Când se sistează apa rece şi de ce plătim 500 de lei la rebranşare

Când se sistează apa rece şi de ce plătim 500 de lei la rebranşare
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

În urma mai multor sesizări ale cetăţenilor nemulţumiţi de datoriile relativ mici pe care le-ar fi avut către Apă Canal, dar care tot ar fi tras după sine sistarea furnizării apei, dar şi a sumei mari pe care aceştia trebuie să o plătească la rebranşare, venim cu câteva informaţii lămuritoare.

„Eu am avut o datorie de 1.200 de lei. Nu mi se pare o datorie pentru care Apă Canal ar fi trebuit să sisteze apa. Pe blocul meu, datoria mea era singura. Mă interesează care este cuantumul de la care începe sistarea furnizării, dar şi în baza cărui temei legal taxa de rebranşare este stabilită la 500 de lei, pentru că mi se pare scump. Nu trebuie decât să redeschidă un robinet, o vană”, ne-a spus Marian, locatar al blocului X6, din Micro 21.

Vechimea unei facturi aduce sistarea

Potrivit purtătorului de cuvânt al Apă Canal, Cornelia Arnăutu, nu contează valoarea datoriei, cât vechimea acesteia.

„O Asociaţie poate avea o datorie şi de cinci lei, dar dacă factura a depăşit 45 de zile de la data scadenţei, intrăm pe procedura de a ne recupera banii. Oricum, nu sistăm apa fără să discutăm cu reprezentanţii Asociaţiilor, fără a notifica. De obicei sistarea intervine după 45 de zile. Aşteptăm chiar până la 60 de zile de la data scadentă. În cazul Asociaţiei în cauză, exista un angajament de plată, care nu s-a respectat. Datoria Asociaţiei în cauză era oricum mai mare decât cea a domnului. Dar Asociaţia a făcut plăţi, iar astăzi (miercuri, n.r.) vom relua furnizarea apei”, ne-a explicat purtătorul de cuvânt al Apă Canal, Cornelia Arnăutu. Totodată, informaţiile privind paşii prin care se sistează apa apar şi pe prima pagină a site-ului societăţii.

„Factura de apă şi canalizare trebuie plătită în termenul de scadenţă de 15 zile de la data emiterii. În cazul neachitării facturilor de apă şi canalizare în termen de 30 de zile de la data scadenţei se vor percepe majorări de întârziere. Operatorul are dreptul să întrerupă furnizarea serviciului de apă şi canalizare începând cu a 46-a zi calendaristică de la data emiterii facturii, cu un preaviz de 5 zile lucrătoare”, arată informarea de pe site.

Taxa de rebranşare, stabilită de ADI

Purtătoarea de cuvânt a Apă Canal, Cornelia Arnăutu, explică, de asemenea, că taxa de rebranşare este stabilită la valoarea de 500 de lei printr-o Hotărâre a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară (ADI), iar taxa este trecută în contractul cu Asociaţiile. „În această valoare intră blindarea, deblindarea, scoaterea contorului, sigilarea, golirea instalaţiei. Este suma la care s-a ajuns în urma analizei procedurilor pe care le urmăm, iar suma a fost aprobată în ADI”, a mai spus reprezentantului furnizorului de apă.

Citit 8671 ori Ultima modificare Luni, 07 Septembrie 2015 00:42

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.