Ce alte exproprieri pentru fluidizarea traficului propun arhitecţii pe strada Traian

Ce alte exproprieri pentru fluidizarea traficului propun arhitecţii pe strada Traian
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Exproprierile pentru lărgirea la patru benzi a străzii Traian nu sunt singurele măsuri de acest tip propuse de arhitecţi * Pentru punerea în valoare a clădirii Colegiului Cuza şi pentru fluidizarea traficului ar fi necesare noi exproprieri

Modernizarea dorită de Primăria Galaţi pentru una dintre cele mai importante artere ale oraşului, strada Traian, nu se reduce doar la asfalt şi la lărgirea acesteia la patru benzi. Planul urbanistic (PUZ) elaborat pentru această zonă de Asocierea SC Proiect SA Galaţi - SC Oppidum Studio SRL cuprinde trei etape de transformare radicală a arealului străzii. Şi asta pentru că se propune restructurarea zonei prin modernizarea şi dezvoltarea coerentă a circulaţiei carosabile şi pietonale, fluidizarea şi siguranţa traficului, desfiinţarea construcţiilor provizorii şi parazitare (chioşcuri şi garaje), dar şi identificarea de spaţii pentru noi locuri de parcare. În plus, arhitecţii sugerează punerea în valoare a clădirii monument de arhitectură în care funcţionează Colegiul Cuza, dar şi un acces mai uşor către Templul Mozaic.

Etapele modernizării

În prima etapă, planul urbanistic prevede modernizarea străzii Traian pe tronsonul Metro - strada Brăilei cu lărgirea carosabilului, dar şi amenajarea de spaţii de parcare şi de spaţii verzi în zona blocurilor V2-V3B şi realizarea accesului carosabil către Templul Mozaic. Concret, va fi modificat accesul spre strada Dornei, prin parcarea existentă în zona blocului V3 şi realizarea parcării în zona blocului V2. Strada Dornei va avea astfel acces din strada Traian, zona blocului V3, în prelungirea străzii Tecuci, iar intersecţia se va amenaja cu sens giratoriu. Pasajul pietonal din zona V-urilor va fi afectat de realizarea acestor lucrări.

În cea de-a doua etapă este propusă construcţia unei artere carosabile între strada Traian şi strada Nicolae Bălcescu, dar şi modernizarea intersecţiilor Traian - Tecuci, respectiv, Traian - Brăilei, prin realizarea de sensuri giratorii.

Cea de-a treia etapă vizează modernizarea străzii Aleea Şcolii, transformarea ei din fundătură în stradă de legătură între arterele Brăilei şi Traian şi realizarea legăturii între Aleea Şcolii şi strada Traian. Elaboratorii consideră că strada, în momentul de faţă, este obturată, astfel încât accesul mijloacelor de intervenţie în caz de incendiu sau urgenţă medicală este aproape imposibil.

Tot în această etapă se propune amenajarea de spaţii de parcare în zona centrală a oraşului. La capitolul trafic, se propune o bretea de legătură cu parcajele aferente între strada Brăilei şi strada Traian şi o arteră de legătură între strada Traian şi strada Sf. Spiridon. "Pentru realizarea acestor etape se va proceda la exproprieri în conformitate cu legislaţia în vigoare", ne-au precizat autorii planului urbanistic.

Colegiul Cuza, pus în valoare

"Etapele a doua şi a treia prevăd intervenţii ce vor completa lucrările din prima etapă. S-au propus măsuri ce au ca obiective majore fluidizarea traficului, prin reconfigurarea intersecţiilor, respectiv, restructurarea spaţiului urban. Prin realizarea arterei secundare de legătură între strada Brăilei şi strada Traian se va obţine o deschidere a spaţiului, ce va favoriza participarea clădirii Colegiului Al.I. Cuza la imaginea zonei", ne-au explicat arhitecţii. O asemenea punere în valoare a clădirii colegiului va implica noi exproprieri.

Arhitecţii au subliniat că propunerile documentaţiei de urbanism se vor realiza etapizat şi numai dacă vor apărea disfuncţii importante în ceea ce priveşte fluenţa traficului după prima etapă a modernizării vor fi avute în vedere măsurile din a doua şi a treia etapă.

"Prin PUZ s-a urmărit ca toate intervenţiile propuse să fie însoţite de amenajări ale spaţiilor verzi de aliniament, de protecţie sau ambientale. Studiile şi proiectele ulterioare vor stabili cu claritate modul de realizare al acestor intervenţii", au mai precizat autorii. Cu alte cuvinte, Primăria va decide ce şi cât va transforma în realitate din propunerile arhitecţilor şi urbaniştilor.        

Citit 4558 ori Ultima modificare Luni, 07 Septembrie 2015 01:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.