Emisie, validare şi verificare a BILETELOR de călătorie. COSTURILE sistemului de ticketing, supuse aprobării aleşilor locali

Emisie, validare şi verificare a BILETELOR de călătorie. COSTURILE sistemului de ticketing, supuse aprobării aleşilor locali
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

În locul biletelor de călătorie cumpărate de la chioşcurile Transurb sau de la şofer, şi compostate în mijlocul de transport, Galaţiul va avea, în sfârşit, automate pentru bilete, abonamente, carduri electronice de călătorie (eliberare şi încărcare). Potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, Primăria municipiului Galaţi a început procedurile de implementare a sistemului de ticketing (emisie, vânzare şi verificare a biletelor şi abonamentelor de călătorie) pe mijloacele de transport în comun.

Prin introducerea acestui sistem, autorităţile vor putea afla cu precizie câţi călători are Transurb, vor fi reduse semnificativ numărul călătoriilor frauduloase şi, deci, pierderile înregistrate de societatea de transport public. Totodată, sistemul de ticketing va facilita accesul călătorilor la bilete şi abonamente, atât în mijloacele de transport, cât şi în staţii, precum şi informarea călătorilor.

Automate de bilete şi panouri electronice de informare

În urma consultărilor cu experţii desemnaţi de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), s-au stabilit indicatorii tehnici şi economici ai sistemului de ticketing. Sistemul de taxare automată va fi implementat în toate mijloacele de transport în comun.

„Vor exista automate de eliberarea a biletelor şi validatoare pentru acestea, ceea ce va elimina vânzarea de bilete de către şoferi. Totodată, vor fi montate în staţiile destinate transportului public automate pentru bilete, abonamente, carduri electronice de călătorie (eliberare şi încărcare). Echipele de control vor fi dotate cu cititoare speciale pentru documentele de călătorie (bilete, abonamente, carduri), care vor comunica în timp real cu sistemul, pentru a identifica documentele validate”, se arată în comunicatul de presă.

Conform Primăriei, în 50 de staţii de transport public (staţii perechi) vor fi amplasate panouri electronice de informare a călătorilor (pe sistem LED). De asemenea, vor fi instalate în mijloacele de transport numărătoare de pasageri. Indicatorii tehnico-economici ai sistemului de ticketing vor fi supuşi aprobării Consiliului Local în şedinţa din luna mai 2016.

După aprobarea acestora, se va trece la elaborarea caietului de sarcini, cu consultanţii desemnaţi de BERD, iar apoi vor fi demarate procedurile de licitaţie pentru achiziţionarea sistemului de ticketing, subliniază Primăria.

Autorităţile sunt convinse că, în final, sistemul de ticketing va ajuta la eficientizarea activităţii societăţii de transport local şi, implicit, la diminuarea progresivă a costurilor de la bugetul local cu subvenţiile, bani care ar putea fi dirijaţi către dezvoltare, spre exemplu, pentru cumpărarea de autobuze noi, moderne şi prietenoase cu mediul.

Citit 3194 ori Ultima modificare Marți, 24 Mai 2016 19:44

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.