Plan de Mobilitate Urbană - Străzile, parcările şi transportul, luate la puricat

Plan de Mobilitate Urbană - Străzile, parcările şi transportul, luate la puricat
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Insuficienţa locurilor de parcare, lipsa pistelor pentru biciclişti, starea proastă a trotuarelor şi a carosabilului, dimensiunea căilor de rulare, traficul aglomerat pe principalele artere, subvenţiile şi facilităţile acordate în transportul public, precum şi siguranţa rutieră au fost principalele probleme identificate, ieri, în cadrul primei consultări privind elaborarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru municipiul Galaţi. Acest document, ale cărui costuri vor fi suportate de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare va fi realizat până la finele lunii august, de echipa de consultanţi ai companiei Eptisa România SRL.

Planul de mobilitate urmăreşte ca transportul de toate tipurile (de persoane, de marfă, public, privat) să devină modern, eficient şi prietenos cu mediul. Foarte important este faptul că fără acest plan Primăria nu va mai putea accesa niciun euro din fondurile europene pentru reabilitarea străzilor ori pentru mijloace de transport nepoluante.

Elaborarea planului a început în luna februarie, cu analiza tuturor planurilor şi strategiilor pe care le are Primăria în domeniul infrastructurii şi transportului în oraş. Va urma o anchetă sociologică, în cadrul căreia 1.200 de familii gălăţene vor fi invitate să răspundă unde şi cum se deplasează în cursul unei zile obişnuite şi ce dificultăţi întâmpină. Pe baza radiografiei care va viza toate modurile de transport şi de deplasare, parcări, infrastructură rutieră, transport pietonal şi cu bicicleta, transport public, motorizat, de marfă, parcări, siguranţă rutieră, consultanţii vor realiza trei scenarii, din care va fi ales unul singur, care va deveni Planul de Mobilitate Urbană, pe care Galaţiul va trebui să-l aplice.

Citit 2519 ori Ultima modificare Joi, 26 Martie 2015 21:43

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.