MODERNIZAREA STRĂZII TRAIAN, subiect de SCANDAL între aleşi (FOTO)

MODERNIZAREA STRĂZII TRAIAN, subiect de SCANDAL între aleşi (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

* "Dacă se mai înalţă carosabilul cu încă zece centimetri, în caz de accident poţi să intri cu maşina direct în dormitorul omului!", a protestat consilierul PNL Mihail Bucatanschi * "Mă aştept ca, până la finalul mandatului, nimic din ce am făcut să nu fie bun", a replicat primarul UNPR Marius Stan


Modernizarea străzii Traian a devenit motiv de dispută la ultima şedinţă a Consiliului Local între consilierul local PNL Mihail Bucatanschi, pe de o parte, şi administratorul public Aurel Vlaicu şi primarul Marius Stan de cealaltă parte.

„Nu există parapeţi de protecţie, nu există rigole”

Medicul liberal Mihail Bucatanschi a semnalat că, pe tronsonul cuprins între Spitalul de Boli Infecţioase şi Metro, strada Traian se înalţă cu circa zece centimetri şi, ca efect, sunt îngropate curţile oamenilor. „Acest fenomen s-a produs de multă vreme, de la ultima modernizare care s-a făcut, cred, în urmă cu peste zece ani. Dacă se mai înalţă carosabilul cu încă zece centimetri, fenomenele se vor agrava: dacă nu eşti atent, şi, Doamne fereşte, ai un accident de circulaţie, poţi să intri cu maşina direct în dormitorul omului! Nu există parapeţi de protecţie, nu există rigole, nu există o abordare corectă în ceea ce priveşte accesul oamenilor în curţi şi la străzile colaterale. Mai mult, în zona de care vorbeam că s-a supraînălţat carosabilul mai mult decât este acceptabil, există şi o ţeavă de gaz metan aeriană, numai bună de avariat în urma vreunui accident”, a spus Bucatanschi. Consilierul a cerut ca, înainte de a se finaliza lucrările, să fie analizate mai atent, iar unde este cazul să se procedeze la crearea de rigole pe marginea drumului.

Lucrările, la faza de borduri

Replica a venit pe loc din partea city-managerului Aurel Vlaicu, care a contrazis afirmaţiile. „În momentul de faţă, poate mergeţi să verificaţi, nu se lucrează la carosabil, nu s-a ridicat carosabilul, este fix la aceeaşi cotă la care a fost şi până acum. Se lucrează în momentul de faţă la montarea unor borduri, după care se vor realiza trotuarele şi după aceea se va interveni la carosabil. Cota clădirilor şi cota străzilor rămâne neschimbată”.

Bucatanschi a susţinut, însă, că a discutat cu şeful de şantier care i-a confirmat că nu sunt prevăzute rigole, şi că strada, prin asfaltare, se va ridica cu măcar zece centimetri, invitându-l să verifice împreună la faţa locului! Vlaicu s-a mulţumit doar să ceară numele şefului de şantier pentru a discuta cu el, iar subiectul a fost închis.

La finalul şedinţei, declaraţiile primarului Marius Stan au făcut referire, cu subînţeles, la afirmaţiile lui Bucatanschi: „Haideţi să încercăm să lăsăm bileţelele de la şefii de partid, să discutăm constructiv pentru oraş. Mă aştept ca, până la finalul mandatului, nimic din ce am făcut să nu fie bun, tot ce vrem să facem să fie inoportun, iar cel mai bine ar fi să nu facem nimic. Lăsaţi campania!”.

Când va fi gata?

Luni, când am străbătut strada Traian, pe porţiunea care duce spre Metro am constatat că, aşa cum spusese Aurel Vlaicu, se lucrează la borduri, iar carosabilul a rămas neatins.

Reamintim că lucrările la reţele de apă potabilă şi canalizare au fost câştigate de Rovis Lider pe tronsonul Metro - strada Dumbrava Roşie (ofertă de 1.053.438 de lei), de Constructa Mecanique, pe segmentul cuprins între strada Dumbrava Roşie şi Parcul Rizer, inclusiv pe strada Al.Măcelaru (ofertă de 3.195.512 de lei) şi de Lemacons SRL, pe segmentul Parcul Rizer - strada Tecuci (ofertă de 1.799.428 de lei). De asfaltare se ocupă SC Mari Vila Com SRL, care a câştigat lucrarea cu o ofertă de 29.768.024 de lei.

Potrivit Primăriai Galaţi lucrările de modernizare sunt în grafic, iar termenul de finalizare a străzii Traian este finalul lunii august.

Foto Bogdan Codrescu

Citit 5175 ori Ultima modificare Sâmbătă, 08 August 2015 10:26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.