După ce s-au fript cu BOXUL, aleşii suflă şi-n FILEU/ Primarul, strâns cu uşa la ALOCAREA BANILOR pentru Fed Cup

După ce s-au fript cu BOXUL, aleşii suflă şi-n FILEU/ Primarul, strâns cu uşa la ALOCAREA BANILOR pentru Fed Cup
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Aleşii locali au devenit mai vigilenţi faţă de modul în care se alocă banii, în urma rapoartelor Curţii de Conturi. Alocarea a 392.000 de lei de la bugetul local, pentru finanţarea Cupei Federaţiei (Fed Cup) la tenis, competiţie care va avea loc pe 7 şi 8 februarie la Galaţi, a stârnit suspiciuni, temeri şi bâlbâieli la şedinţa de joi a Consiliului Local. Iar primarul a fost strâns cu uşa să-şi asume depăşirea sumei alocate.

Viceprimarul PSD Florin Popa a cerut ca hotărârea să fie modificată. Popa a propus ca primarul Marius Stan să fie mandatat să încheie contractul de asociere între municipiul Galaţi şi Federaţia Română de Tenis, în limita sumei aprobate, 392.000 de lei. Surprins, primarul a acuzat că i se întinde o capcană: "Presupunem că evenimentul depăşeşte, totuşi, pe cheltuieli eligibile, normale, pe care ne-am angajat, coorganizatori fiind, suma de 392.000 de lei. Să înţeleg că trebuie să plătească primarul?”.

Popa i-a atras atenţia că în contractul de asociere sunt foarte multe obligaţii pe care Consiliul şi le asumă, rămânând sub semnul întrebării doar valoarea finală a costului manifestării. Mai ales că, în acelaşi document, nu se spune nimic despre cine încasează preţul biletelor şi drepturile de televiziune. Nici măcar precizarea lui Stan că aceste drepturi li se cuvin organizatorilor, Federaţiei de Tenis, care ne-a făcut o favoare organizând  evenimentul la Galaţi, nu l-a convins pe viceprimar. „Temerea multora dintre noi este legată de responsabilităţile pe care controalele care vin le stabilesc în sarcina Consiliului Local”, a spus politicianul.

"N-am luat nimic acasă!"

"Obligaţiile care ne derivă din acest contract, în cadrul sumei de 392.000 de lei, sunt cheltuielile din contract: cazare, masă şi transport sportivi şi staff tehnic, amenajare teren, vestiare, centru presă, lojă, marketing, promovare, catering, dineu oficial şi alte cheltuieli. Dar acolo, la Patinoar, lucrări s-au mai făcut şi se mai fac, dar nu din suma aceasta! Ca să pregătim Patinoarul pentru evenimentul acesta, s-au mai făcut nişte cheltuieli pentru renovare, inclusiv instalaţiile de încălzit, care parţial s-au achiziţionat pe o sponsorizare, parţial pe o achiziţie directă. Luminile, efectele speciale, noi le suportăm acolo! Să înţeleg că tot ce este peste 392.000 de lei sunt apanajul sau responsabilitatea primarului, suportă el? Păi, n-am luat nimic acasă, oameni buni! Chiar am făcut din patinoar o bijuterie!”, a protestat Marius Stan.

"Să voteze Curtea de Conturi!"

Consilierul PSD Nicolae Rainea i-a atras atenţia edilului că suma alocată „nu se respectă de la sine”. „Am luat plasă şi cu celelalte evenimente şi de asta vă cer să le spuneţi celor de la federaţie: "Fraţilor, noi atât putem să vă dăm! Cheltuiţi, beţi mai mult, puneţi din buzunar!". Să pună federaţia, că ei iau toate veniturile! Eu nu votez asta! Să vină Curtea de Conturi să voteze!”, a spus consilierul.

Strâns cu uşa, primarul a acceptat în final amendamentul lui Popa şi finanţarea a fost votată cu două abţineri. "Data viitoare, o să deleg pe cineva din rândurile dumneavoastră să organizeze evenimente de genul acesta, poate le face mai bine şi mai ieftin, sper", a spus primarul către Florin Popa.

Citeşte şi: Analiză VL/ FĂRĂ ACTIVITATE din 2006, Parcul Industrial Galaţi riscă să fie DESFIINŢAT

Citit 1938 ori Ultima modificare Vineri, 30 Ianuarie 2015 17:29

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.