GALAŢI şi RESTUL lumii/ CUM se mai ia în STĂPÂNIRE O PARCARE (FOTO)
Foto: Foto Mihai Angheluţă

GALAŢI şi RESTUL lumii/ CUM se mai ia în STĂPÂNIRE O PARCARE (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Din cauza costului relativ ridicat, foate puţine persoane juridice îşi închiriază locuri de parcare la sediile pe care le au în zone aglomerate.

Gardul, lada şi plăcuţa

Totuşi, rezervările abuzive, cu plăcuţa inscripţionată, cu lada de plastic sau chiar cu gărduţul pe suporţi, nu lipsesc. Dar şoferii de bună-credinţă au toate motivele să se îndoiască de justeţea unei rezervări a locului de parcare pe care vor să îl folosească.

Aceasta deoarece, în 2014, singurii clienţi notabili ai Gospodărire Urbană, cu numai şase locuri de parcare închiriate de fiecare, sunt Arcada şi Magnus (pe Brăilei).

La un preţ de 200 de lei locul pe lună, faţă de aproximativ 15 lei pe zi cât ar plăti într-o utilizare normală, persoanele juridice ar putea face o economie de cel puţin 100 de lei lunar per loc rezervat. Cum însă puţini sunt cei care îndrăznesc să dea la o parte o lădiţă de ambalaje - darămite un lanţ pe care scrie "Rezervat", adesea fără alte menţiuni, gen numărul contractului şi anul aestuia - abuzurile nu lipsesc.

Mai sigur la bordură decât în parcarea amenajată

O situaţie aparte, despre care s-a tot scris, este aceea a maşinilor parcate în plină intersecţie, stânjenind circulaţia şi riscând propria deteriorare. Cum ar fi cele de lângă Palatul de Justiţie. Doar că alternativa, parcarea de pe platoul Casei de Cultură a Sindicatelor, comportă mult mai multe riscuri, după cum se poate vedea şi în imaginea alăturată. Plus că e şi ceva mai departe de locul de muncă al proprietarilor autoturismelor înşirate pe Brăilei către prelungirea George Coşbuc.

Una peste alta, parcările Galaţiului au multe şanse să rămână şi în această iarnă, dar şi în decursul anului viitor, o mare problemă. Încă una pe lista şoferilor gălăţeni, alături de traficul prost sistematizat şi carosabilul plin de găuri, mult mai multe decât locurile de parcare...

Mai ieftin în vest ca-n est

În Cluj-Napoca, unul dintre cele mai dotate oraşe din România la capitolul parcări, tarifele pentru abonamente în parcările publice, pentru persoane fizice sunt de 76 de lei/an în zona centrală şi 5 lei/mp/an în cartiere.

Locul închiriat în parcarea blocului este 4 lei/mp/an. Oraşul condus de fostul prim-ministru Boc beneficiază şi de acele parcaje pe mai multe nivele, unde tarifele sunt de 110 lei/an locul acoperit şi 65 lei pe terasă, sub cerul liber. Persoanele juridice plătesc de patru până la opt ori mai mult pentru aceleaşi servicii, însă abonamentul lunar pentru un loc de parcare în zona centrală este de numai 70 de lei faţă de 50 cel pentru persoane fizice.

La Sibiu, parcările sunt gratuite, cu excepţia celor din zonele centrale aglomerate, unde costă 1 leu ora de parcare, pe baza unor tarife aprobate în 2011.

La Brăila, locul de parcare din zonele rezidenţiale se plăteşte aproape 200 de lei/an (16 lei/lună), în baza unui regulament aprobat încă din 2005. Tarifele sunt considerate exorbitante de către cetăţeni, singurul avantaj find acela că locul de parcare poate fi folosit 24 h - 7 zile, spre deosebire de alte oraşe, unde rezervarea este valabilă doar de seara până dimineaţa. Spre comparaţie, în Bucureşti, Sector 6, locul legendarelor probleme cu găsirea unui loc de parcare, tariful a fost de 42 de lei/an, acum ajungând la 64 de lei. Totuşi, în Brăila, spre deosebire de Galaţi, parcările publice se plătesc doar în zilele lucrătore, de la 8.00 la 17.00. La noi se plăteşte şi sâmbăta, până la ora 20,00.

Citeşte şi: Locul de PARCARE - între CIVILIZAŢIE şi LICITAŢIE. TAXE noi la aceleaşi LIPSURI (FOTO)

În Constanţa, de la 124 de lei/an, cât era în 2009, tariful de parcare a crescut la 173 de lei/an, în 2014. Plata parcării nu este obligatorie în oraşul condus de Radu Mazăre, dar peste 10 la sută dintre posesorii de autoturisme preferă anual să-şi rezerve locul, pentru a fi siguri că nu-l găsesc ulterior ocupat. Culmea este că, în regulamentul specific, nu se pomeneşte nimic de intervalul orar în care este valabilă rezervarea, astfel că multe dispute au loc în timpul zilei, când plătitorii au pretenţia să-şi găsească locul liber în continuare, iar şoferii care parchează ocazional consideră că, de fapt, rezervarea ar rebui să fie valabilă doar de seara până dimineaţa.

 

Citit 3374 ori Ultima modificare Miercuri, 26 Noiembrie 2014 01:02

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.