SOLUŢIE MAI IEFTINĂ şi mai rapidă pentru TUNELUL lui Marius Stan (FOTO)

SOLUŢIE MAI IEFTINĂ şi mai rapidă pentru TUNELUL lui Marius Stan (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(29 voturi)

* În loc de doi ani şi 200 de milioane de euro, cât estimează primarul Marius Stan că e nevoie pentru realizarea unui tunel, investiţia susţinută de profesorul Ştefan Dragomir presupune doar şase luni şi o sută de milioane de euro * Mai mult, cadrul didactic al Universităţii "Dunărea de Jos" este dispus să le ofere  proiectul gratis autorităţilor gălăţene, cu condiţia să fie pus în practică


În vreme ce Primăria municipiului Galaţi este gata să ofere cinci milioane de euro pentru studiul de fezabilitate al tunelului pe sub Dunăre, un profesor universitar gălăţean se oferă să-i pună la dispoziţie gratuit soluţia mult mai ieftină şi mai rapidă pentru subtraversarea fluviului. Potrivit declaraţiilor optimiste ale primarului Marius Stan, tunelul pe sub Dunăre s-ar putea finaliza în doi ani, iar costurile pentru această construcţie, care măsoară în total 8,9 kilometri, ar fi de circa 200 de milioane de euro fără TVA, dar se pot majora şi cu 40 la sută.

Ştefan Dragomir, profesor universitar la Facultatea de Inginerie din cadrul Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi, afirmă cu tărie că, în şase luni, am putea ajunge la Tulcea pe sub apele Dunării. Investiţia ar ajunge la cel mult o sută de milioane de euro. Numai să se vrea…

"Dau proiectul gratis!"

„E soluţia cea mai ieftină şi mai viabilă! Sunt în jur de 700 asemenea subtraversări făcute pe tot mapamondul. E o trecere submersă, nu este tunel! N-o putem numi tunel pentru că un tunel înseamnă să excavezi cu un utilaj special, o cârtiţă, care este foarte costisitoare! Am promis că dau proiectul gratis, numai să-l văd pe cel care vine şi-l construieşte şi face ceva pentru Galaţi. Vreau să fac asta pentru oraşul meu şi pentru gălăţeni, ca să nu mai stea plini de frustrare, la Trecere bac, în special vara! Mi se pare inadmisibil să te coste 60 de lei trecerea dus-întors cu bacul şi 100 de lei motorina până la mare”, ne-a spus cadrul didactic.

Cum se poate face

„Soluţia este foarte simplă şi presupune construirea unor tronsoane paralelipipedice din beton armat şi acoperite cu tablă. Avem aici toate materialele de construcţie, nu ne trebuie nimic din afară. Tronsoanele, care sunt asfaltate în interior, se scufundă fără a face altceva decât o adâncire transversală a albiei, cu draga pe care o avem şi care stă degeaba. Se asamblează elementele cu flanşe normale, cu şuruburi, cu ajutorul scafandrilor, în două zile se scoate apa, cu pompele, şi putem să dăm drumul circulaţiei. E o joacă! Avem nevoie de opt elemente paralelipipedice şi în şase luni este gata construcţia, dacă vrea cineva să o facă! Eu estimez că ar costa până într-o sută de milioane de euro, cu totul”, ne-a explicat profesorul Ştefan Dragomir.

Cadrul didactic a ţinut să precizeze că astfel nu desfiinţează bacul. „Bacul, care face parte din istoria oraşului, va rămâne pentru biciclete, motociclete şi pentru pietoni. Propunerea dascălului gălăţean este ca intrarea în această subtraversare să se facă lângă bac, mai precis în zona Plajei Dunărea. Astfel ar exista căi de acces către Tecuci şi către Giurguleşti, spre Ucraina. „Cine construieşte tunelul va încasa banii de trecere, este firesc. Galaţiul va deveni platformă turnantă pentru Ucraina, Moldova şi tot nordul Europei!”, a subliniat profesorul Dragomir.

Dovada de pe Google

Este suficient să daţi o căutate pe Google cu sintagma „immersed tunnel under water” pentru a vedea exemple din toată lumea ale acestei subtraversări propuse de profesorul gălăţean. „Uitaţi că pe tot mapamondul se aplică soluţia asta. Se aplică de o sută de ani şi nu a fost vreun accident! Rezistă la cutremur, la orice, pentru că sunt elemente elastice. Turcii fac acum al doilea tunel, pe 14 kilometri, după ce l-au făcut pe primul, acum cinci ani. Podul i-ar costa de zece ori mai mult şi atunci aplică soluţia asta. Între sudul Danemarcei şi nordul Germaniei se face o asemenea investiţie pe 25 de kilometri pe sub mare! Noi avem doar 800 de metri! E o joacă”, susţine profesorul universitar.

Bani pentru consolidarea Falezei şi a oraşului

Universitarul gălăţean este convins că existenţa unei asemenea subtraversări va aduce Galaţiului bani pentru rezolvarea tuturor problemelor, inclusiv pentru consolidarea Falezei.

„Din 1996, am lucrat alături de dl inginer Coşovliu şi ştiu ce se întâmplă sub oraşul acesta. Din păcate, nimeni nu a întrebat Universitatea nimic, niciodată. Şi vin tot felul de constructoraşi, care, cum se bagă, cum se surpă totul. Ştiţi de ce? Pentru că, sub oraş, lutul este îmbibat cu apă. De 40 de ani, nu au niciun fel de control: s-a ridicat pânza freatică între patru şi şase metri şi, în plus, sunt tuneluri şi hrube ale căror configuraţii nu se cunosc! Trebuie drenat oraşul. Faleza trebuie consolidată şi pentru asta trebuie băgaţi în contrapantă nişte piloni. Jos, la Faleză, au venit tot felul de societăţi mai mici şi mai mari şi şi-au bătut joc! Acolo trebuie introdus un tub chiar de sub Elice şi dus până la Valurile Dunării, în fosta canalizare a oraşului. Ai întărit-o şi pe ea şi niciodată nu s-ar mai scufunda. Peste această conductă se pune o platformă de beton şi trecerea se va face pe dedesubt, pentru că trebuie controlat tot timpul ce se întâmplă acolo!”, a explicat profesorul de inginerie.

„Vă căutăm noi!”

Profesorul Ştefan Dragomir ne-a povestit că a trimis o scrisoare electronică pe adresa Primăriei, prin care le-a explicat autorităţilor soluţia sa. „Mi s-a răspuns că dl primar e prins cu foarte multe probleme, dar cu prima ocazie când se eliberează, facem o întâlnire cu mai mulţi specialişti şi discutăm. Sunt aproape patru săptămâni de-atunci. Am făcut patru studii de fezabilitate de necesitate şi de oportunitate pentru această subtraversare! La ce tot se fac studii de fezabilitate, care, după aceea, nu se pun în aplicare! Ce să mai dovedim? Că e necesară trecerea, că altfel moare oraşul şi tot sudul Moldovei? Trebuie să facem lucrarea!”, a tras semnalul de alarmă profesorul Ştefan Dragomir.


IATĂ cine vrea să lucreze la TUNELUL PE SUB DUNĂRE. PRIMĂRIA Galaţi analizează ofertele

Citit 19294 ori Ultima modificare Vineri, 22 Mai 2015 10:26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.