O nouă „revoluţie” în TRANSPORTUL gălățean. Trasee modificate sau desfiinţate şi rute noi

O nouă „revoluţie” în TRANSPORTUL gălățean. Trasee modificate sau desfiinţate şi rute noi
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Prelungirea unor trasee până în Bariera Traian sau la Damen, trei rute desfiinţate pentru că nu sunt rentabile şi crearea a două trasee noi, estivale, vor fi supuse votului aleşilor locali


Transportul public local de persoane va suferi modificări importante, dacă, la şedinţa de joi, 29 iulie, consilierii locali vor fi de acord. Potrivit documentelor care însoţesc proiectul de hotărâre, modificările sunt justificate fie de solicitările formulate în scris sau telefonic de către cetăţeni, fie în urma monitorizării programului de transport de către Compartimentul Transport Urban şi de către operatorul Transurb. Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante schimbări propuse în transportul public local.

Trasee care ar putea fi desfiinţate

Transurb a propus desfiinţarea Traseul de tramvai nr. 2 (Liceul 9 - Piaţa Centrală) din cauza numărului foarte mic de pasageri, urmând ca Traseul nr. 6 (ArcelorMittal - Bazinul Nou) să preia şi graficul acestui traseu.

Operatorul propune şi desfiinţarea traseelor 50 (Gh. Doja - Liceul Sportiv - Colegiul „Cuza”) şi 51 (Micro 13 - Liceul Sportiv - Colegiul „Cuza”), pe motiv că au rentabilitate zero, pentru că nu sunt utilizate nici măcar de către elevii pentru care au fost create.

Până la Plaja "Dunărea"

În proiectul supus dezbaterii şi aprobării aleşilor se prevede şi înfiinţarea unor trasee noi, estivale, cu ajutorul cărora gălăţenii să poată ajunge mai uşor la Plaja "Dunărea". Astfel, pe Traseul nr. 32 va circula un autobuz, care ar urma să parcurgă, din 90 în 90 de minute, ruta Comat - Micro 19 - Plaja Dunărea (Tur: Comat - H. Coandă - T. Vuia - Milcov - 1 Decembrie 1918 - Siderurgiştilor - Doja - Brânduşei - Lebedei - Gh. Asachi - Prelungirea Brăilei - Oltului - Drumul de Centură - Brăilei - Oţelarilor - Stadionului - Drum Uzina de Apă - Plaja Dunărea; retur: Plaja Dunărea - Drum Uzina de Apă - Stadionului - Oţelarilor - Brăilei - Drum de Centură - Oltului - Prelungirea Brăilei - Gh. Asachi - A. Saligny - Doja - Siderurgiştilor - 1 Decembrie 1918 - Milcov - T. Vuia - H. Coandă - Comat).

Un alt autobuz ar urma să circule, din 60 în 60 de minute, pe Traseul nr. 33, Intfor - Centru - Plaja "Dunărea" (Intfor - Portului - Navelor - Domnească - Brigadierilor - Bălcescu - Brăilei - Regiment 11 Siret - Brăilei - Cloşca - Drum Uzina de Apă - Plaja Dunărea; retur: Plaja Dunărea - Drum Uzina de apă - Cloşca - Brăilei - Regiment 11 Siret - Brăilei - Domnească - Navelor - Portului - Intfor).

Trasee prelungite

O serie de trasee ar putea fi prelungite sau modificate, ca răspuns al administraţiei locale la solicitările gălăţenilor. Astfel, Traseul nr. 10 (cartier Cantemir - Intfor - Gara CFR) ar urma să fie modificat pentru a ajunge până la Damen şi, conform listei de staţii, nu va mai ajunge în Gara CFR.

Şi Traseul nr. 18 (Micro 13 - strada Brăilei - Grădina Publică) ar putea fi prelungit până în Bariera Traian.

La fel s-ar putea întâmpla cu Traseul nr. 23 (Carrefour - bulevardul Coşbuc - Auchan) şi cu Traseul 27 (cartier Cantemir - Parc CFR), care ar urma să fie prelungite până în Bariera Traian.

Reduceri de capacităţi

Potrivit documentelor care însoţesc proiectul de hotărâre, s-a constatat, în urma monitorizării, că a fost supradimensionată capacitatea unor trasee de tramvai. Prin urmare, pe Traseul 39 (Micro 19 - Cimitir Israelit) din 16 vagoane, ar putea rămâne 12, pe Traseul nr. 7 (Micro 19 - Piaţa Centrală), din cinci vagoane, ar putea fi rămâne patru, iar pe Traseul nr. 44 (Comat - Piaţa Centrală), din cinci vagoane - patru, iar în programul de vară, din patru sunt propuse să circule doar trei vagoane.

Şi pe Traseul 18 (Micro 13 - strada Brăilei - Grădina Publică) ar urma o reducere, de la zece la opt autobuze, în programul normal de transport.

O măsură similară ar putea fi luată şi pe Traseul 104 (Ţiglina III - Parc CFR), unde se propune o reducere de la şase la patru autobuze.

Mai multe mijloace de transport

Pe câteva dintre trasee, sunt propuse a fi introduse capacităţi suplimentare. Astfel, pe Traseul 28 (Micro 19 - strada Oltului - Barieră) se consideră justificată creşterea capacităţii de la şase la opt autobuze.

Pe Traseul 11 (Micro 13 - Piaţa Centrală), se are în vedere modificarea capacităţii de la opt la zece autobuze în program normal şi de la şase autobuze la opt în programul de vară.

Pe Traseul 105 (Micro 19 - Grădina Publică) se propune o suplimentare cu două autobuze în programul normal de transport, ajungându-se astfel de la opt la zece capacităţi.

Rămâne de văzut dacă aleşii vor fi de acord cu aceste propuneri.

Citit 28081 ori Ultima modificare Luni, 09 Ianuarie 2023 21:38

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.