EFECTELE REPARĂRII simultane a două DRUMURI: Nervii şoferilor au dat în clocot la ieşirea din Galaţi (FOTO)

EFECTELE REPARĂRII simultane a două DRUMURI: Nervii şoferilor au dat în clocot la ieşirea din Galaţi (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

* Coada de maşini pe sensul spre Brăila a ajuns, în anumite momente, până în dreptul Benzilor Transportoare de la combinat


„De ce nu s-a reparat digul noaptea?” a fost una dintre cele mai civilizate întrebări rostită joi, 23 iulie, de mii de şoferi care au fost nevoiţi să parcurgă traseul Galaţi - Brăila sau Galaţi Tecuci pe la Şendreni, Din cauza închiderii traficului pe dig, pentru reparaţii la calea ferată, circulaţia  vehiculelor a fost preluată de DN 25, închis parţial în zona podului de la Şendreni din cauza altor lucrări. Fie că au ştiut de situaţie şi nu au avut încotro, fie că nu aflaseră de restricţiile de circulaţie, conducătorii auto au dat în clocot, şi la propriu şi la figurat cât timp au aşteptat să intre pe unicul sens de mers deschis pe pod.

„Eu am luat coada de la ieşirea din Galaţi şi se înaintează greu. Probabil e un accident, că e circulaţia blocată spre Şendreni. Trebuie să ajung la Brăila, la serviciu”, ne-a spus, în jurul orei 11.00, Ion Dumitrescu, un gălăţean care nu ştia că podul este în reparaţii. A aflat de acest lucru circa 30 de minute mai târziu, când a ajuns în dreptul şantierului şi a putut intra pe DN 2B, spre Brăila.

La fel de miraţi, dar şi de exasperaţi au fost cei aflaţi în tranzit prin Galaţi, şi care habar nu aveau că se închide digul şi că trebuie să aştepte zeci de minute la Şendreni.

„Eu vin de la Iaşi cu marfă şi trebuie să ajung la Brăila şi apoi la Buzău. Am vrut să ies pe la dig, dar era închis şi m-au direcţionat pe aici. Aici e blocat”, ne-a spus şoferul unui camion înmatriculat în Maramureş.

În temperaturile sufocante, de peste 40 de grade la soare, şoferii au strâns din dinţi, întrebându-se, mai mult retoric, dacă cineva vrut să îşi bată joc de ei închizând un drum în timp ce alternativa nu era practicabilă la capacitate maximă.

„Lucrarea asta de câteva ore putea să se facă noaptea, când e mai răcoare, iar traficul nu e atât de mare. Tocmai pe căldura asta s-au găsit şi când podul e în reparaţie?  Numai la noi se putea veda aşa ceva”, a susţinut şi Cosmin Feraru, un alt şofer ghinionist.

Alte voci au găsit alte soluţii, posibil pentru situaţii viitoare, pentru ca asemenea neplăceri să nu mai existe: „fiecare şofer să ceară ca despăgubire contravaloarea a doi litri de combusibil şi salariul pe o zi pierdută, să le plătească cei responsabili din buzunarul lor!”, este de părere Nicuşor, un alt conducător auto. 

Şi pentru ca paharul să fie complet plin, nici gălăţenii care stau în cartierul Dimitrie Cantemir, rupţi joi de lume timp de şase ore, nu au dus-o prea uşor. Dacă unii care depindeau de transportul în comun au aflat din timp că trebuie să bată cu piciorul drumul de la bloc până la Romportmet ca să se urce în autobuz şi să ajungă în oraş, alţii, care nu au avut timp să citească ziarele, s-au trezit că aşteaptă zadarnic în staţie.

„Am stat în staţie mult şi bine şi am scăpat autobuzul. Nu ştiam că se opreşte la Romportmet, nu a anunţat nimeni nimic. Puteau să pună un afiş în staţie, undeva să ştie lumea. Noi nu avem timp să citim ziarele ca să aflăm aşa ceva”, ne-au spus două femei care trebuiau să ajungă la serviciu şi care au apelat în disperare de cauză la o ocazie să le aducă în oraş.

Foto Marius Negri

Citit 5236 ori Ultima modificare Vineri, 24 Iulie 2015 00:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.