investiţii de trei milioane de euro în infrastructura rutieră din judeţ. Instituţia publică a scos la licitaţie un contract ce depăşeşte 13 milioane de lei pentru reabilitarea mai multor sectoare de drum judeţean, aflate într-un stadiu avansat de degradare. Proiectul prevede lucrări de reparaţii în zona localităţilor Gohor, Matca, Bălăşeşti şi Valea Mărului.

Unde se va lucra

Conform documentaţiei lansată pe SEAP de Consiliul Judeţului, lucrări de reabilitare se vor executa pe DJ 241 (în zona localităţii Gohor), unde „îmbrăcămintea asfaltică prezintă degradări ce variază între cinci şi 90 la sută din suprafaţa carosabilă”, pe DJ 251 (în zona localităţii Matca), unde asfaltul prezintă de asemenea degradări, pe DJ 251B (între localităţile Ciurăşti şi Bălăşeşti), unde „îmbrăcămintea asfaltică prezintă degradări ce variază între trei la sută şi 90 la sută din suprafaţa carosabilă”, pe DJ 251C (în zona localităţii Valea Mărului), dar şi pe DJ 251H (în zona localităţii Valea Mărului). Totodată, vor fi executate lucrări de reparaţii şi pe DJ 252 (în zona Nicoreşti - Buciumeni), DJ 252I (în zona localităţii Nicoreşti) şi DJ 255 (între Fârţăneşti şi Măstăcani).

"Starea generală a drumurilor este proastă"

"Starea generală a drumurilor este proastă, mai ales în perioada toamnă-iarnă sau în perioadele cu precipitaţii abundente. Degradările de pe partea carosabilă sunt cele specifice drumurilor asfaltate la care nu s-au mai executat lucrări de întreţinere curentă şi periodică de mult timp. Degradările frecvente pe carosabilul drumului sunt: gropi, plombe, fisuri şi crăpături multiple pe direcţii diferite, faianţări, fisuri şi crăpături transversale şi longitudinale, precum şi zone cu cedări de fundaţii etc. Defecţiunile de pe partea carosabilă se datorează următoarelor grupe de cauze: depăşirea duratei normale de funcţionare a drumurilor mult peste valorile normale, acţiunea traficului datorat utilajelor agricole, condiţiile de exploatare, colmatarea, nefuncţionarea dispozitivelor de evacuare a apelor pluviale, volumul redus al lucrărilor de întreţinere", se arată în proiectul elaborat de SC Euro Proiect SRL Focşani.

 

 

Reprezentanţii societăţii mai arată că „pe acostamentele drumului se constată prezenţa vegetaţiei în exces, curgerea apelor pluviale de pe partea carosabilă făcându-se longitudinal drumului, descărcarea apelor fiind îngreunată de prezenţa vegetaţiei. Şanţurile au secţiunea colmatată în proporţie mare, dispunerea acestora fiind aleatoare, fără a realiza o continuitate a acestora în vederea descărcării apelor din zonă. Podeţele existente sunt insuficiente şi nu asigură colectarea şi evacuarea apelor pluviale din zonă în mod corespunzător”.

Contractul de lucrări mai prevede, printre altele, refacerea acostamentelor şi amenajarea de podeţe. Cel mai probabil, contractul de circa trei milioane de euro va fi adjudecat de asocierea dintre SC Lemacons SRL, SC Cricons SRL şi SC Europroiect SRL, cu susţinerea SC Tancrad SRL, întrucât aceasta este singura ofertă depusă.

Citit 1066 ori Ultima modificare Miercuri, 22 Octombrie 2014 20:20

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.