Primele convoaie au spart, în condiţii extreme, ”blocada” gheţurilor pe DUNĂRE. Contra gheţurilor, la Galaţi cu… ”Galaţi 3”
Foto: Gheorgheni 2 a ajutat două nave să plece din portul Sulina

Primele convoaie au spart, în condiţii extreme, ”blocada” gheţurilor pe DUNĂRE. Contra gheţurilor, la Galaţi cu… ”Galaţi 3”
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Câteva convoaie de barje încărcate cu materii prime destinate combinatului siderurgic ArcelorMittal Galaţi, dar şi Alum Tulcea au reuşit să-şi facă loc, pe Dunăre, prin şi printre gheţuri.

Cea mai dificilă porţiune rămâne în continuare Dunărea Fluvială, unde transporturile navale sunt în continuare restricţionate, însă în condiţii speciale se pot face o serie de derogări.

„S-au impus restricţii pentru că în multe zone erau poduri de gheaţă, iar navele pe care le avem nu pot interveni din cauza adâncimii scăzute. În plus, mai este problemă că, dacă acţionezi la spargerea gheţii, trebuie să o iei din aval spre amonte, pentru a asigura o scurgere a gheţii”, ne-a explicat directorul general al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi, Dorian Dumitru. Acesta a precizat că şi autorităţile fluviale din Serbia şi Bulgaria au închis navigaţia pe sectoarele lor, iar decizia de restricţionare a traficului naval pe sectorul românesc al Dunării Fluviale s-a luat în urma consultărilor cu Căpităniile zonale din Turnu Severin, Giurgiu şi Galaţi.

Există, totuşi, situaţii în care, de spargerea „blocadei” gheţurilor depinde menţinerea unor fluxuri importante pentru economie, asigurate de compania Navrom. „Punctual, pentru anumite situaţii, atunci când compania de navigaţie Navrom solicită o derogare - pentru ca ArcelorMittal sau Alum Tulcea, de exemplu, să nu rămână fără materii prime - dacă şi comandatul consideră că poate să se angajeze în voiaj şi se mai ia un remorcher de-al lor, la prova, să spargă gheaţa, s-a mai dat drumul la o serie de convoaie”, a arătat directorul general al AFDJ Galaţi. S-a dat aprobare pentru trei convoaie ale Navrom - Mercur 307, Mercur 309, Sidex 2 - care veneau de la Cernavodă pentru Galaţi şi Tulcea, cu materie primă pentru combinate. În cursul zilei de ieri convoaiele de barje erau deja ajunse în amonte de Brăila şi urmau să-şi continue drumul spre Galaţi şi Tulcea.

În ceea ce priveşte navigaţia pe Dunărea Maritimă, navigaţia nu este restricţionată, dar se desfăşoară în condiţii de iarnă. „Astăzi (ieri - n.r.) au plecat din portul Sulina două nave - una spre Giurgiuleşti, una spre Brăila, ajutate de remorcherul Gheorghieni 2. De asemenea, de la Mila 36 a plecat o navă şi către Reni, ajutată de remorcherul Perseus”, a arătat directorul general al AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru. Până în prezent, navele AFDJ Galaţi nu au înregistrat probleme tehnice majore, iar combustibilul este suficient, însă nivelul şi debitul scăzut al Dunării pun în continuare probleme în degajarea sloiurilor.

Contra gheţurilor, la Galaţi cu… „Galaţi 3”

Degajarea sloiurilor de pe Dunăre va fi favorizată în perioada următoare de încălzirea treptată a vremii. Până în prezent, unul dintre impedimente era acela că, după spargerea gheţii de către navele de intervenţie ale Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi, bucăţile rezultate se lipeau la loc, din cauza temperaturilor scăzute. Strict în zona Galaţiului acţionează, în prezent, nava „Galaţi 3”. Ea a activat câteva zile în zona Tulcea, revenind la Galaţi în cursul zilei de joi.

Citit 7089 ori Ultima modificare Joi, 15 Iunie 2023 07:35

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.