În MASTER PLANUL de Transport, "rămâne cum s-a stabilit"

În MASTER PLANUL de Transport, "rămâne cum s-a stabilit"
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Proiectele drumurilor expres care vizează Galaţiul vor fi demarate între 2020 şi 2030


Ultima variantă a Master Planului General de Transport a fost prezentată, marţi, 10 februarie, parlamentarilor din Comisiile de transporturi ale Camerei Deputaţilor şi Senatului de către ministrul de resort, Ioan Rus, în cadrul unei întâlniri care a durat mai multe ore. Chiar dacă documentul care atestă strategia de infrastructură a Guvernului pentru următorii 15 ani a fost modificat, pentru Galaţi nu se anunţă investiţii majore în infrastructură în actualul exerciţiu bugetar comunitar. Guvernanţii au modificat, pe alocuri, termenele de execuţie a proiectelor. Singura concesie făcută gălăţenilor este că poate vor avea drumuri expres înainte de 2030, dar cu siguranţă nu mai devreme de 2020, dat fiind faptul că proiectele majore de investiţii pentru perioada 2014 - 2020 au fost deja fixate.

Ce ne rezervă Master Planul

Dacă, în luna ianuarie, Master Planul pe Transporturi prevedea o serie de drumuri expres care să lege judeţul Galaţi de restul ţării şi acelea cu şanse abia după 2030, în ultima variantă a Guvernului, prezentată ieri, proiectele sunt programate să fie realizate mai devreme de 15 ani. O promisiune destul de vagă, totuşi, dată fiind urgenţa cu care zona Galaţiului are nevoie de proiecte de infrastructură care să faciliteze legăturile cu restul ţării şi, implicit, să creeze premizele unei relansări economice.

Investiţiile care ar urma să fie realizate în zona noastră, după 2020, sunt trei drumuri expres şi podul peste Dunăre la Brăila, aceleaşi prezentate şi în versiunea Master Planului supusă, în octombrie 2014, dezbaterii publice. Este vorba despre drumurile expres Bacău - Focşani - Brăila - Galaţi (213 km), investiţie estimată la 984 milioane de euro, Constanţa - Tulcea - Brăila (184 km), proiect de 1,26 miliarde de euro (cu tot cu pod - n.r.) şi Brăila - Buzău - Ploieşti - Găeşti (245 km), estimat la 1,17 miliarde de euro.

Deputatul Mircea Toader, vicepreşedintele Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor, care a participat la discuţiile de marţi de la Ministerul Transporturilor, ne-a confirmat că ultima variantă a Master Planului General de Transport prevede ca proiectele majore care vizează zona noastră să fie realizate până în 2030. În ceea ce priveşte podul peste Dunăre, Guvernul ar fi avansat ca termen 2018, însă este greu de crezut că, în mai puţin de trei ani, guvernanţii vor reuşi să facă ceea ce nu au fost în stare în 25 de ani. Mircea Toader a precizat, însă, că multe dintre priorităţi vor fi stabilite abia după ce Master Planul de Transport va obţine avizul Comisiei Europene.

Apel regional

În contextul dezbaterilor privind proiectele de infrastructură, senatorul gălăţean Paul Ichim a făcut un apel către cei 43 de parlamentari ai judeţelor Galaţi, Brăila, Tulcea şi Vrancea de a se coaliza şi a susţine în faţa Guvernului o serie de proiecte majore pentru zona noastră, inclusiv podul peste Dunăre de la Brăila. Parlamentarul a redactat o scrisoare către prim-ministrul Victor Ponta, căruia i-a reamintit de proiectele promise locuitorilor din zona noastră (podul peste Dunăre, drumul expres Tulcea - Brăila, drumul expres Galaţi - Brăila - Buzău şi Brăila - Focşani) şi i-a solicitat să revizuiască Master Planul General de Transport astfel încât să contribuie şi la dezvoltarea zonei noastre.


CITEŞTE ŞI: PORTUL Galaţi va fi „resuscitat” cu 68 milioane de euro

Citit 2386 ori Ultima modificare Miercuri, 11 Februarie 2015 00:22

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.