INFRASTRUCTURĂ cu vicii de proiectare. Lucrările din GARA GALAȚI, între modernizare şi nemulţumiri
Foto: Foto ”Viața liberă”, Florin Răvdan

INFRASTRUCTURĂ cu vicii de proiectare. Lucrările din GARA GALAȚI, între modernizare şi nemulţumiri
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

Călătorii reclamă diferenţa mare de nivel dintre peroane şi vagoane


După ani buni în care primele două linii ale gării CFR Galaţi au fost închise pentru refacere, accesul pe acestea a fost, în sfârşit, deschis publicului, dar şi garniturilor de tren. Pentru călători, sunt câteva lucruri bune: covor asfaltic nou, pasarele pentru ocolire, lifturi pentru persoanele cu dizabilităţi, pentru mamele cu copii în cărucior ori bătrâni. Pe de altă parte,  noile peroane ale gării gălăţene stârnesc, deja, şi nemulţumiri. De exemplu, conform unei sesizări primite la redacţie, gălăţenii care călătoresc cu trenul sunt nemulţumiţi de diferenţa prea mare de nivel dintre marginea peronului şi linia de cale ferată (de aproximativ 1,20 metri). Practic, peronul este uneori mai înalt decât trenul, dificultăţi apărând în special la deschiderea uşilor care nu sunt culisante.

"Arată frumos, nimic de zis, dar e greu câteodată la deschiderea uşilor. Nu toate se trag, pe unele le mai şi împingi în exterior, şi din cauza diferenţei de nivel se lovesc de marginea peronului. Plus că e greu de coborât pentru cei în căruţ, în cârje, chiar şi pentru bătrâni", ne-a explicat domnul Vasile P., un cetăţean de 64 de ani cu care ne-am întâlnit în gară, pe peronul de la linia 1.

O altă problemă a celor care aşteaptă trenul la primele două peroane este lipsa scaunelor de aşteptare. Dacă la liniile vechi sunt zeci de locuri unde călătorii se pot aşeza în aşteptarea garniturii, pe primele două peroane sunt doar câteva scăunele, vreo opt la număr. "Scaunele sunt la linia 2! Dacă eu trebuie să prind trenul de la linia 1, dar vreau să stau jos, mă duc la linia 2, după care urc pe pasarelă, înconjor şi vin la linia 1? Nu mi se pare normal", ne-a mai explicat un cetăţean.

Scări rulante, doar la urcare

Pentru că lucrările nu sunt încă finalizate, pasarelele sunt deschise doar pe jumătate. Pe partea dreaptă, cum urci pe pasarele, se pot vedea încă echipe de muncitori care lucrează la montarea scărilor rulante, însă din ce ne-au explicat călătorii, acestea sunt doar pentru urcare. "Practic, vom urca pe scările alea cu bagajele şi vom coborî pe la astea normale. Că la lift sigur va fi coadă", ne-a mai spus Vasile P.

Liftul care a fost făcut special pentru cei care nu pot folosi scările dintr-un motiv sau altul este relativ spaţios, putând intra în el, concomitent, trei persoane în scaun cu rotile. Atât timp cât nu se blochează de la parter până la singurul etaj sau invers, este una dintre investiţiile cu adevărat utile din Gara Galaţi.

Lucrări de peste 80 de milioane de lei

Dacă investiţiile făcute până acum au costat CFR SA aproximativ 65 milioane de lei, inclusiv TVA, iar valoarea investiţiilor necesare se ridică la încă 60 milioane de lei, pentru 2016 a fost alocată doar jumătate din această sumă - 28,6 milioane de lei, conform datelor primite de la compania de transport feroviar.

"Pentru 2016, în Gara Galaţi sunt programate lucrări la pasarela de acces persoane, peste patru linii de cale ferată, peroane şi copertine noi la liniile 1-5, precum şi sistematizarea liniilor de primire-expediere a trenurilor de călători (terasamente, linii, drenuri şi suprastructură CF nouă), inclusiv adaptarea instalaţiilor feroviare (linie de contact, centralizare electrodinamică, instalaţii de telecomunicaţii). Tot în limita bugetului alocat, în staţia Galaţi Călători vor fi finalizate pasarela de acces peste liniile CF şi peroanele de la liniile 1, 2 şi 3 care vor fi date în exploatare. De asemenea, vor fi executate lucrările de sistematizare a liniilor şi macazurilor din capătul dinspre Bucureşti al staţiei Galaţi Călători. Acestor lucrări li s-a alocat o sumă de circa 14 milioane de lei. Restul sumei alocate obiectivului de investiţie va fi utilizată pentru execuţia substaţiei de tracţiune din staţia Hanu Conachi, care va alimenta linia de contact a liniei CF Barboşi - Tecuci pentru circulaţia trenurilor cu locomotive electrice", ne explica prin luna martie Oana Brânzan, şef serviciu Mass Media al CFR SA, în luna martie a acestui an. Din păcate, vizavi de problemele sesizate în prezent de cetăţeni, până la ora redactării acestui material la numărul de telefon al serviciului Mass Media al CFR SA nu a răspuns nimeni pentru a ne da un punct de vedere.

Citit 7507 ori Ultima modificare Marți, 03 Ianuarie 2023 11:38

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.