Autobuzele vor veni mai rar, pentru că ”transportă aer”. Creşte timpul de aşteptare în staţii
Foto: Iulia Kelt

Autobuzele vor veni mai rar, pentru că ”transportă aer”. Creşte timpul de aşteptare în staţii
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

Prin votul consilierilor locali reuniţi în şedinţă extraordinară, timpul de aşteptare a autobuzelor în staţii va creşte cu două sau chiar patru minute - pentru că numărul curselor efectuate de Transurb scade - trasele de transport 14 şi 41 vor fi desfiinţate, iar traseul 30 va circula doar între Micro 19 şi Borcan. Aceasta este, potrivit primarului Ionuţ Pucheanu, doar prima etapă a transformării din temelii a transportului public local.

"Mărim timpii de aşteptare în staţii la câteva trasee pe care eu le cunosc ca fiind importante: 11 şi 105. E frig, e iarnă!", a deschis discuţia singurul consilier local PNL prezent la şedinţă, Onuţ Atanasiu. "Ne asumăm această defazare între a ajunge în staţie la opt minute şi a ajunge la zece minute. Nu cred că este un capăt de ţară!", a replicat directorul Transurb, Mihai Cadinoiu.

Primarul Ionuţ Pucheanu a remarcat, ironic, că atunci când eşti în opoziţie, este, dar Onuţ Atanasiu a răspuns că şi la putere, dacă stai în staţie, simţi la fel frigul! Edilul urbei a întrerupt tirul întrebărilor pregătite de Onuţ Atanasiu pentru a explica de ce este nevoie de modificarea programului de transport.

Autobuzele nu sunt maxi-taxi!

"Din punctul meu de vedere, atunci când au fost scoase de pe traseele municipiului Galaţi acele maxi-taxi s-a produs o mare greşeală: într-un mod total eronat, numărul de kilometri pe care îl realizau acele acestea a fost translatat în sarcina Transurb. Dacă până în 2016 realiza maxim 6 milioane de kilometri, imediat după momentul eliminării maxi-taxi, numărul de kilometri în sarcina Trasurb a depăşit 9 milioane. Dacă la momentul respectiv Consiliul Local ar fi analizat mai bine situaţia, ar fi văzut că nu era nevoie, pentru că o mare parte din autobuze, şi atunci, şi la momentul la care vorbim noi, transportă aer! Ad literam!", a explicat primarul. În condiţiile în care preţul pe kilometru, decontat de Primărie, nu acoperea costul real, compania de transport a ajuns într-o situaţie financiară dezastruoasă. Edilul este convins că prin diminuarea numărului de kilometri parcurşi de Transurb şi prin decontarea unui cost real, se vor elimina pierderile.

Se pregăteşte marea schimbare

Modificarea programului autobuzelor este doar prima etapă din schimbarea din temelii a transportului local, în vederea rentabilizării lui: "Din punctul meu de vedere, trebuie regândit întreg sistemul de transport din Galaţi. Pe zona cuprinsă între Inelul de Rocadă şi Păpădie se suprapun 17 trasee. Este inadmisibil! Nu ar trebui să existe trasee care se suprapun - de tramvai cu autobuz, de troleibuz cu autobuz - pentru că nu e la cheremul oricui să te trezeşti dimineaţa şi să îţi pui întrebarea dacă te simţi astăzi de autobuz sau de tramvai! Transportul în comun, oriunde în lume, înseamnă conectarea tuturor zonelor unui oraş. Să vină autobuzul să te ia din faţa scării înseamnă taxi. Nu toate străduţele trebuie să aibă transport în comun!", a spus Pucheanu.

În opinia acestuia, din momentul implementării sistemului de ticketing, transportul se va transforma din temelii.

Ce s-a votat

Cu 18 voturi "pentru" şi unul împotrivă, noul program de transport a fost adoptat şi urmează să intre în vigoare luna aceasta, cel mai probabil din 15 decembrie. Aşa cum v-am informat, conform documentelor, pe Traseul 105 frecvenţa ar urma să crească de la 10 la 13 minute, pe Traseul 11 - de la opt la zece minute, pe Traseul 18 - de la 12 la 16 minute, iar pe Traseul 26 - 15 la 17 minute.

Operatorul de transport va trebui să concedieze 29 de salariaţi şi să desfiinţeze posturile neocupate, rămânând cu o organigramă de 771 de posturi din care 69 - TESA, 122 - personal operativ şi 580 - personal muncitor.

Citit 10198 ori Ultima modificare Sâmbătă, 08 Decembrie 2018 00:19

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.