Arteră de legătură/ Cine va construi şi cât va costa drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră
Foto: Foto: Marius Negri

Arteră de legătură/ Cine va construi şi cât va costa drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

Nu mai puţin de 2.823.366 de lei va plăti Primăria municipiului Galaţi firmei Lemacons SRL pentru amenajarea arterei de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri, prin curtea Poliţiei de Frontieră. Alţi 375.000 de lei vor fi plătiţi de către municipalitate firmei Servland SRL, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pe care Guvernul României le-a impus prin HG 434/2015, prin care ne-a oferit terenul ce va fi traversat de artera de legătură. Vestea bună este că, pentru ambele investiţii, atribuite pe criteriul celui mai mic preţ oferit, Primăria a depus deja solicitare de emitere a acordului de mediu.

Prima etapă a lucrărilor

Misiunea firmei Servland este să realizeze o construcţie cu destinaţia "Punct control acces" şi să se ocupe de sistematizarea completă a noii zone de intrare în sediul Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, cum ar fi benzi de accelerare şi decelerare, noi porţi de acces pietonal şi auto, barieră de control, inclusiv utilităţi în incintă. De asemenea, tot în sarcina ei intră şi amenajarea unei rampe de spălare a autospecialelor din dotarea Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, cu racordurile necesare, şi a unei platforme pentru punctul de control acces. Toate acestea ne-au fost impuse de către Guvern prin hotărârea prin care ne-a pus la dispoziţie terenul. Termenul de realizate a acestor obiective este de nouă luni, dintre care două luni pentru proiectare.

Drumul propriu-zis

Potrivit informaţiilor furnizate la solicitarea noastră, Primăria Galaţi a atribuit direct firmei Proiect SA serviciile de proiectare a etapei a II-a a amenajării arterei de legătură, contract în valoare de 118.100 de lei fără TVA. Potrivit documentului votat de aleşi, artera de legătură va avea lungimea de 620 de metri liniari şi va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri. Traseul începe din capătul de est al bulevardului Dunărea, cu circulaţie pe patru benzi, câte două pe sens, iar în zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens, de şapte metri lăţime.

Lucrările de construcţie vor fi executate de firma Lemacons.

Reamintim că Guvernul ne-a impus un termen de cinci ani pentru realizarea investiţiei, altfel pierdem terenul pe care va trece noua arteră de acces.

 

Citit 3812 ori Ultima modificare Luni, 16 Mai 2016 17:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.