CALORGAL, ACUZATĂ că îşi bate joc de propriii clienţi. Câțiva gălățeni reclamă FACTURI UMFLATE la CĂLDURĂ
Foto: Foto ”Viața liberă”, Marius Negri

CALORGAL, ACUZATĂ că îşi bate joc de propriii clienţi. Câțiva gălățeni reclamă FACTURI UMFLATE la CĂLDURĂ
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

Mai mulţi gălăţeni care locuiesc în scara 3 a blocului PM 7, din cartierul Micro 14 (cei care au reuşit în premieră la Galaţi să îşi pună la punct un sistem de contorizare individuală a energiei termice la nivel de scară), se plâng că societatea de termoficare le-a pus în cârcă, pentru luna ianuarie, facturi umflate, care nu reflectă de fapt consumul înregistrat de contoarele celor 12 apartamente racordate la sistemul centralizat. Asta după ce Calorgal a ridicat, pe 4 ianuarie, gigacalorimetrul de la intrarea în scară, ce aparţine societăţii, întrucât acestuia îi expirase durata de viaţă şi, prin urmare, trebuia înlocuit. Numai că reprezentanţii Calorgal au montat un alt gigacalorimetru abia pe 18 ianuarie, astfel că, timp de două săptămâni, oamenilor li s-a calculat un consum „la pauşal”. Colac peste pupăză, după ce s-au trezit cu o factură „care nu reflectă realitatea”, după cum spun oamenii, cei care locuiesc în blocul amintit au constatat că nici noul gigacalorimetru al Calorgal nu funcţionează cum ar trebui, întrucât consumul înregistrat de acesta este ceva mai mare faţă de cel rezultat din contoarele apartamentelor.

"Ei ne-au calculat jumătate de lună fără contor şi jumătate de lună cu contor, ieşind o diferenţă de aproape 1,7 gigacalorii. Am sunat ieri (luni - n.r.) toţi factorii de conducere de la Calorgal. Cu un domn Dima Nicuşor nu m-am înţeles sub nicio formă, apoi am sunat inginerul-şef Brandabur, care am înţeles că îi ţine locul domnului director Ispas, în această perioadă. Dumnealui mi-a închis pur şi simplu telefonul în nas. Am sunat şi la doamna Vârlan, cu care am vorbit, de asemenea. Ei trebuiau să schimbe contorul pe 4 ianuarie şi l-au schimbat pe 18 ianuarie. Ne-au calculat consum la pauşal. Avem de plătit aproape 1,7 gigacalorii, însemnând aproximativ 300 de lei. Sunt nişte bani furaţi, care pentru noi contează. Până la schimbarea aparatului lor, nu au fost nici un fel de probleme. Noi suntem conştienţi că sunt nişte pierderi pe care le suportăm, dar infime, nu cum ne-au taxat ei, cu aproape două gigacalorii. Noi am înţeles că Primăria a făcut un efort pentru ca oraşul să aibă căldură în această iarnă, am fost înţelegători şi am trecut cu vederea faptul că anumite prevederi contractuale nu au fost respectate. Mă refer aici la temperatura furnizării agentului termic. Dar cerem şi noi, la rândul nostru, să fim înţeleşi şi să existe cooperare, nu să ni se închidă telefonul în nas”, a reclamat Viorel Busuioc.

Oamenii vor plăti doar cât au consumat

Reprezentanţii distribuitorului de căldură şi apă caldă au dat asigurări însă că oamenii nu vor fi obligaţi să plătească mai mult decât au consumat. După reclamaţiile celor care locuiesc în scară, facturarea „la pauşal” a fost eliminată, iar noul gigacalorimetru este, în prezent, monitorizat şi verificat. „În urma sesizărilor locatarilor, am hotărât să renunţăm la partea de pauşal, media orară, şi să luăm în consideraţie numai contoarele de apartament. Deci, problema aceasta a fost rezolvată. Plătesc exact ceea ce au înregistrat în apartament (…) De comun acord cu locatarii, am făcut ieri o citire intermediară. Diferenţa este de 0,235 gigacalorii. S-a luat legătura cu secţia Contorizări, au trimis o echipă să analizeze funcţionarea acestui contor, care va fi monitorizat trei zile consecutiv. În funcţie de indicaţiile aparatului, ei vor decide dacă este bun sau nu. Conform prevederilor contractuale, la cererea dânşilor se va face o verificare metrologică. Dacă reiese că acel contor este bun, plata va fi suportată de către locatari, dacă este defect - de către Calorgal”, ne-a spus ing. Dragomir, şef Sector Termoficare în cadrul Calorgal.

Întrebat de ce societatea nu a înlocuit imediat vechiul gigacalorimetru cu un altul, reprezentantul Calorgal a afirmat că distribuitorul nu deţine un stoc „necesar” de gigacalorimetre şi, prin urmare, a fost nevoie să treacă mai multe zile până ca acesta să fie procurat şi instalat.

„Eu am pus întrebarea dacă factorii responsabili de la Calorgal nu se gândesc serios că este ceva în neregulă cu acest gigacalorimetru. Trei ani nu au fost probleme, iar după ce a apărut cel de-al doilea aparat, au apărut şi problemele. Deja pe două săptămâni este înregistrat un consum care nu se regăseşte în consumul nostru. Monitorizarea aparatului este irelevantă, din punctul meu de vedere. Trebuie verificat. Noi, când am obţinut aprobare de la Apaterm, am fost obligaţi să achiziţionăm aparate de ultimă generaţie, cu radio-citire, care sunt cele mai scumpe de pe piaţă. În mod logic, şi Calorgal ar fi trebuit să aibă aparat de aceeaşi precizie. La gigacalorimetrul Calorgal este garanţie de trei ani, iar la ale noastre de zece ani”, a spus Viorel Busuioc.

Citit 6024 ori Ultima modificare Joi, 18 Februarie 2016 00:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.