UPDATE/ Iată până când vor mai circula maxi-taxiurile în Galaţi
Foto: Foto: arhivă Bogdan Codrescu

UPDATE/ Iată până când vor mai circula maxi-taxiurile în Galaţi
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

UPDATE/ Cele 180 de microbuze ale operatorilor privaţi vor face transport pe arterele oraşului până pe 8 mai 2016. Decizia a fost luată, aşa cum v-am informat deja, vineri, în şedinţă de îndată a Consiliului Local.

”Aşa cum le-am promis transportatorilor privaţi, am obţinut votul consilierilor locali pentru a prelungi delegarea serviciilor prestate pe termen de un an. Cred că este un termen rezonabil şi pentru noi, administraţia publică, să duceam la îndeplinire toate cerinţele asigurării unui transport public civilizat şi modern pentru gălăţeni, dar şi pentru transportatorii privaţi aflaţi acum pe trasee, care au nevoie de un termen suficient pentru a-şi pune în ordine treburile”, a declarat primarul Marius Stan într-un comunicat de presă remis redacţiei.

Conform noii hotărâri a Consiliului Local Galaţi, prelungirea delegării serviciilor de transport public local în regim regulat se va în aceleaşi condiţii contractuale, în perioada 9 mai 2015 – 8 mai 2016. Adică microbuzele private şi mijloacele de transport ale Transurb vor circula pe aceleaşi trasee pe care le străbat din 2010.

Potrivit comunicatului de presă, tot astăzi, primarul Marius Stan a dispus publicarea de către Primăria Galaţi, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, a anunţului de intenţie privind delegarea serviciului de transport public către Transurb SA, începând cu data de 9 mai 2016, cu posibilitatea ca societatea urbană de transport să poată subcontracta servicii suplimentare, după necesităţi.


* Conform hotărârilor de Consiliu Local în vigoare, din 9 mai transportul local de persoane ar fi trebuit să fie realizat doar de Transurb * Aleşii locali au fost convocaţi în şedinţă de îndată pentru a prelungi contractele operatorilor

Autorităţile locale au renunţat la rezilierea contractelor cu operatorii de maxi-taxi şi se pregătesc să le prelungească licenţele transportatorilor. Cum? Ca de obicei, convocând aleşii locali în şedinţă de îndată pentru a aproba o serie de hotărâri privind transportul local de persoane, dar şi pentru a revoca hotărârile luate la finele anului trecut prin care îi încredinţau activitatea de transport societăţii Transurb, desfiinţând, astfel, maxi-taxiurile.

Ce soluţii s-au găsit

Consilierii locali vor trebui să hotărască dacă prelungesc cu încă un an contractele Transurb şi pe ale celor opt operatori privaţi Andry SRL, ACJ Globe Tour SRL, Bădilaş Com SRL, Comsamo SRL, Relajcar SRL, Transcris SRL, Transdan SRL şi Sogitour. Totodată, vor trebui să le atribuie licenţele de traseu şi să le stabilească redevenţelor pe care trebuie să le plătească până la finele anului.

Totodată, aleşii vor trebui să revoce nu mai puţin de trei hotărâri de Consiliu Local (HCL nr. 480/2014, HCL nr. 481/2014 şi partial HCL nr. 35/2015), prin care îi încredinţau transportul local şi întreaga reţea de trasee societăţii Transurb SA.

Motivaţia

În documentele care au ajuns pe masa aleşilor se explică faptul că Transurb SA nu a reuşit să achiziţioneze până la această dată un număr suficient de autobuze prin care să asigure transportul local de unul singur, în condiţii de performanţă. Mai mult, a încheiat un contract pentru curse convenţie cu SC Arcelor Mittal SA, care presupune dislocarea a încă 40 de mijloace de transport. „Considerăm că, în momentul de faţă, operatorul public este pus în imposibilitatea tehnică de a mai putea respecta HCL nr. 480/2014, HCL nr. 481/2014 şi parţial HCL nr. 35/2015. Totodată timpul rămas până la data de 9 mai 2015 nu permite organizarea unei licitaţii în vederea atribuirii competitive a traseelor rămase neacoperite de către SC Transurb SA”, se arată în documente.

În aceste condiţii, autorităţile spun că aplică dispoziţiile Regulamentului CE care prevede că pot lua "măsuri de urgenţă în cazul riscului iminent de producere a unei perturbări" a transportului. Măsurile de urgenţă pot lua forma unui acord formal de prelungire a unui contract de servicii publice.

Operatorii de transport public local vor avea şi o obligaţie: să iniţieze implementarea unui sistem de management de flotă.

    

Citeşte şi: ABSURD DE GALAŢI/ Aleşii votează hotărâri degeaba

Citit 17188 ori Ultima modificare Vineri, 08 Mai 2015 14:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.